شماره جدید فصلنامه «تاریخ معاصر ایران» توسط پژوهشکده تاریخ معاصر چاپ و منتشر شد
فصل 81 و 82 «تاریخ معاصر ایران» به بازار نشر رسید
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده تاریخ معاصر، به همت پژوهشکده تاریخ معاصر، شماره 81 و 82 فصلنامه «تاریخ معاصر ایران» با مطالب و اسناد مهم درباره زوایای گوناگون تاریخ معاصر ایران، روانه بازار نشر شد.
در این فصلنامه پنج مقاله با عناوین «بیماری تیفوس و تیفوئید در ایران طی جنگ جهانی دوم جهانی» به قلم محمدحسن پورقنبر، «سفر رضاخان به ترکیه و تأثیر آن در کشف حجاب» به قلم رضا رمضان نرگسی، «پشت سر رضاشاه چه گفتند؟» (انتقاد از سیاست‌های رضاشاهی در اصفهان بعد از شهریور 1320) به قلم عبدالمهدی رجائی، «اوضاع اجتماعی ـ سیاسی فارس در نیمه اول قرن چهاردهم هجری» (زمینه‌های اجتماعی ـ سیاسی قیام آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری در فارس) به قلم حسین اصغری و «اعتراضات سیاسی حوزه‌های علمیه در دوره قاجار» (قسمت اول) به قلم سهراب مقدمی شهیدانی درج شده است.
همچنین در بخش گفت‌وگو، از جلال رفیع درباره وضعیت مطبوعات قبل از انقلاب اسلامی پرسش شده است. در بخش اسناد نیز سندهایی از شیخ خزعل در فاصله دو جنگ جهانی منتشر شده و عکس‌های کمتر دیده‌شده از حسین علاء با عنوان «پایین پله‌های تخت امپراتور» در بخش تصاویر به نمایش درآمده است.
در بخش گزارش، «گلچره» (عکس‌های به‌جامانده از دوران قاجار که به موضوع اندرونی شاهی و اشراف می‌پردازد) به قلم پدارم خسرونژاد و فاطمه معزی منتشر شده است.
 
طرح روی جلد


جهت تهیه شماره 81 و 82 فصلنامه «تاریخ معاصر ایران» به سایت فروشگاه کتاب پژوهشکده تاریخ معاصر یا مراکز پخش کتاب‌های این پژوهشکده در تهران و شهرستان‌ها مراجعه فرمایید. https://iichs.ir/vdcfetdy.w6d1jagiiw.html
iichs.ir/vdcfetdy.w6d1jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما