آثار منتشرشده در بیش از سه دهه فعالیت پژوهشکده تاریخ معاصر در سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.
33 سال تلاش انتشارات پژوهشکده تاریخ معاصر در معرض دید قرار می‌گیرد
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده تاریخ معاصر، انتشارات پژوهشکده تاریخ معاصر با آثاری که طی بیش از سه دهه فعالیت، در حوزه پژوهش و نشر به بازار کتاب عرضه کرده است در سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران حضور می‌یابد.
 
«نفت و قتل کنسول امریکا» از جمله کتاب‌های است که برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. این کتاب نوشته محمدقلی مجد، محقق ایرانی مقیم ایالات متحده آمریکا، و ترجمه مصطفی امیری است. مجد در این کتاب با بررسی اسناد آمریکایی درباره قتل ایمبری، دریچه تازه‌ای را برای موشکافی علل و عاملان واقعی این قتل گشوده است.
 

 
شش جلد از کتاب «یادداشتهای یک روزنامه‌نگار» (تحولات نیم‌قرن اخیر تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری) از آثار دیگر پژوهشکده تاریخ معاصر در حوزه کتاب است که در غرفه این انتشارات در نمایشگاه کتاب، در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. گفتنی است ابوالحسن عمیدی نوری، روزنامه‌نگار و وکیل دادگسترى در دوره پهلوی دوم، به دلیل نزدیکی و مؤانست با جمعی از نخست‌وزیران و چهره‌های موثر در حاکمیت پهلوی اول و دوم و اشراف آگاهانه بر چرایی تغییر و تحولات در جریان سیاست‌گذاری‌ها و جایگزینی‌های مقامات سیاسی در دوره‌های مختلف حکومت پهلویها، با نگاشتن خاطراتش اطلاعات مفیدی درباره این دوره در اختیار علاقه‌مندان به تاریخ معاصر قرار می‌دهد.
 
«آخرین شاه، آخرین دربار» (ده سال پایانی رژیم پهلوی به روایت اسدالله‌خان علم) عنوان کتابی است که به دلیل تقاضای فراوان، بارها تجدید چاپ شده است. چاپ جدید این کتاب به سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران رسیده است و علاقه‌مندان به مناسبات درونی دربار محمدرضا پهلوی، روابط خارجی و امنیتی حکومت او و وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران در این دوره می‌توانند با مراجعه به غرفه انتشارات پژوهشکده تاریخ معاصر به این اثر دسترسی پیدا کنند.  
 

 
مکان: تهران، مصلای امام خمینی(ره)، شبستان اصلی، راهرو 7، غرفه 3، انتشارات پژوهشکده تاریخ معاصر
 
https://iichs.ir/vdcg.x93rak9uzpr4a.html
iichs.ir/vdcg.x93rak9uzpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما