کسری 240 میلیون تومانی بودجه سال 1343/انتقاد اسدالله علم از مقررات دست و پا گیر/کمک فرانسه برای تأسیس تلویزیون دولتی ایران/در جشن زنان پایتخت اعلام شد: بیلان صفر بانوان در سال گذشته!
6 اسفند 1342
کسری 240 میلیون تومانی بودجه سال 1343 روزنامه «کیهان» نوشت: از صبح دیروز رسیدگی به بودجه کل کشور در هیئت وزیران آغاز شد و آخر وقت امروز رسیدگی به بودجه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌ها پایان یافت.
فردا هیئت دولت برای بررسی نهایی بودجه و تصویب آن تشکیل خواهد شد.
براساس این گزارش بودجه وزارت بهداری مطابق سال جاری در حدود 118 میلیون تومان پیشنهاد شده است، ولی به طور جداگانه تقاضای 47 میلیون تومان اضافه اعتبار شده است و بدین ترتیب وزارت بهداری برای سال جاری 165 میلیون تومان اعتبار درخواست کرده است.
برای انجام کار سپاه بهداشت نیز سازمان برنامه 300 میلیون اعتبار در نظر گرفته است.
یک مقام مطلع نیز گفت: امکان دارد کسر بودجه قلمدادی در بودجه کل در حدود 240 میلیون تومان باشد و بعدا با چند اصلاحیه در این رقم تغییر داده شود، ولی به هر صورت دولت با استفاده از کلیه راه‌های موجود اجازه نخواهد داد رقم کسر بودجه از این مقدار بیشتر شود.
  انتقاد اسدالله علم از مقررات دست و پا گیر روزنامه «کیهان» نوشت: دیروز با حضور آقای علم، نخست‌وزیر، کلنگ ساختمان دو باب دبستان تازه در کوی فرح به زمین زده شد.
در این مراسم نخست‌وزیر گفت: مقرراتی که دست و پا گیر اغلب مؤسسات دولتی هست سبب می‌شود که کارها به سرعتی که هنگامی که در دست مردم هست پیشرفت می‌کند پیشرفت نکند.
 
کمک فرانسه برای تأسیس تلویزیون دولتی ایران وابسته بازرگانی سفارت فرانسه در تهران به خبرنگار «کیهان اینترنشنال» گفت: ایران برای تأسیس سازمان تلویزیون دولتی با چند کشور خارجی من‌جمله فرانسه مذاکراتی به عمل آورده و کارشناسان فرانسوی نتیجه مطالعات و بررسی‌های خود را در اختیار مقامات مربوطه قرار داده‌اند.
وی افزود: چنانچه دولت ایران تصمیم داشته باشد که سازمان تلویزیون دولتی را تأسیس کند، فرانسه حاضر است دستگاه‌های فرستنده و تجهیزات و سایر وسایل لازم را در اختیار این سازمان قرار دهد.1
  در جشن زنان پایتخت اعلام شد: بیلان صفر بانوان در سال گذشته! روزنامه «اطلاعات» نوشت: عصر دیروز جشن بزرگ زنان پایتخت در سومین روز هفته زنان از طرف خانم‌های عضو شورای جمعیت‌های زنان ایران در حضور والاحضرت شاهدخت اشرف پهلوی برگزار شد.
در این مراسم خانم ظفردخت اردلان گفت: زنان ایران طی سال‌ها مبارزه با تلاش زیاد توانستند زمینه را برای به‌دست آوردن حقوق سیاسی خود باز نمایند، ولی در این راه با مشکلات و موانع فراوان مواجه شدند تا اینکه روز 8 اسفند رشته‌های بردگی و اسارت نیمی از جمعیت کشور پاره شد.
وی اضافه کرد: ما در این مدت شایستگی و لیاقت خود را ثابت نکرده‌ایم و بیلان کار ما هیچ بوده است؛ درحالی‌که باید خود را عملا شایسته و قابل اعتماد معرفی نماییم.2
 
روزنامه اطلاعات، 6 بهمن 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdcd.k0n2yt09xa26y.html
iichs.ir/vdcd.k0n2yt09xa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما