بانک توسعه صنعتی معدنی نرخ بهره را کاهش نمی‌دهد!/سوء استفاده در موزه باستان‌شناسی
24 آبان 1342
بانک توسعه صنعتی معدنی نرخ بهره را کاهش نمی‌دهد! «تهران‌مصور» نوشت: پس از اعلام تنزل نرخ بهره از طرف بانک مرکزی، همان طور که انتظار می‌رفت، بیشتر بانک‌هایی که از اعتبار بانک مرکزی استفاده می‌کنند نرخ بهره خود را تنزل دادند و گشایش محسوسی در معاملات بازار به‌وجود آمد.
یکی از بانک‌هایی که هنوز نرخ بهره خود را تغییر نداده و رل عمده‌ای در ایجاد مؤسسات صنعتی و کارخانجات در چند سال اخیر داشته است بانک توسعه صنعتی و معدنی می‌باشد.
ابوالقاسم خردجو، مدیر عامل جدید بانک مزبور، در این مورد گفت: چون اغلب وام‌هایی که بانک توسعه صنعتی و معدنی می‌دهد وام‌های طویل‌المدت می‌باشد و طبق قراردادی که بین بانک و وام گیرنده منعقد می‌شود میزان بهره تا پایان مدت استهلاک وام ثابت خواهد بود، لذا بانک توسعه صنعتی و معدنی نمی‌تواند نرخ بهره خود را تنزل یا ترقی دهد.
  سوء استفاده در موزه باستان‌شناسی «تهران‌مصور» نوشت: به قرار اطلاع، سوء استفاده‌هایی در موزه باستان‌شناسی کشف شده و هم‌اکنون یک هیئت بازرسی سرگرم رسیدگی دقیق به دفاتر و اشیای موجود در موزه و تطبیق آنها با یکدیگر می‌باشند.
گفته می‌شود که این سوء استفاده در زمان رؤسای سابق موزه انجام گرفته و قسمتی از اشیایی که توسط باستان‌شناسان خارجی و ایرانی در نقاط مختلف کشور کشف شده و تحویل موزه گردیده است در دفاتر وارد نگردیده و به وسایلی از موزه خارج شده است.1
 
 
https://iichs.ir/vdce.w8vbjh8x79bij.html
iichs.ir/vdce.w8vbjh8x79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما