مشکل بودجه بار دیگر سر باز کرد/ معمای چهارصدمیلیون کسری بودجه هنوز حل نشده است!/می‌گویند برای شهردار سابق تهران قرار منع تعقیب صادر خواهد شد!/با ترکیه قرارداد ترانزیت منعقد می‌شود
20 دی 1342
مشکل بودجه بار دیگر سر باز کرد/ معمای چهارصدمیلیون کسری بودجه هنوز حل نشده است! «تهران‌مصور» نوشت: مشکل بودجه که مشکل سالانه دولت است، دوباره بروز کرده و معمای چهارصدمیلیون تومان کسر بودجه هنوز حل نشده است.
علاوه بر این، در شرایطی که احتیاج فوری به تنظیم بودجه و رفع مشکل کسر آن هست، وزارت دارایی همچنان وزیر ندارد و علم، نخست‌وزیر، دستور داده است که سازمان تشخیص مالیات زیر نظر خود او برای دادن ترتیب وصول مالیات‌ها و تأمین کسر بودجه کار کند و اگر نمی‌توان نتیجه این کار را به طور قطع پیش‌بینی نمود، لیکن امیدواری زیادی هست که قسمت مهمی از رقم چهارصدمیلیون تومان کسر بودجه به وسیله اخذ مالیات جبران گردد.
 
می‌گویند برای شهردار سابق تهران قرار منع تعقیب صادر خواهد شد! «تهران‌مصور» نوشت: چهل روز از بازداشت شهردار سابق پایتخت به اتهام خرید سه‌هزار متر زمین میدان رباط کریم بیش از قیمت روز می‌گذرد و هنور پرونده اتهامی او در مراحل مقدماتی است.
روزهای اول توقیف نفیسی ظاهرا اتهامات زیادی به او نسبت داده می‌شد، ولی پس از رسیدگی‌هایی که به عمل آمد همه آنها کنار گذاشته شد و تنها به همان مسئله خرید زمین رباط کریم که آن هم مربوط به دوران معاونت شهرداری وی است اکتفا شد.
نفیسی که اکنون در بازداشتگاه کاخ داگستری به سر می‌برد در مراحل بازپرسی خیلی از مسائل را مطرح کرد و با صراحت خاصی از خود دفاع نمود و بی‌گناهی خود را اثبات کرد.
این گزارش می‌افزاید: به‌هرحال با آنکه بیش از یک ماه از بازداشت نفیسی می‌گذرد. بنا به اظهار یکی از مطلعین فقط یک بار، آن هم روز اول بازداشت، از شهردار سابق تهران بازپرسی شد که بیش از هشت ساعت به طول کشید.
  با ترکیه قرارداد ترانزیت منعقد می‌شود «تهران‌مصور» نوشت: شنبه گذشته یک هیئت اقتصادی از ترکیه به ریاست معاون مدیر کل اقتصادیات وزارت خارجه ترکیه وارد تهران شد و بلافاصله از روز یکشنبه مذاکرات پیرامون انعقاد یک قرارداد ترانزیت بین ایران و ترکیه و چگونگی حمل کالا مربوط به دو کشور با مقامات وزارت اقتصاد شروع گردید.
 گفته می‌شود سایر مسائل اقتصادی مربوط به دو کشور نیز در این کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.1
https://iichs.ir/vdci.3avct1a5qbc2t.html
iichs.ir/vdci.3avct1a5qbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما