«خواندنی‌ها»: در آمریکا بر عکس کشورهای دیکتاتوری با رفتن یک فرد سیاست‌ها عوض نمی‌شود!/فکر بدی که با ژستی خوب مطرح شده است!/نرخ بلیط‌ها را 100 درصد زیاد کردند، ولی کیفیت را 10 درصد بالا نبردند!/تناقض اظهارات وزیر فرهنگ با قانون استخدامی جدید!/می‌خواهند در ایران سیستم یک‌حزبی برقرار شود!
9 آذر 1342
«خواندنی‌ها»: در آمریکا بر عکس کشورهای دیکتاتوری با رفتن یک فرد سیاست‌ها عوض نمی‌شود! علی‌اصغر امیرانی در ستون «بدون روتوش» شماره امروز مجله «خواندنی‌ها» نوشت: نطق کامل و قاطع و لازم لیندن جانسن، رئیس‌جمهور جدید، این اصل را ثابت کرد که در رژیم دموکراسی و حکومت مردم بر مردم، بر خلاف رژیم دیکتاتوری و حکومت فردی، یک یا چند گلوله سرنوشت ملت و مملکت را عوض نخواهد کرد. او با ایراد این نطق نشان داد که هم از نظر سیاسی و نظامی و اقتصادی و اجتماعی و هم از نظر ملی و بین‌المللی او خود کندی دیگر، با املای دیگر است.
 
فکر بدی که با ژستی خوب مطرح شده است!
در ادامه ستون «بدون روتوش» شماره امروز «خواندنی‌ها» با اشاره به اظهارات هفته گذشته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی آمده است: هفته گذشته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی، طی مصاحبه‌ای بار دیگر مسئله گران کردن بهای بلیط را با مردم در میان گذاشت و با این کار فکری بد را با ژستی خوب مطرح نمود.
من شخصا با افزایش نرخ بلیط اتوبوس، به شرط زیاد کردن و بهتر کردن آن موافقم، اگر خطوط اتوبوس‌رانی ما، مانند انگلستان، مرتب و منظم و تمیز، در تمام خیابان‌ها برقرار باشد، دیگر این همه اتوبوس‌های یک‌تومانی و پانزده‌ریالی (تاکسی‌ها را می‌گویم) یا اتومبیل‌های شخصی مورد و مصرفی نخواهند داشت.
 
نرخ بلیط‌ها را 100 درصد زیاد کردند، ولی کیفیت را 10 درصد بالا نبردند! افزایش نرخ بلیط بدون افزودن بر مزایای اتوبوس‌ها، عیب دیگری هم دارد و آن اینکه بعد از چندی به استناد گران شدن تخم مرغ یا کم کردن از دود هوا باز هم می‌خواهند آن را بالا ببرند، چنان‌که چندی قبل بردند. روزی که نرخ فعلی را تا صدی صد بالا آوردند آیا صدی ده بر خوبی کالا و بهبود کار خود افزودند؟ اگر این کار را کرده بودند، اکنون چنین وضعی نداشتند.
 
تناقض اظهارات وزیر فرهنگ با قانون استخدامی جدید! «خواندنی‌ها» به نقل از «اتحاد ملی» نوشت: قانون جدید استخدام که هفته گذشته به مجلس داده شد با طول و تفصیل فراوان در هیئت دولت مطرح گردید ساعت‌های متمادی روی آن بحث کردند.
وزیر فرهنگ عقیده داشت که فرهنگ مملکت کارخانه دیپلم‌سازی شده و زیاد نباید برای این گونه مدارک تحصیلی ارزش عملی و استخدامی قائل شد و استدلال های فراوان کرد ولی چون متن قانون تهیه شده بود بالاخره به همان وضع و با ارزشی که برای مدارک تحصیلی عالی قائل شده بودند تصویب گردید. نهایت مقرر شد بعد از آنکه آن را به مجلس دادند و در معرض افکار عمومی گذارده شد، شورای عالی اداری سعی کند با حوصله تمام شکایت‌ها و انتقادها و اعتراضات را برسد و تا می‌تواند به آنها جواب دهد و نماینده دولت هم در کمیسیون استخدام مجلس شورای ملی هر چه ممکن است تسلیم پیشنهادها و نظریات منطقی بگردد.
بنابراین معترضین باید نظریات خود را مدلل و منطقی و نه بر روی منافع فردی تهیه کنند و به هر دو این مراجع بدهند تا اصلاحات لازم در قانون به عمل آید.
 
می‌خواهند در ایران سیستم یک‌حزبی برقرار شود! «خواندنی‌ها» به نقل از «اتحاد ملی» نوشت: مقدمات تأسیس یک حزب پرسروصدا فراهم می‌شود؛ می‌خواهند در ایران سیستم یک‌حزبی برقرار گردد. منشأ این کار را هم از داخل مجلس شورای ملی شروع می‌کنند، ولی از همین حالا ما می‌شنویم و می‌بینیم که گربه‌های مرتضی علی که یار و غار و عضو لاینفک هر حزبی که در ایران تشکیل شده آماده‌اند که فورا به این حزب بریزند.1
https://iichs.ir/vdcc.mq4a2bq11la82.html
iichs.ir/vdcc.mq4a2bq11la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما