وزیر کشاورزی خبر داد: تغییر آیین‌نامه «اصلاحات ارضی»/بودجه، هفته آینده به مجلس می‌رود/تقدیم لایحه تأسیس سه وزارتخانه به مجلس/حسنعلی منصور: سیاست دولت عدم مداخله در کار مردم است!/تعطیلی 180 دفترخانه به دنبال کشف یک سوء استفاده/استقبال از برنامه دولت در محافل بازرگانی؛ واردات محدود نخواهد شد!/همکاری هند و ایتالیا برای اکتشاف نفت در ایران!/راه سنندج ـ مریوان مسدود شد
22 اسفند 1342
وزیر کشاورزی خبر داد: تغییر آیین‌نامه «اصلاحات ارضی»
تیمسار سپهبد ریاحی، وزیر کشاورزی، امروز گفت: همان‌طوری که در برنامه دولت به مجلسین گزارش داده شده است، در جهت اجرای قانون اصلاحات ارضی و مواد الحاقی آن، آیین‌نامه‌ای که قبلا به تصویب هیئت دولت رسیده بود پس از بررسی‌ها و مطالعات بسیار دقیقی که توسط متخصصین انجام گرفت تغییر کرده و طرح کامل‌تری که متضمن منافع اکثریت کشاورزان و خرده‌مالکان است از طرف آقایان متخصصین تهیه گردیده است.
وزیر کشاورزی افزود: تصویب این طرح جدید موجب بالا رفتن سطح تولید در کشور می‌شود. در طرح جدید امتیازاتی برای کشاورزان و خرده‌مالکان قائل شده‌ایم تا کارها به دلخواه خود مردم صورت بگیرد.
 
بودجه، هفته آینده به مجلس می‌رود
امروز امیرعباس هویدا، وزیر دارایی، پیرامون برنامه فوری کار خود در وزارت دارایی به خبرنگار روزنامه «کیهان» گفت: کوشش می‎شود که لایحه بودجه به شکل جدید هر چه زودتر به تصویب دولت رسیده و برای بررسی و اخذ تصمیم نهایی به مجلس تقدیم شود.
وی افزود: برای انجام این امر بعد از ظهر فردا دولت جلسه فوق‎‌العاده خواهد داشت و تمام وقت فردا صرف تنظیم مجدد بودجه و تغییر شکل آن به صورت بودجه برنامه‎ای خواهد شد.
وی افزود: تصمیم داریم کار بودجه را تا هفته آینده به پایان برسانیم و آن را به مجلس تقدیم کنیم.1
 
تقدیم لایحه تأسیس سه وزارتخانه به مجلس
امروز جلسه علنی مجلس شورای ملی به ریاست مهندس عبدالله ریاضی تشکیل شد.
در جلسه امروز حسنعلی منصور، نخست‎وزیر، لایحه مربوط به وزارتخانه‎های جدیدالتأسیس وزارت «آب و برق» ، وزارت «اطلاعات» و وزارت «آبادانی و مسکن» را به قید دو فوریت تقدیم نمود.
تشکیل هر سه وزارتخانه مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفت.2
 
حسنعلی منصور: سیاست دولت عدم مداخله در کار مردم است!
حسنعلی منصور دیروز عصر به نمایندگان کامیون‌داران شهرستان‎‌ها و هیئت‌مدیره اتحادیه مرکزی و جمعی از مدیران حمل و نقل که در کاخ نخست‎وزیری گرد آمده بودند قول داد که برای رفاه حال کامیون‌داران اقدامات اساسی خواهد شد.
نخست‌وزیر به نمایندگان کامیون‌داران گفت: سیاست دولت وی سیاست عدم مداخله در کارهای مردم است.3
 
تعطیلی 180 دفترخانه به دنبال کشف یک سوء استفاده
روزنامه «اطلاعات» در گزارشی از تعطیلی 180 دفترخانه خبر داده و نوشت: بعد از ظهر دیروز گروهی از سردفتران و دفتریاران دفاتر اسناد رسمی تهران در کانون سردفتران اجتماع کرده و ضمن اعتراض به تعطیلی دفاتر اسناد رسمی در آنجا ماندند.
امروز یک مقام مطلع در اداره ثبت کل درباره شکایت عده‌ای از سردفتران و دفتریاران گفت: اقدام ثبت کل در برکناری این آقایان به دنبال کشف سوء استفاده‌ای به مبلغ یک‌میلیون تومان صورت گرفت.
به گفته وی، با کشف این ماجرا و بازداشت متهم مزبور اداره ثبت برای جلوگیری از چنین سوء استفاده‌هایی به بررسی سوابق دفترداران پرداخت و معلوم شد 24 نفر از آنها در وزارتخانه‌های مختلف مشغول به کار می‌باشند و به علاوه یازده نفر دیگر تحت تعقیب کیفری قرار دارند؛ لذا به موجب قانون این 35 نفر معلق یا برکنار شدند.
 
استقبال از برنامه دولت در محافل بازرگانی؛ واردات محدود نخواهد شد!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: برنامه دولت در زمینه بازرگانی در بازار تهران و محافل بازرگانی مورد استقبال قرار گرفت. در بازار تهران شایع است که با توجه به برنامه‌های اعلام‌شده وضع واردات در سال آینده دچار محدودیت زیاد نخواهد شد و از این پس حمایت از صنایع بیشتر از طریق سود بازرگانی خواهد بود.
 
همکاری هند و ایتالیا برای اکتشاف نفت در ایران!
«آسوشیتدپرس» 11 مارس از «دهلی نو» گزارش داد: برخی منابع رسمی امروز گفتند که هند مایل است در طرح‌های مربوط به اکتشاف نفت، در ایران با کمپانی ایتالیایی «انی» همکاری کند.
همین منابع گفتند: اول بار هنگامی که در سال گذشته تایاک، رئیس کمیته نفت و گاز هند، از رم دیدن کرد و مسئله مزبور مورد بحث قرار گرفت مذاکرات همچنان تا ملاقات امروز همایون کبیر، وزیر نفت و صنایع شیمیایی هند، با ماروللو بولدرینی، رئیس کمپانی «انی»، ادامه یافت.
بولدرینی، رئیس کمپانی «انی»، امروز برای یک بازدید یک هفته‌ای از هند با هواپیما وارد این کشور شد.
 
راه سنندج ـ مریوان مسدود شد
روزنامه «اطلاعات» نوشت: به دنبال چند روز باد شدید و ابری بودن هوای سنندج از صبح دیروز بارندگی در سنندج و تمام نواحی اطراف شروع شد که هنوز هم به‌شدت ادامه دارد.
بر اثر این بارندگی شدید و مداوم، به علت سقوط بهمن و گل و لای زیاد راه سنندج ـ مریوان در گردنه «گاران» مسدود شده و تعداد زیادی اتوبوس و کامیون در این راه متوقف می‌باشند.4
 

https://iichs.ir/vdcb.8b9urhbzfiupr.html
iichs.ir/vdcb.8b9urhbzfiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما