کتاب «تاریخ نجف از آغاز تا کنون» به بازار نشر آمد؛

نجف از آغاز تا کنون در دو جلد کتاب روایت شد

تازه‌ترین کتاب انتشارات پژوهشکده تاریخ معاصر با عنوان «تاریخ نجف از آغاز تا کنون» در دو جلد روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت.
نجف از آغاز تا کنون در دو جلد کتاب روایت شد
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده تاریخ معاصر؛ کتاب «تاریخ نجف از آغاز تا کنون» اثر دکتر هادی انصاری به همت انتشارات پژوهشکده تاریخ معاصر در دو جلد منتشر شد.
 
این کتاب دربردارنده اطلاعاتی جامع درباره بناهای به‌جامانده از دوران گذشته در شهر نجف، موقعیت جغرافیایی این شهر، نجف در دوران اسلامی ــ که از دوران خلفا تا دوره صفوی را دربرمی‌گیرد و نیز به حمله وهابیان و وضعیت شهر در قرن دوازدهم اشاره می‌کند ــ تاریخچه حرم حضرت علی(ع)، مشاهیر مدفون در آستانه علوی، تولیت در حرم مطهر، خادمین حرم،  مدارس دینی نجف، محله‌های شهر و... است.
 
تصویر روی جلد کتاب «تاریخ نجف از آغاز تا کنون»
 
اهمیت اطلاعات آمده در این کتاب زمانی روشن می‌شود که دریابیم هادی انصاری، نویسنده آن، فرزند شهید آیت‌الله حاج‌ شیخ ‌احمد انصاری ‌قمی: یکی از محور‌ها و بازو‌های توانمند حوزه گران‌سنگ نجف ‌اشرف بود. خدمات اجتماعی و انسان‌دوستانه شیخ احمد انصاری زبانزد خاص و عام بوده و ایشان یکی از پشتوانه‌های حوزه علمیه و مراجع عالی‌قدر آن هنگام نجف‌ اشرف به‌شمار می‌آید.
 

جهت تهیه کتاب «تاریخ نجف از آغاز تا کنون» به فروشگاه کتاب پژوهشکده تاریخ معاصر در فضای مجازی یا مراکز پخش کتاب‌های این پژوهشکده در تهران و شهرستان‌ها مراجعه فرمایید.
https://iichs.ir/vdca0enu.49nmy15kk4.html
iichs.ir/vdca0enu.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما