73 میلیون مارک اعتبار یک مؤسسه آلمانی برای ایران!/روایت «تهران‌مصور» از رقابت سه حزب حکومتی در ایران دوره پهلوی!/چهارصد کارمند اضافه در شرکت نفت/اقدامات وزارت اقتصاد برای خنثی کردن اقدامات کشورهای رقیب «فرشِ ایران»!
13 دی 1342
73 میلیون مارک اعتبار یک مؤسسه آلمانی برای ایران! «تهران‌مصور» نوشت: به قرار اطلاع مؤسسه بزرگ آلمانی «کردیت آتشتالت» که مرکز آن در فرانکفورت می‌باشد 73 میلیون مارک اعتبار برای ایران تأمین نموده است که صرف تکمیل شبکه آب و برق سفید رود خواهد شد.
با اجرای این برنامه کلیه شهرهای استان گیلان از برق قوی و مطمئن و ارزان استفاده خواهند کرد و مازاد برق تولیدی که هفتادهزار کیلووات است برای آبیاری دشت قزوین فرستاده خواهد شد.
 
روایت «تهران‌مصور» از رقابت سه حزب حکومتی در ایران دوره پهلوی! «تهران‌مصور» نوشت: پس از اعلام موجودیت حزب ایران نوین به رهبری حسنعلی منصور شایعه مربوط به تأسیس یک حزب جدید دیگر در محافل سیاسی قوت گرفته است؛ چنانچه این شایعه صحیح باشد چنین به نظر می‌رسد که دو حزب جدیدالورود می‌خواهند جانشین احزاب ملیون و مردم شوند و در این صورت ممکن است این دو حزب ائتلاف کرده و حزب جدیدی را به‌وجود بیاورند.
ولی چون اسامی عده زیادی از اعضای این دو حزب در زمره موسسین حزب ایران نوین به چشم می‌خورد در حال حاضر احزاب ملیون و مردم هیچ گونه جنبش و فعالیت مهمی ندارند و اگر اعلامیه اخیر حزب مردم را در مورد اخطار به افراد حزبی که با پرداخت حق عضویت تا پایان ماه جاری و استعفا از حزب مردم به حزب جدیدالتأسیس روی آورده‌اند و جلساتی که از اعضای حزب تشکیل می‌شود یک نوع فعالیت حزبی بدانیم در حزب ملیون حتی از این نوع فعالیت هم به چشم نمی‌خورد.
جالب اینکه با وجود تشکیل حزب جدید و گرایش اعضای هر دو حزب به آن، باز رهبران این دو حزب همچنان از موجودیت تشکیلات خود دفاع می‌کنند و معتقدند که تشکیل حزب جدید هیچ گونه لطمه‌ای به فعالیت آنها نخواهد زد.
 
چهارصد کارمند اضافه در شرکت نفت «تهران‌مصور» نوشت: دکتر اقبال طی بخشنامه‌ای به دوایر شرکت ملی نفت و همچنین به کنسرسیوم اعلام داشته است که از استخدام جدید تا دستور ثانوی خودداری نمایند و چنانچه هر دستگاهی احتیاج به کارمند جدید داشته باشد می‌تواند از تعداد چهارصد نفر کارمند اضافی که فعلا در اختیار شرکت ملی نفت می‌باشد استفاده نماید.
 
اقدامات وزارت اقتصاد برای خنثی کردن اقدامات کشورهای رقیب «فرشِ ایران»! «تهران‌مصور» نوشت: به منظور خنثی کردن اقدامات کشورهایی که دست به تقلید و رقابت با صنعت قالی‌بافی ایران زده‌اند وزارت اقتصاد تصمیم به تشکیل نمایشگاه‌هایی از آخرین طرح‌های قالی ایران در کشورهای اروپایی گرفته است تا بدین وسیله علاقه‌مندان با آخرین تحولات صنعت قالی‌بافی ایران آشنا شده و در همان نمایشگاه سفارش‌های لازم برای تأمین احتیاجات خود بدهند.1
https://iichs.ir/vdcd.50j2yt0osa26y.html
iichs.ir/vdcd.50j2yt0osa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما