وزیر کشاورزی : فئودالیسم در کشور از بین رفت!/سؤال یک سناتور از دولت: چرا با این همه عوارضی که می‌گیرید با ریزش برف، چند روز فرودگاه مهرآباد بسته بود؟!/دیفتری در تهران رسما تأیید شد/شاه: ارتش ایران به دست توانای پدر تاجدارم تأسیس شد!
18 دی 1342
وزیر کشاورزی : فئودالیسم در کشور از بین رفت! تیمسار سپهبد ریاحی، وزیر کشاورزی، به مناسبت پایان دومین سال اجرای قانون اصلاحات ارضی در ایران در مورد اجرای مرحله اول و دوم قانون اصلاحات ارضی و سازمان و طرح‌های وزارت کشاورزی مطالبی در اختیار خبرنگاران گذاشت.
وی گفت: طرح سالانه که هدف آن افزایش 15 تا 20 درصد تولیدات کشاورزی و بر اساس ازدیاد تولید در سطح کشت موجود با به کار بردن روش‌های نوین کشاورزی پایه‌گذاری شده چندی قبل تنظیم و برای اجرا ابلاغ گردید.
اما طرح پنج‌ساله که هدف آن ازدیاد صد درصد محصولات کشاورزی است و قریبا ابلاع می‌شود بر دو اساس تکیه دارد: یکی افزایش تولید در سطح کشور و دیگری افزایش سطح کشت و درنتیجه ازدیاد تولید.
وزیر کشاورزی افزود: تا پایان یک سال مهلت ده‌هزار قریه دیگر از مالکان خریداری و در اختیار کشاورزان گذارده می‌شود.
  سؤال یک سناتور از دولت: چرا با این همه عوارضی که می‌گیرید با ریزش برف، چند روز فرودگاه مهرآباد بسته بود؟! در جلسه امروز مجلس سنا سؤال دکتر پرویز کاظمی درباره بسته شدن فرودگاه مهرآباد به این شرح قرائت شد:  مبلغ گزافی که در هیچ کشور دنیا سابقه ندارد و باید هر چه زودتر نسبت به آن تجدید نظر شود به نام عوارض فرودگاه از بلیط مسافرین هوایی به خارج از کشور اخذ می‌شود و همیشه باید وسایل لازم برای آماده نگه داشتن فرودگاه موجود باشد به چه علت نسبت به ریزش برف اخیر فرودگاه بین‌المللی تهران چند روز به حالت تعطیل درآمد و رابطه هوایی با خارج و داخل کشور قطع و خسارات معتنابهی به مردم و دولت وارد گردیده و به حیثیت بین‌المللی دولت و کشور ایران لطمه زده شده است؟
مهندس شالچیان، وزیر راه، در جواب گفت: لوله‌کشی کف باند مهرآباد 4 میلیون دلار خرج دارد که تأمین آن فعلا مقدور نیست. ولی وزارت راه با اقداماتی که کرد نگذاشت فرودگاه برای بار دیگر بسته شود و مقداری ماشین‌آلات با استفاده از اعتبارات وزارت راه تهیه و در فرودگاه مستقر گردیده است. شرکت‌های هواپیمایی نیز شکایتی نکرده‌اند و از این راه به ما هم خسارتی وارد نشده است.1
 
دیفتری در تهران رسما تأیید شد روزنامه «کیهان» نوشت: به دنبال شیوع بیماری دیفتری در بین اطفال و تلف شدن چند کودک از دیروز تلقیح بر ضد این بیماری در مدارس شروع شد در بسیاری از مدارس تا ظهر چند صد کودک بر ضد بیماری دیفتری مایه‌کوبی شدند.
بر اساس این گزارش پدارن و مادران کودکان دبستانی که از شنیدن خبر شیوع بیماری دیفتری هراسان شده بودند اغلب همراه بچه‌های خود به دبستان‌ها می‌آمدند تا فرزندان خود را وادار به مایه‌کوبی بنمایند.
آخر وقت امروز نیز مقامات وزارت بهداری وجود و شیوع بیماری دیفتری را در تهران رسما تأیید کردند. قرار است وزارت بهداری برای روشن کردن و ارشاد اهالی تهران فردا دراین‌باره اطلاعیه‌ای منتشر کند.2
  شاه: ارتش ایران به دست توانای پدر تاجدارم تأسیس شد! روزنامه «کیهان» نوشت: به مناسبت روز 18 دی‌ماه، که مصادف با روز تأسیس «ارتش نوین» است، شاه پیامی را صادر کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: به مناسبت روز 18 دی‌ماه که مصادف با تأسیس ارتش به دست توانای پدر تاجدار ما اعلیحضرت فقید شاهنشاه رضاشاه کبیر می‌باشد، با صدور این فرمان درود بی‌پایان خود را به روان پاک آن سرباز فدایی راه میهن نثار و یادآور می‌شویم که دوام و بقای هر قوم و ملتی بسته به میزان علاقه‌مندی و فداکاری آنها در راه ترقی و عظمت کشور خود می‌باشد.3
 

https://iichs.ir/vdce.o8vbjh8ew9bij.html
iichs.ir/vdce.o8vbjh8ew9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما