درباره نطق آینده شاه در افتتاحیه مجلسین/ اهالی پنج جزیره خلیج فارس آزادند هر کالایی بخواهند بدون تشریفات وارد کنند!/ نمایندگان بانک بین‌المللی در ایران
12 مهر 1342
درباره نطق آینده شاه در افتتاحیه مجلسین «تهران‌مصور» نوشت: نطقی که شاهنشاه در جلسه افتتاحیه دوره بیست‌ویک مجلس شورای ملی و دوره چهارم مجلس سنا ایراد خواهند کرد یکی از مهم‌ترین نطق‌های دوران 22 سال سلطنت معظم له خواهد بود.
شاهنشاه در این نطق، که بیش از نیم ساعت به طول خواهد انجامید، اشاره به جریانات سیاسی و تحولات 22 سال سلطنت خود خواهند کرد و برنامه‌هایی را که در آینده باید دولت‌ها اجرا نمایند اعلام خواهند فرمود.
اهمیت نطق شاهنشاه بیشتر از این نظر است که دوره بیست‌ویک مجلس شورای ملی و دوره چهارم مجلس سنا یک دوره کاملا استثنایی در تاریخ مشروطیت ایران می‌باشد. در این دوره است که نمایندگان کلیه طبقات مردم اعم از کارگر و کشاورز و طبقات متوسط اجتماع و زنان شرکت دارند.
 
اهالی پنج جزیره خلیج فارس آزادند هر کالایی بخواهند بدون تشریفات وارد کنند! «تهران‌مصور» نوشت: برای بهبود زندگی مردم سواحل جنوب و ساکنان جزایر ایرانی خلیج فارس تصمیم گرفته شده است که پنج جزیره قشم، هرمز، کیش، خارک، شیخ شعیب از حقوق گمرکی معاف شوند.
به این ترتیب ساکنان جزایر مزبور خواهند توانست هر نوع کالای خارجی را بدون تشریفات گمرکی وارد نمایند و از این راه سر و صورتی به وضع زندگی خود بدهند.
 
نمایندگان بانک بین‌المللی در ایران «تهران‌مصور» نوشت: روز چهارشنبه آینده مک دیار مید، رئیس قسمت خاورمیانه بانک بین‌المللی، در رأس هیئتی از کارشناسان آن بانک به ایران خواهد آمد.
این مسافرت به منظور بررسی طرح‌هایی است که سازمان برنامه جهت اجرای آنها از بانک بین‌المللی تقاضای وام نموده است. سازمان برنامه برای این طرح‌ها 45 میلیون دلار می‌خواهد.
این طرح‌ها قبلا توسط دفتر اقتصادی ایران در واشنگتن به نظر اولیای بانک رسانده شده بود و مقامات بانک آن را موکول به شروع کار مجلسین ایران نموده بودند.1
 
 
https://iichs.ir/vdcd.z0j2yt0xxa26y.html
iichs.ir/vdcd.z0j2yt0xxa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما