بودجه بعد از نوروز به مجلس می‌رود/عالیخانی رئیس اکافه شد/منقل و وافور دوباره دایر می‌شود!/بازرگان فردا محاکمه می‌شود/استانداران  در تهران
13 اسفند 1342
بودجه بعد از نوروز به مجلس می‌رود روزنامه «کیهان» نوشت: با اینکه قرار بود کار بودجه در این هفته در هیئت دولت پایان یابد و لایحه بودجه به مجلس تقدیم شود، ولی در این هفته دو جلسه دولت با کار بودجه ارتباطی نیافت و بدین ترتیب قرار قبلی منتفی خواهد بود.
امروز یک مقام وزارت دارایی گفت: تنظیم بودجه کل کشور از نظر وزارت دارایی و نیز هیئت بررسی بودجه تمام است و اکنون هیئت دولت است که باید پیرامون این امر تصمیم بگیرد.
همین مقام گفت: بعید نیست که تقدیم بودجه به پارلمان به اول سال آینده موکول شود؛ زیرا در این صورت پارلمان فرصت بیشتری برای بررسی بودجه خواهد داشت؛ درحالی‌که تصویب بودجه قبل از نوروز شتاب‌آمیز و مستعجل خواهد بود.
  عالیخانی رئیس اکافه شد بعد از ظهر دیروز دومین جلسه کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آسیا و خاور دور در محل هتل هیلتون تشکیل شد.
در جلسه دیروز، دکتر عالیخانی، وزیر اقتصاد و رئیس هیئت نمایندگی ایران، به اتفاق آرا به ریاست بیستمین اجلاسیه اکافه برگزیده شد و ریاست هیئت نمایندگی ایران را دکتر جمشید آموزگار به عهده گرفت.1
 
منقل و وافور دوباره دایر می‌شود!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: انجمن مبارزه با تریاک امروز درباره ماده 26 لایحه اصلاح قانون منع کشت خشخاش و استعمال مواد مخدره اظهار عقیده کرد که تصویب این ماده و اجرای آن اعتیاد را که طبق قانون قبلی جرم شناخته شده بود آزاد می‌کند و طبق این ماده از قانون که مورد اعتراض رئیس دانشگاه تهران نیز قرار گرفته معتاد مجرم شناخته نخواهد شد.
دکتر چهرازی، دبیر انجمن مبارزه با تریاک، درباره ماده 26 گفت: در ماده 26 گفته شده است که وزارت بهداری مکلف است تا شش ماه داروهای ترک تریاک را در اختیار معتادین بگذارد؛ در حقیقت این شش ماه فرصتی است که دوباره وافور و منقل به کار افتد و این همه زحمت که در راه مبارزه با تریاک کشیده شده به هدر رود.
 
بازرگان فردا محاکمه می‌شود
روزنامه «اطلاعات» نوشت: امروز اطلاع حاصل شد که دادگاه تجدید نظر ویژه دادرسی ارتش به ریاست تیمسار سرتیپ قره‌باغی رسیدگی خود را نسبت به پرونده آقایان مهندس بازرگان و طالقانی و سایر متهمان این پرونده از فردا آغاز خواهد کرد.
  استانداران  در تهران به منظور شرکت در جلسه شورای عالی پیشاهنگی دیروز و امروز استانداران و فرمانداران کل وارد تهران شدند.
استانداران و فرمانداران کل تا چند روز بعد از جلسه شورا که فردا تشکیل می‌شود در تهران خواهند ماند و در جلساتی که با حضور دکتر پیراسته تشکیل خواهد شد شرکت می‌کنند و پیرامون برنامه‌های عمرانی سال آینده تبادل نظر می‌نمایند.2
 
روزنامه اطلاعات، 13 اسفند 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdce.v8objh8p79bij.html
iichs.ir/vdce.v8objh8p79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما