مجلسین 14 مهر افتتاح می‌شوند/سرمقاله شهردار تهران درباره انتخاباتی که خود نقش مؤثر در آن داشت!/پرتگاه مخوف نفاق، دورویی و ناسازگاری همه ما را به کام خود می‌کشد!/ایران در نمایشگاه نیویورک شرکت نمی‌کند
28 شهریور 1342
مجلسین 14 مهر افتتاح می‌شوند انتخابات مجلسین سنا و شورا تقریبا خاتمه یافت و اعلام شد مجلسین 14 مهرماه افتتاح می‌گردد. شاه دوره جدید سنا و دوره بیست‌ویکم مجلس شورای ملی را در کاخ سنا افتتاح می‌کند.
تا ظهر امروز 185 نفر از نمایندگان مجلس شورای ملی و 29 تن از سناتورها در تهران و شهرستان‌ها انتخاب شدند. تاکنون 12 تن از منتخبین مجلس شورای ملی در شهرستان‌ها از کاندیداهای منفرد هستند.
30 سناتور انتصابی تهران و شهرستان‌ها هفته آینده به فرمان شاهنشاه برگزیده می‌شوند.
 
سرمقاله شهردار تهران درباره انتخاباتی که خود نقش مؤثر در آن داشت!
احمد نفیسی، شهردار تهران، در سرمقاله شماره امروز روزنامه «اطلاعات» نوشته است: سیل ناسزا، فحش، تهمت و افترا که به سوی کارگردانان قضیه سرازیر شده بود فرو می‌نشیند و کم کم منطق جای ادعا وحرف صحیح جای اندیشه ناصواب را می‌گیرد و یک حقیقت تجلی می‌کند و آن این است که ما در این روزگار وانفسا که هر کسی در فکر حفظ کلاه خودش است تنهاییم؛ تنهای تنها. هر ایرانی برای خودش دنیایی دارد که نه حدودی دارد و نه ثغوری. در این دنیا اوست که تنها وجود کامل و علت غایی خلقت است. در این دنیا فقط اوست که استحقاق فرمانروایی دارد. همین اوست که می‌بیند، می‌شنود و بهتر از همه فکر می‌کند.
 
پرتگاه مخوف نفاق، دورویی و ناسازگاری همه ما را به کام خود می‌کشد! مردم ایران! دوسال تجربه من در کار اجتماعی و یک ماه تجربه اخیر دریچه‌ای را بر من گشوده است که به سوی پرتگاه مخوفی باز می‌شود که همه ما را در کام خود می‌کشد. این گودال، گودال نفاق و دورویی، دروغ، ناسازگاری، تک‌روی و انفرادی بودن است. این روزها نه کسی حدودی می‌شناسد و نه تکلیفی برای خود فرض می‌کند؛ هر کسی هرچه فکر می‌کند و هر چه می‌خواهد و هر چه آرزو دارد دنبالش است و برای دیگران ارزشی قائل نیست.1
 
ایران در نمایشگاه نیویورک شرکت نمی‌کند وزارت اقتصاد در نمایشگاه بین‌المللی آینده نیویورک شرکت نمی‌کند.
یک مقام عالی‌رتبه وزارت اقتصاد در این مورد گفت: چون بودجه لازم برای شرکت در این نمایشگاه طبق برآوردی که صورت گرفته حداقل شصت‌میلیون ریال است، در حال حاضر امکان شرکت در این نمایشگاه به واسطه نبودن بودجه مورد احتیاج، وجود ندارد.
این مقام افزود: بعضی از تجار ایرانی مقیم آمریکا و بازرگانان صادرکننده ایران شخصا غرفه‌ای در نمایشگاه بین‌المللی نیویورک تشکیل خواهند داد که وزارت اقتصاد نسبت به ایجاد و جریان کار این غرفه نظارت می‌کند، ولی وزارتخانه رأسا تصمیمی برای شرکت در این نمایشگاه ندارد.
عده‌ای از تجار صادرکننده و تولیدکنندگان کالاهای صنعتی در همین باره اظهار داشتند درحالیکه وزارت اقتصاد برای تشویق کالاهای صادراتی برنامه‌های خاصی تهیه و اجرا می‌کند از اجرای مهم‌ترین برنامه تبلیغاتی صادراتی که شرکت در بزرگ‌ترین نمایشگاه جهانی است، صرف نظر می‌نماید و این موضوع از نظر تشویق صادرات نقض غرض است.2
 
روزنامه اطلاعات، 28 شهریور 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdcd.o0j2yt0fna26y.html
iichs.ir/vdcd.o0j2yt0fna26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما