عکسی منتشرنشده از آیت‌الله شیخ حسین لنکرانی به همراه شاگرد مبرزش، حجت‌الاسلام ابوالحسنی (منذر)، در مراسم ترحیم فرزند آیت‌الله محمدعلی شرعی در پایگاه اطلاع‌رسانی تاریخ معاصر منتشر شد
عکسی منتشرنشده از آیت‌الله شیخ حسین لنکرانی و حجت‌الاسلام ابوالحسنی (منذر)
حجت‌الاسلام محمدصادق ابوالحسنی
عکسی منتشرنشده از آیت‌الله حسین لنکرانی به همراه شاگرد مبرزش، حجت‌الاسلام ابوالحسنی (منذر) برای اولین بار در پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشکده تاریخ معاصر منتشر شد. در این عکس، نمایی از مراسم ترحیم فرزند آیت‌الله محمدعلی شرعی به تصویر آمده است که در آن، استاد ابوالحسنی ۳۳ ساله در کنار آیت‌الله لنکرانی ۱۰۰ساله در مسجد ارک تهران مشاهده می‌شود.
 
مسجد ارک تهران؛ استاد ابوالحسنی ۳۳ ساله در کنار آیت‌الله لنکرانی ۱۰۰ساله در مراسم ترحیم فرزند آیت‌الله محمدعلی شرعی
مسجد ارک تهران؛ استاد ابوالحسنی ۳۳ ساله در کنار آیت‌الله لنکرانی ۱۰۰ساله
در مراسم ترحیم فرزند آیت‌الله محمدعلی شرعی
 
آیت‌الله شیخ حسین لنکرانی و استاد علی ابوالحسنی (منذر)، گرچه میان آن دو، هفت دهه فاصله سنی بود، در یک مسیر قدم برداشتند: «جریان‌شناسی»، «بصیرت‌آفرینی»، «ایران‌دوستی» و «احیاگری راه شیخ شهید، آیت‌‎الله شیخ فضل‌الله نوری» و گفتمانی فکری را شکل دادند که دستاورد مبارکی داشت و نهایتا به یک جریان فرهنگی ـ تاریخی در ایران تبدیل شد. نقش تاریخی آیت‌الله لنکرانی در اتصال مشروطه به انقلاب اسلامی و نیز سهم بسزای حجت‌الاسلام علی ابوالحسنی (منذر) در اعتلای ذهنیت تاریخی و مواجهه با تاریخ‌نگاری سکولار فراموش‌نشدنی است. تأکید آن دو بزرگوار بر هویّت ملی و تمامیّت ارضی ایران و همچنین حراست از فرهنگ عاشورایی شیعه ممتاز بود و هیچ کس به اندازه آنها در غبارروبی از چهره شیخ شهید توفیق نیافت؛ تنها در زلال اندیشه و نوشتار آنان است که چهره حقیقی شیخ نمایان می‌شود و می‌توانیم از چهره‌ای که کسروی‌ و کسروی‌مآبان برای شیخ ساختند، نجات یابیم. 
 
https://iichs.ir/vdcfmyd0.w6dxxagiiw.html
iichs.ir/vdcfmyd0.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما