زنده‌یاد آیت‌الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی، نمادی از تبلیغ موفق دینی

او هیچ‌گاه تربیت مردم و طلاب را، فرو ننهاد

آنچه در پی می‌آید، بیانات آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد آیت‌الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی، در شهر گرگان است. وی در این گفتار مجمل، به روایتی از علایق تبلیغی آن مرجع فقید دست زده و آن را ستوده است. امید آنکه مفید و مقبول آید
او هیچ‌گاه تربیت مردم و طلاب را، فرو ننهاد
آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی
 
بسم الله الرحمن الرحیم
از همه شما که در مراسم تشییع پیکر این عالم بزرگوار و مرجع تقلید شرکت کردید، تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله در ایام مبارک ماه شعبان و در آستانه ولادت حضرت ولی‌عصر (ارواحنا فداه)، مأجور و مُثاب باشید. من آنچه را که می‌توانم در مورد این عزیز، خدمت شما عرض کنم، این است که بیش از هفتاد سال، با ایشان دوست و رفیق صمیمی بودیم و شاید یکی از عواملی که موجب شد تا من وارد حوزه علمیه و مشغول به تحصیل  علوم دینی شوم، ارتباط و دوستی با این بزرگوار بوده است. به‌هرحال ارتباط و دوستی من با این فقید سعید، نزدیک بود. سال‌ها در حوزه‌ علمیه قم، مشغول به تحصیل، تدریس و تربیت طلاب بودند. همچنین علاوه بر این خصلت و امتیاز، هیچ‌وقت وظیفه اصلی علما و روحانیت را که تبلیغ دین و موعظه مردم باشد، فراموش نکردند و چه در شهر و چه در روستا، در ماه‌های مبارک رمضان و محرم، مخصوصا در ایام تاسوعا و عاشورا، مشغول موعظه مردم بودند. در تربیت و  تهذیب نفوس مردم و طلاب، واقعا کوشا بودند. اینها از خصلت‌هایی است که همه علمای بزرگ ما، همواره به آن مفتخر بوده‌اند. همه انبیا، از خصلت مردمی بودن و بین خود با مردم حائل و حجاب نداشتن، برخوردار بودند که این از خصلت‌های بسیار شایسته و قابل تحسینِ این برادر عزیز و بزرگوارمان هم بود.
 
آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی
 
خداوند ان‌شاءالله آن عزیز، عالم بزرگوار و مرجع تقلید محترم را با اجداد طاهرینشان، مخصوصا با حضرت سیدالشهدا (سلام‌الله علیه) محشور گرداند. من این مصیبت را به محضر مبارک ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و همه مردم استان، مخصوصا خانواده محترم و فرزندان عزیز و گرامی ایشان، که همه بحمدالله در کسوت روحانیت هستند و همچنین حوزه‌های علمیه، تسلیت می‌گویم و از همه شما تشکر می‌کنم که آمدید و وظیفه‌ خود را نسبت به علمای عزیزتان انجام دادید. ان‌شاءالله که خداوند متعال از همه شما قبول کند. از همه مسئولینی هم که شرکت کردند، استاندار محترم، نیروهای استانداری و مسئولین اجرایی استان، تقدیر و تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله موفق و مؤید باشید. والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته.
  https://iichs.ir/vdccs4qi.2bqss8laa2.html
iichs.ir/vdccs4qi.2bqss8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما