حرکت کشور به سمت خودکفایی در تولید هروئین!/وزیر فرهنگ: بچه‌های ما راه رفتن بلد نیستند!/رئیس سازمان تربیت بدنی: در همه چیز از خارج تقلید می‌کنیم؛ بیایید در ورزش هم همین کار را انجام دهیم!
21 دی 1342
حرکت کشور به سمت خودکفایی در تولید هروئین! روزنامه «اطلاعات» نوشت: مقامات مسئول می‌گویند امسال تولید هروئین در داخل کشور نسبت به سه سال قبل افزایش یافته و اینک به نسبت سال‌های پیش کمتر از خارج به طور قاچاق هروئین وارد کشور می‌شود.
در حال حاضر 40 تن تریاک و  25 کیلو هروئین در انبار اداره کل نظارت بر مواد مخدره ضبط و موجود می‌باشد. در سال 1340 طبق آمار موجود 8 تن تریاک کشف شده است؛ در سال 1341 این رقم به 14 تن رسیده و از اول سال 1342 تا کنون 12 تن تریاک قاچاق کشف گردیده است.
این گزارش می‌افزاید: از 14 تن تریاک مکشوفه سال 1341، حدود 6 تن از مرز ترکیه، 6 تن از مرز افغانستان و 2 تن از داخل کشور کشف شده است.
بنابراین می‌توان گفت که اکثر تریاک‌های قاچاق از مرز افغانستان و ترکیه وارد کشور می‌شود.
ارقام بین‌المللی نشان می‌دهد که در همه کشورها فقط 10 درصد قاچاق کشف می‌شود؛ بنابراین از هر 100 تن تریاکی که به طور قاچاق وارد کشور می‌شود، فقط 10 تن آن به وسیله مأمورین کشف می‌گردد و مابقی از طریق قاچاق بین مصرف‌کنندگان توزیع می‌شود. در سال 1340 جمعا 4 کیلو هروئین کشف شد، در سال 1341 این رقم به 8 کیلو رسید و از فروردین سال جاری تاکنون نزدیک به 7 کیلو هروئین کشف شده است.1
  وزیر فرهنگ: بچه‌های ما راه رفتن بلد نیستند! روزنامه «کیهان» نوشت: شورای ورزشی آموزشگاه‌های کشور با حضور وزیر فرهنگ، سرلشکر دکتر ایزدپناه، دکتر بنائی، دکتر کنی، حاجی عظیمی، ذکائی و رئیس اداره اوقاف تشکیل شد.
دکتر خانلری در این شورا گفت: بی‌پرده باید قبول کرد که ورزش نداریم و ورزش ما به صورت دنیاپسندی نیست و بچه‌های مدارس راه رفتن بلد نیستند.
 
رئیس سازمان تربیت بدنی: در همه چیز از خارج تقلید می‌کنیم؛ بیایید در ورزش هم همین کار را انجام دهیم! سرلشکر دکتر ایزدپناه، رئیس سازمان تربیت بدنی، نیز در این شورا گفت: امروزه ما همه چیزمان را از خارجیان تقلید می‌کنیم؛ پس چرا در ورزش که با سعادت کشور و سلامت جوانان بستگی دارد این کار را نکنیم؟! وی افزود: چرا اداره کل تربیت بدنی مسابقات آموزشگاه‌ها را که همه‌ساله تشکیل می‌شد، به هم زد؟ من پیشنهاد می‌کنم که مسابقات آموزشگاه‌ها امسال برگزار شود و وزارت فرهنگ تسهیلات لازم را از لحاظ بودجه برای اداره کل تربیت بدنی فراهم کند.2
 

https://iichs.ir/vdcj.heofuqexasfzu.html
iichs.ir/vdcj.heofuqexasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما