کسری بودجه در مبارزه با سل/اسدالله علم پیشکار ولیعهد می‌شود!/سوء استفاده‌های متعدد در شیلات/«دانشگاه در چند سال گذشته رو به قهقرا رفته بود»!
11 بهمن 1342
کسری بودجه در مبارزه با سل «تهران‌مصور» نوشت: شنیده شده است بر اثر کسر مبلغ شانزده‌‎میلیون ریال از بودجه حمایت مسئولین، مشکلاتی برای ادامه کار بیمارستان‌ها و سرویس مبارزه با سل به‌وجود آمده است.
  اسدالله علم پیشکار ولیعهد می‌شود! «تهران‌مصور» نوشت: شنیده شده است که به‌زودی علم، نخست‌وزیر، پیشکاری والاحضرت رضا پهلوی، ولیعهد ایران، را عهده‌دار خواهد شد و تعلیم و تربیت معظم له تحت نظر مشارالیه انجام خواهد یافت.
این سمت همان سمتی است که مرحوم دکتر مودب نفیسی (ناظم‌الاطباء) نسبت به اعلیحضرت همایونی در دوره ولیعهدی و تحصیلات معظم له بر عهده داشت.
 
سوء استفاده‌های متعدد در شیلات «تهران‌مصور» نوشت: در شرکت شیلات ایران چندی است جسته و گریخته از بعضی از سوء استفاده‌ها که طی یکی دو سال اخیر صورت گرفته است شنیده شده است.
شرکت میگوی سابق که تحت عنوان ورشکستگی فعلا وجود خارجی ندارد، در فعل و انفعالاتی بزرگ در ناحیه خلیج فارس و بحر عمان دخالت و مشارکت داشته است.
ضمنا از یکی دو سال قبل به این طرف با بعضی شرکت‌های کشتی‌رانی پاکستانی و کویتی قراردادهایی تنظیم شده که صرفه و صلاح ایران در آنها به هیچ وجه ملحوظ نگردیده و غفلت‌ها و سهل‌انگاری‌هایی که شاید جنبه عمدی هم داشته است به کار رفته که اخیرا جریان آنها برملا شده و مورد توجه دقیق قرار گرفته است. یکی از پرونده‌های پرسروصدا و جالبی که ممکن است در آتیه نزدیک در محافل قضایی مطرح شود پرونده تازه شیلات خواهد بود که ربطی به محاکمات قبلی در مورد شیلات نخواهد داشت.
 
«دانشگاه در چند سال گذشته رو به قهقرا رفته بود»! «تهران‌مصور» نوشت: امسال دانشگاه تهران با تصمیمات تازه و مهمی که در زمینه بهبود برنامه‌های آموزشی و تحصیلی و سایر امور مربوط به دانشجویان برداشت صفحه تازه‌ای در تاریخ 28 ساله خود گشود.
نتیجه ضعف دانشگاه در زمینه‌های آموزشی و علمی و تحقیقاتی و بی‌نظمی‌هایی که زاییده دسته‌بندی‌های سیاسی بود این شد که در سال‌های اخیر نه تنها دانشگاه تهران به هیچ گونه موفقیت درخشان علمی نائل نشد، بلکه با توجه به حقایق موجود در برخی زمینه‌ها رو به قهقرا رفته بود.1
 
https://iichs.ir/vdcj.meofuqeihsfzu.html
iichs.ir/vdcj.meofuqeihsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما