منصور: خبر تغییرات کلی در اصلاحات ارضی به هیچ وجه صحیح نیست/وزیر کشور: تهران شهر بی‌برنامه و کثیفی است/اعلام موجودیت فراکسیون پارلمانی حزب مردم/بازداشت وزیر جنگ اسبق/آموزگار: اطلاعی نداشتم وزیر بهداری می‌شوم و باید برنامه بنویسم!
19 اسفند 1342
منصور: خبر تغییرات کلی در اصلاحات ارضی به هیچ وجه صحیح نیست
روزنامه «اطلاعات» نوشت: دیشب حسنعلی منصور، نخست‌وزیر، پیرامون خبر یکی از جراید درباره تغییرات کلی در «اصلاحات ارضی» به خبرنگار اطلاعات گفت: من به هیچ وجه چنین چیزی نگفته‌ام و این خبر جدا تکذیب می‌شود.
امروز تیمسار سپهبد ریاحی، وزیر کشاورزی، نیز در این خصوص اظهار داشت: برنامه دولت جدید در مورد کشاورزی و اصلاحات ارضی به صورت روشنی در برنامه دولت که دیروز آقای نخست‌وزیر آن را در مجلس قرائت کردند توضیح داده شده است.
دولت و وزارت کشاورزی بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای کار اصلاحات ارضی را تعقیب می‌کند و در انجام آن کوچک‌ترین تغییری داده نخواهد شد.
به گفته وی، آیین‌نامه اصلاحات ارضی در مواردی که مغایرت‌هایی با قانون اصلاحات ارضی داشته اصلاح شده و لایحه آن به زودی به مجلس داده می‌شود.
 
وزیر کشور: تهران شهر بی‌برنامه و کثیفی است
روزنامه «اطلاعات» نوشت: آقایان دکتر جواد صدر، وزیر کشور کابینه جدید، به همراه دکتر ضیاء‌الدین شادمان، شهردار تازه تهران، عصر دیروز در شهرداری تهران حضور یافتند و ضمن معارفه پیرامون وضع شهر و لزوم انجام اصلاحات شهری سخن گفتند. شهردار تهران در این مراسم گفت: شهرداری باید به صورتی درآید که آبروی رفته دوباره به‌دست آید.
دکتر جواد صدر نیز در این مراسم گفت: شهرداری بسیار عقب‌مانده است نه برنامه شهرسازی داشته و نه حتی به مسائل ابتدایی توجه کرده است و با نهایت تأسف باید عرض کنم که شهر بسیار کثیف و بدون نظم شده است.
وی افزود: مردم متأسفانه کارمند شهرداری و شهردار را از خود نمی‌دانند. ما از این مردم حقوق می‌گیریم؛ باید برایشان کار کنیم و فرد و یا صنفی اگر خواست بر علیه منافع مردم کار کند، دولت آن فرد یا صنف را در جای خود می‌نشاند.
وزیر کشور همچنین گفت: مردم شهرداری را محکوم کرده‌اند و اگر کاری نکردیم، باید در شهرداری را قفل کنیم و برویم.1
 
اعلام موجودیت فراکسیون پارلمانی حزب مردم
روزنامه «کیهان» نوشت: در جلسه دیروز مجلس شورای ملی هلاکو رامبد موجودیت فراکسیون پارلمانی دوازده‌نفری «حزب مردم» را در مجلس شورای ملی اعلام کرد و گفت که شورای مرکزی «حزب مردم» پس از مطالعات زیاد تصمیم به اعلام موجودیت فراکسیون حزب در مجلس گرفته است.
به دنبال این اعلام اعضای فراکسیون مزبور و سناتورهای عضو حزب و گروهی از اعضای حزب دیشب جلسه‌ای در محل حزب تشکیل دادند.
پرفسور یحیی عدل در این جلسه اظهار داشت: عدم فعالیت ما در گذشته موجب نگرانی عده زیادی از اعضای حزب شد بود؛ به طوری که گروهی از آنان از حزب کناره گرفتند، ولی حقیقت آن است که حزب ما و خود ما دچار یک گنگی شده بودیم و تکلیف ما معلوم نبود که چیست. 
سناتور عدل افزود: در انتخابات گذشته ما موفقیت زیادی به‌دست آورده بودیم و گروه زیادی از اعضای حزب ما در مجلس بودند و ما امید داشتیم که کارهای بزرگی انجام دهیم، ولی مجلس منحل شد؛ به این ترتیب ضربت سختی به ما وارد شد و بعد از آن هم مملکت با بحرانی مواجه شد که هنوز هم آثار آن آشکار است.2
 
بازداشت وزیر جنگ اسبق
سپهبد بازنشسته احمد وثوق، وزیر جنگ اسبق، به اتهام تدلیس در خرید و تأسیس کارخانه باطری‌سازی بازداشت شد.
 
آموزگار: اطلاعی نداشتم وزیر بهداری می‌شوم و باید برنامه بنویسم!
پس از پایان جلسه دیروز کنفرانس اکافه، دکتر جمشید آموزگار، وزیر بهداری، در مصاحبه‌ای درباره برنامه کار وزارت بهداری گفت: حقیقت این است که من از این انتصاب خیلی دیر خبردار شدم و قبلا نمی‌دانستم که ممکن است به وزارت بهداری انتخاب شوم؛ به همین دلیل باید بنشینم و برنامه کار خود را تنظیم کنم.3
 
روزنامه اطلاعات، 19 اسفند 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdce.o8objh8po9bij.html
iichs.ir/vdce.o8objh8po9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما