تصویب لایحه تشکیل سپاه بهداشت در هیئت دولت/مذاکرات شاه در اتریش برای دریافت کمک اقتصادی!/اسدالله علم: برای رسیدن به قله افتخار و مملکت مترقی فاصله بسیار کمی داریم!/80 درصد مردم ایران در زاغه ها و بیغوله ها زندگی می کنند و این قابل دوام نیست!
3 بهمن 1342
تصویب لایحه تشکیل سپاه بهداشت در هیئت دولت لایحه قانونی تشکیل سپاه  بهداشت دیشب به تصویب هیئت دولت رسید و آماده تقدیم به پارلمان گردید.
به موجب این لایحه از پزشکان، لیسانسیه‌ها و دیپلمه‌های مازاد بر احتیاج ارتش برای تشکیل سپاه بهداشت استفاده می‌شود.
به موجب این لایحه افراد سپاه بهداشت پس از طی یک دوره آموزشی کمک‌های اولیه درمانی و بهداشتی به مراکزی که قبلا از طرف وزارت بهداری تعیین می‌شوند اعزام خواهند گردید.
افراد سپاه بهداشت به گروه‌های چند نفری کمک‌پزشکی تقسیم می‌شوند و در رأس هر گروه یک پزشک قرار می‌گیرد. افراد سپاه بهداشت یک دوره کوتاه تعلیمات نظامی نیز خواهند دید و دارای لباس‌های اونیفورم نظیر سپاهیان دانش خواهند بود.1
 
مذاکرات شاه در اتریش برای دریافت کمک اقتصادی! روزنامه «کیهان» نوشت: شاهنشاه و شهبانو که برای شرکت در مراسم افتتاح مسابقات زمستانی المپیک عازم اینسبروک هستند دیشب وارد وین شدند و مورد استقبال رئیس‌جمهوری اتریش قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، محل اقامت اعلیحضرت شاهنشاه و علیاحضرت شهبانو هتل امپریال وین است در این هتل یک طبقه کامل مهمانخانه اختصاص به اعلیحضرتین و ملتزمین رکاب دارد.
خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد: دیروز اعلیحضرت پادشاه ایران و همسرشان شهبانو فرح با رئیس‌جمهور اتریش ملاقات و مدت 30 دقیقه با ایشان گفت‌وگو کردند.
منابع ایران اظهار کردند که در این ملاقات رئیس‌جمهور اتریش برای اولین‌بار درباره کمک اتریش به اقتصاد ایران با شاهنشاه مذاکره کرده است.
 
اسدالله علم: برای رسیدن به قله افتخار و مملکت مترقی فاصله بسیار کمی داریم! روزنامه «کیهان» نوشت: بعد از ظهر دیروز چهار تن از نمایندگان زنان، کارگران، کشاورزان و سپاهیان دانش که بامداد امروز برای تقدیم لوحه مخصوص یادبود 6 بهمن به حضور شاهنشاه به اتریش سفر کردند به اتفاق اعضای کمیته واحد برگزاری آیین سالروز 6 بهمن در کاخ نخست‌وزیری حضور یافتند و با اسدالله علم، نخست‌وزیر، ملاقات کردند.
نخست‌وزیر در این دیدار گفت: نه تنها از گرداب بلاهای عظیم نجات پیدا کردیم نه تنها مملکت متلاشی نشد بلکه امروز رسیده‌ایم به یک محلی که تا رسیدن به پای یک مملکت مترقی و قله افتخار مقدار بسیار کمی فاصله داریم.2
  80 درصد مردم ایران در زاغه ها و بیغوله ها زندگی می کنند و این قابل دوام نیست! حسنعلی منصور در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز مجلس شورای ملی گفت: برای حصول به هدف بزرگ انقلابی و انجام صحیح و رسیدن به نتایج تحولات عظیم 6 بهمن باید تمام ارکان مملکتی منطبق با احتیاجات زمان و مکان به تحرک دربیاید. ... چند روز پیش صحبت از عمران روستایی در بین بود. این مسائل باید با یک برنامه‌های دقیق توأم باشد. ما باید از تمام مقدورات مالی خودمان، از نیروی برنامه‌ریزی خودمان و از نیروی تحصیلی خودمان در راه سازندگی ایران در تمام روستاها و شهرهای کوچک اقدام بکنیم. ۸۰ درصد از مردم این مملکت در بیغوله‌ها و زاغه‌ها زندگی می‌کنند و این قابل دوام نیست.3
 
روزنامه اطلاعات، 3 بهمن 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdcg.t97rak9n7pr4a.html
iichs.ir/vdcg.t97rak9n7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما