نظام وظیفه به وزارت کشور ضمیمه شد/انتخاب کمیته رهبری و اجرایی کنگره/کنایه مجله طنز «توفیق» به بی‌برنامه بودن کاندیداهای نمایندگی!
7 شهریور 1342
نظام وظیفه به وزارت کشور ضمیمه شد دیشب هیئت وزیران لایحه انضمام اداره نظام وظیفه عمومی را به وزارت کشور تصویب کرد. به موجب این لایحه، اداره نظام وظیفه عمومی از 1 مهرماه سال جاری از وزارت جنگ منفک و ضمیمه وزارت کشور خواهد شد.
 
انتخاب کمیته رهبری و اجرایی کنگره بعد از ظهر دیروز چهارمین جلسه کنگره آزادزنان و آزادمردان ایران به ریاست نفیسی، شهردار تهران، در «سالن محمدرضاشاه» تشکیل شد.
صبح امروز نیز پنجمین جلسه کنگره به ریاست نفیسی شهردار تهران تشکیل شد. در جلسه امروز اعضای کمیته رهبری و اجرایی انتخاب شدند که آقایان احمد نفیسی، دکتر حسن زاهدی، حسنعلی منصور، عباس سالور، عباس بنائیان، شجاع ملایری، ابراهیم آقازاده، ابوالقاسم محرز، هاجر تربیت، شوکت ملک جهانبانی و نجات همدانی اعضای این کمیته می‌باشند.1 [رک: روزشمار 5 شهریور 1342]
 
کنایه مجله طنز «توفیق» به بی‌برنامه بودن کاندیداهای نمایندگی! مجله طنز «توفیق» در ستون «سرمقاله» شماره امروز خود در یادداشتی با عنوان «برنامه اصلاحی» نوشت: از شما چه پنهون که سه چهار روز پیش یهو به سر من هم که مخلص‌‎تون کاکا باشم زد که پاشم وارد میدان فعالیت‌های انتخاباتی بشم و این دوره برم مجلس! و فعالیت انتخاباتی هم که این دوره بحمدالله آزاده(!)
اما خیلی زود یادم اومد که من هنوز «برنامه اصلاحی» ندارم و اگر وارد فعالیت بشم، ممکنه به علت نداشتن برنامه اصلاحی، توفیق حاصل نکنم.
خوب، کاره دیگه. ممکنه یک وقت بپرسند تو که می‌خوای بری مجلس چه کاری می‌خوای انجام بدی؟ اون وقت من چی بگم؟
حقیقتش این که اول تصمیم گرفتم یک برنامه هول هولکی برای خودم درست کنم و تو روزنامه بنویسم که هدفم «دفاع از لوایح شش‌گانه» خواهد بود، اما دیدم تا الان اقلام شش میلیون نفر، خودشونو کاندیدای نمایندگی لوایح شش‌گانه کردند و اگر من هم همچه ادعایی بکنم مخالفین خواهند گفت که از دیگران تقلید کرده.
خلاصه فکر هر کاری را کردم دیدم دستگاه زودتر از من اون کار را انجام داده و دیگه چیزی برای من نذاشته، این بود که از فکر فعالیت‌های انتخاباتی منصرف شدم.2
 

https://iichs.ir/vdca.0nak49nwy5k14.html
iichs.ir/vdca.0nak49nwy5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما