سخنران مراسم کشف حجاب رضاخانی: فرهنگ کشور نقشه صحیح و اساسی ندارد!/بی‌سوادی 75 درصد مردم ایران باعث سرافکندگی ما در جهان امروز است!/خسارات برف و باران در شهرستان‌ها؛ پنج نفر یخ زدند!
14 آذر 1342
سخنران مراسم کشف حجاب رضاخانی: فرهنگ کشور نقشه صحیح و اساسی ندارد!  جلسه علنی مجلس شورای ملی در ساعت 9:20 صبح امروز به ریاست مهندس ریاضی تشکیل شد.
در جلسه امروز هاجر تربیت1 به عنوان ناطق پیش از دستور گفت: متأسفانه باید عرض کنم که هنوز هم در بعضی قسمت‌ها به‌خصوص فرهنگ نقشه‌های صحیح و اساسی طرح نشده و یا اگر شده باشد، صحیح اجرا نمی‌شود. نقشه‌های صحیح آن نقشه‌هایی است که در آن احتیاجات کشور و مقتضیات زمان توأما منظور شود و دراجرای آنها الاهم فالاهم کاملا مراعات شده باشد.
  بی‌سوادی 75 درصد مردم ایران باعث سرافکندگی ما در جهان امروز است! خداوند را شاهد می‌گیرم بنده به تمام دانشمندان و کسانی که در راه پیشرفت دانش و گسترش ادبیات ما کوشش می‌کنند نهایت احترام قائل هستم و ابدا بخیل نیستم که آنها را از این خوان گسترده سهمی ببرند، ولی معتقد هستم که اگر در بیت‌المال ما در خزانه کشور ما اعتباری موجود است آن اعتبار امروز در درجه اول برای انجام اصلاحات ضروری برسد. همان اندازه که مفاخر ادبی ما باعث افتخار ما است به همان اندازه بلکه بیشتر بی‌سواد بودن 75 درصد از اهالی کشور ما باعث سرافکندگی ما در جهان امروز است.2
 
خسارات برف و باران در شهرستان‌ها؛ پنج نفر یخ زدند! روزنامه «اطلاعات» نوشت: گزارش‌های تلگرافی و تلفنی امروز خبرنگاران ما در شهرستان‌ها حاکی است که در 24 ساعت گذشته هوای اغلب شهرستان‌های شمالی خصوصا در آذربایجان و خراسان منقلب بوده و ریزش برف و باران در اکثر نقاط ادامه داشته است.
تلاش مأمورین وزارت راه برای باز کردن راه‌ها و گردنه‌های مسدود هنوز ادامه دارد. از محاصره‌شدگان در برف پنج نفر یخ زده‌اند. شیر و خورشید نیز برای محاصره‌شدگان برف در گردنه حیران آذوقه فرستاده است. استاندار فارس و رؤسای ادارات بیش از چهار ساعت در محاصره سیل بودند. در منطقه فارس همچنین سیل سه نفر را کشت و خساراتی به ساختمان‌ها وارد کرد.3
 
روزنامه اطلاعات، 14 آذر 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdci.vavct1apvbc2t.html
iichs.ir/vdci.vavct1apvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما