جنازه سپهبد زاهدی تشییع شد/اسدالله علم : ایران به صورت انقلابی و بدون خون‌ریزی به دنیای مدرن منتقل شده است!/پایان مذاکرات ایران و کنسرسیوم
17 شهریور 1342
جنازه سپهبد زاهدی تشییع شد روزنامه «اطلاعات» نوشت: ساعت 4:45 دقیقه بعد از ظهر دیروز جنازه سپهبد فضل‌الله زاهدی، نخست‌وزیر اسبق و سفیر کبیر ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل، با هواپیمای ارتش از بغداد به تهران حمل شد.
در فرودگاه مهرآباد، اسدالله علم، نخست‌وزیر، هیئت دولت، برخی از دیپلمات‌های خارجی و جمعی از امرای ارتش، اعضای خانواده و بستگان و آشنایان حضور داشتند.
 
اسدالله علم : ایران به صورت انقلابی و بدون خون‌ریزی به دنیای مدرن منتقل شده است! روزنامه مشهور آمریکایی «نیویورک هرالد تریبون» امروز شماره مخصوصی درباره اوضاع ایران انتشار داد.
روزنامه «اطلاعات» در این زمینه نوشت: در این شماره زیر عنوان اقتصاد در ایران پیرامون نقش بزرگ رهبری شاه در پیشرفت‌های وسیع و دامنه‌دار ایران به طور مشروح بحث شده است. هرالد تریبون در شماره مخصوص خود، مقاله مستندی به قلم اسدالله علم، نخست‌وزیر انتشار داد.
در بخشی از این مقاله آمده است: در سال گذشته ما به پیشرفت‌های بزرگی در آنچه من آن را انتقال انقلابی و بدون خونریزی به دنیای مدرن می‌شناسم نایل شده‌ایم و این نتیجه 22 سال فکر و تجربه اعلیحضرت همایونی بوده است.1
  پایان مذاکرات ایران و کنسرسیوم گزارش رسیده از لندن حاکی است جلسه مذاکرات نفت بین مدیران شرکت ملی نفت و مقامات کنسرسیوم بین‌المللی نفت در لندن امروز خاتمه یافت و فردا اعلامیه مذاکرات صادر خواهد شد.
به قرار اطلاع در این مذاکرات توافق شده است که از این پس یک مدیر ایرانی در رأس اداره خدمات نفت در لندن به جای مدیر خارجی وجود داشته باشد.
با این انتصاب، از این پس شرکت ملی نفت بر کلیه امور مربوط به خریدهای کنسرسیوم نظارت مستقیم خواهد داشت؛ همچنین مسئله جانشین کردن افراد ایرانی به جای کارشناسان خارجی و همچنین افزایش تولید و تصفیه نفت جنوب و پاره‌ای مسائل دیگر مورد توافق کامل طرفین قرار گرفته است.2
 

https://iichs.ir/vdcj.yeofuqevhsfzu.html
iichs.ir/vdcj.yeofuqevhsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما