مفقود شدن یکی از پرونده‌های تخلف شهرداری در اتاق بازپرسان!/لایحه تغییر محاکمه وزرا در کمیسیون دادگستری مجلس/خطر نابودی هزاران گوسفند/بانک سوپرمارکت نیست!/تغییرات مهم در پُست‌های اداری کشور هم‌زمان با تغییر دولت رخ خواهد داد!/وضع حسنعلی منصور در مجلسین چگونه است؟!/وزیر فرهنگ عهده‌دار سمت وزارتخانه اقتصادی می‌شود!
18 بهمن 1342
مفقود شدن یکی از پرونده‌های تخلف شهرداری در اتاق بازپرسان! «تهران‌مصور» نوشت: به قرار اطلاع هفته گذشته یکی از پرونده‌های شهرداری که در اتاق بازپرسان در عمارت شهرداری تحت رسیدگی بود ناگهان مفقود گردید.
در این پرونده که پرده از سوء استفاده‌های مهمی به مبلغ پنجاه‌میلیون تومان برداشته شده بود عده‌ای مقاطعه‌کار و اعضای شهردای ذی‌نفع بودند که به وسیله چند تن از همین افراد با مهارت خاصی سرقت رفت.
بلافاصله از طرف مأمورین انتظامی موضوع تحت تعقیب قرار گرفت و چند نفر از کارمندان شهرداری بازداشت گردیدند.
  لایحه تغییر محاکمه وزرا در کمیسیون دادگستری مجلس «تهران‌مصور» نوشت: اطلاع حاصل شده است لایحه تغییر محاکمه وزرا که وظیفه رسیدگی‌های مقدماتی را به هیئت معتمدان محول نموده و تصویب‌نامه آن از هیئت وزیران گذشته پس از تقدیم به مجلس اکنون در کمیسیون دادگستری مجلس شورای ملی مورد رسیدگی است.
طبق این لایحه هیئت معتمدان که مرکب از دو قاضی بصیر دادگستری، یک افسر ارشد و دو استاد دانشگاه می‌باشد، پس از تصویب هیئت وزیران صلاحیت رسیدگی به پرونده اتهامی وزیران اسبق را خواهند داشت.
  خطر نابودی هزاران گوسفند «تهران‌مصور» نوشت: بر اثر ریزش شدید برف در مناطقی که در محاصره برف مانده‌اند و در آن نقاط علوفه به دام‌ها نرسیده است هزاران رأس گاو و گوسفند در معرض نابودی قرار گرفته‌اند؛ ازاین‌رو صاحبان دام‌ها حاضر شده‌اند گوسفندان خود را رأسی پنجاه ریال بفروشند، ولی به علت مسدود بودن راه‌ها خریداری وجود ندارد.1
  بانک سوپرمارکت نیست! یوسف خوش‌کیش، مدیر عامل بانک ملی ایران، درباره ادغام بانک‌ها گفت: تا سال 1335 در کشور 13 بانک مشغول به کار بود که 5 تای آن تخصصی بود. از سال 1335 تا 1338 ناگهان 16 بانک دیگر به‌وجود آمد و مجموع آنها به 27 بانک رسید.2
وی افزود: بانک که سوپرمارکت نیست تا روزی یک باب آن افتتاح شود. در سنوات اخیر همه رفتند بانک باز کردند و به مردم اعتبار دادند. این اعتبار به هر کس و با هر امضا و به هر عنوان و هر مبلغ داده شده و بانک‌ها در جلوی مشتری و دادن اعتبار به رقابت نامشروع پرداختند. سیستم اعتباری بانکی ما به هیچ وجه صحیح نیست؛ زیرا دادن اعتبار به طریق مبتذل هم به بازار هم به بانک‌ها و هم به دولت صدمه می‌زند.
مصطفی تجدد، مدیر عامل بانک بازرگانی، نیز درباره ادغام بانک‌ها گفت: تأسیس بانک‌های مختلط خارجی در ایران خلاف قانون بوده است و ورشکستگی‌های اخیر نتیجه دادن اعتبارات غیراصولی بوده است. وی تأکید کرد: هیئت نظارت حق نداشته است به بانک‌های خارجی اجازه تأسیس در ایران بدهد. متأسفانه بعضی از مقامات مسئول نیز به کسانی که خلاف کرده‌اند کمک کرده‌اند.3
  تغییرات مهم در پُست‌های اداری کشور هم‌زمان با تغییر دولت رخ خواهد داد! «سپید و سیاه» نوشت: به قرار اطلاع در آینده نزدیکی یعنی هم‌زمان با تغییر کابینه، تغییرات مهم دیگری در پست‌های مهم اداری داده خواهد شد.
شنیده می‌شود در حدود دویست تن از رؤسای فعلی ادارات کل و ادارات مستقل وابسته به دولت تغییر سمت و شغل خواهند داد.
  وضع حسنعلی منصور در مجلسین چگونه است؟! «سپید و سیاه» نوشت: آقای حسنعلی منصور که گفته می‌شود دولت جدید را تشکیل خواهند داد، چون حزب ایشان در مجلس شورای ملی اکثریت دارد، برنامه وی در این مجلس مورد تأیید اکثریت قرار خواهد گرفت.
اما در مجلس سنا ممکن است روی برنامه ایشان گفت‌وگویی شود.
  وزیر فرهنگ عهده‌دار سمت وزارتخانه اقتصادی می‌شود! «سپید و سیاه» نوشت: به قرار اطلاع امکان دارد دولت جدید وزارت اقتصاد را به دو وزارتخانه تبدیل نماید.
گفته می‌شود دکتر خانلری، وزیر فعلی فرهنگ، یا به پاریس رفته یا در یکی از این دو وزارتخانه به خدمت مشغول می‌شود.4
https://iichs.ir/vdci.va3ct1awwbc2t.html
iichs.ir/vdci.va3ct1awwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما