وزیر کشاورزی: وظیفه ما تنها «اصلاحات ارضی» نیست!/شهرداری اراضی گودها را با اقساط ده‌ساله خریداری می‌کند/عباس مسعودی در جلسه سنا: مردم نسبت به دادگستری حسن ظن نداشته باشند روزنامه نمی‌تواند بر خلاف افکار عمومی بنویسد!/95 درصد مردم از دادگستری راضی نیستند!
20 آبان 1342
وزیر کشاورزی: وظیفه ما تنها «اصلاحات ارضی» نیست! دیروز تیمسار سپهبد ریاحی، وزیر کشاورزی، گفت: اجرای قوانین فروش بوته‌زارهای جنگلی و اراضی ساحلی در شمال تحول ایجاد می‌کند.
وزیر کشاورزی گفت: وظیفه وزارت کشاورزی تنها اجرای قانون اصلاحات ارضی نیست، بلکه وظیفه مهم این وزارتخانه ایجاد تحولی در امر کشف و تبدیل اراضی بی‌حاصل به باغات و مزارع است.
وی افزود: فروش اراضی جنگلی از قرار هکتاری سه‌هزار ریال به افراد و تبدیل این اراضی به باغات و مرکبات سطح تولید میوه‌جات و مرکبات را آن‌چنان بالا می‌برد که از هم‌اکنون باید وزارت بازرگانی جهت فروش محصول همین باغات در کشورهای همجوار بازار ایجاد کند. وزارت کشاورزی دوهزار قریه را  باید خریداری کند که صدمیلیون تومان پول جهت این کار لازم است که از طرف دولت و سازمان برنامه تأمین شده و باید توجه داشت که اعتبار مزبور در مدت پانزده سال مجددا به خزانه دولت برگشت داده می‌شود.
 
شهرداری اراضی گودها را با اقساط ده‌ساله خریداری می‌کند روزنامه «اطلاعات» نوشت: تصویب‌نامه قانونی خرید اراضی زاغه‌ها و گودهای جنوب تهران به شهرداری تهران ابلاغ شد و مأموران شهرداری اقدامات خود را به منظور اجرای این تصویب‌نامه آغاز کردند.
از دو روز پیش به دعوت شهرداری مالکان اراضی و نمایندگان ساکنان گودها در شهرداری حضور یافته و با مقامات شهرداری در زمینه نحوه اجرای تصویب‌نامه وارد مذاکره شده‌اند.
قرار است پس از پایان مذاکرات و توافق طرفین، شهرداری کلیه اراضی گودها را با اقساط ده‌ساله خریداری نماید. تعداد ساکنان گودهای مسکونی بالغ بر ده‌هزار نفر است که قسمت عمده این افراد در گود عرب‌ها و محله صابون‌پزخانه زندگی می‌کنند. گود عرب‌ها در فاصله دو خیابان شوش و مولوی قرار گرفته است و در مواقع بارندگی و فصل زمستان خطر جدی زندگی و خانه ساکنان این گود را تهدید می‌کند.1
 
عباس مسعودی در جلسه سنا: مردم نسبت به دادگستری حسن ظن نداشته باشند روزنامه نمی‌تواند بر خلاف افکار عمومی بنویسد! ساعت 10:50 صبح امروز جلسه علنی مجلس سنا به ریاست مهندس شریف‌امامی تشکیل شد.
 عباس مسعودی در جلسه امروز مجلس سنا گفت: وقتی مردم نسبت به وزارت دادگستری حسن ظن نداشته باشند، روزنامه نمی‌تواند برخلاف افکار عمومی مطالبی بنویسد و به عکس ممکن است مطالبی برای دادگستری و قضات مفید باشد، اما از نظر افکار عمومی خیلی مفید نباشد.
  95 درصد مردم از دادگستری راضی نیستند!  آنچه را که تا به حال منعکس شده است در روزنامه‌ها در حقیقت انعکاس افکار مردم است باید با کمال تأسف عرض کنم که مردم از وزارت دادگستری رضایت ندارند. نمونه‌ها و دلایل دال بر عدم رضایت را نباید نادیده گرفت و منتهی برای رفع این عدم رضایت باید کوشید.
خودمان هم وظیفه داریم. ما حاضریم کمک بدهیم تا دادگستری اصلاح شود. این دادگستری که در حال حاضر است شواهد و نظایری دارد که مبرهن است. بنده دعاوی سراغ دارم 25 سال است در دادگستری هست که اگر میل داشته باشید، بنده نشان می‌دهم چرا باید پرونده این قدر طولانی باشد. به‌هرحال اینها مسائلی است که هست این ازدحامی که در راهروهای دادگستری است محل انکار نیست. منکر نمی‌توان شد اینها وجود دارد. اگر واقعا مراجعه به افکار عمومی مردم بشود، از صد نفر 95 نفر از وزارت دادگستری دارند فریاد دارند.2
 
روزنامه اطلاعات، 20 آبان 1398، صفحه 1
https://iichs.ir/vdca.wnak49nea5k14.html
iichs.ir/vdca.wnak49nea5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما