«اخراجی ارتش و "مأمور عالی‌رتبه اطلاعاتی مصر" به ایران پناهنده شد»!/ یک روستا به نام دبیر کل سابق سازمان ملل در اطراف تهران ساخته می‌شود؟!/ کاغذسازی در ایران با کمک هندی‌ها!
25 دی 1343
«اخراجی ارتش و "مأمور عالی‌رتبه اطلاعاتی مصر" به ایران پناهنده شد»! «سپید و سیاه» نوشت: در این هفته اعلام گردید که یکی از مأمورین برجسته پلیس مخفی مصر به نام فیصل عبدالقادر به دولت ایران پناهنده شده است.
خبرنگار ما گزارش می‌دهد که پناهندگی مأمور مذکور با توجه به روابط تیره‌ای که اکنون در اثر تحریکات دولت جمال عبدالناصر بین ملت ایران و حکومت مصر وجود دارد جنب و جوش و هیجانی در محافل مطبوعاتی تهران به‌وجود آورده است.
[فیصل] عبدالقادر عوده هنگامی که برای انجام مأموریتی به لبنان اعزام شده بود با استفاده از گذرنامه خود راه ایران را پیش گرفت و از دولت ایران تقاضای پناهندگی سیاسی کرد. عبدالقادر اسرار مهمی از وضع حکومت جمال عبدالناصر فاش کرد و اظهار داشت: صدهزار کارآگاه در میان مردم مصر فعالیت می‌کنند و مردم مصر در نهایت فقر و بدبختی به‌سر می‌برند.1
«تهران‌مصور» نیز نوشت: روز دوشنبه این هفته فیصل عبدالقادر عوده، افسر مصری که هشت روز قبل به آبادان آمده و از مأمورین مرزی ایران تقاضای پناهندگی نموده بود، با عده‌ای از خبرنگاران مطبوعات مصاحبه کرد.
عوده که خود را «افسر بدبخت مصری» می‌خواند، فرزند معاون رهبر اخوان‌المسلمین است و پدر او به دست «دژخیمان ناصر» کشته شد.
عوده می‌گوید: من و هزاران افسر مصری دیگر که علیه ناصر و به نفع «نجیب» فعالیت می‌کردیم از ارتش رانده شدیم.
روز 26 ژوئیه گذشته 23 نفر از افسران مصری توطئه‌ای برای سرنگون کردن و کشتن عبدالناصر در اسکندریه هنگام سخنرانی چیدند که متأسفانه با شکست مواجه شد. اگرچه ناصر هنگام افتتاح مجلس این توطئه را تکذیب کرد، ولی من با مدارکی که همراه خود به ایران آورده‌ام دلایل قاطع دایر بر این سوء قصد دارم.
عوده ادامه داد: من هفت برادر و یک مادر پیر دارم که یقینا مأمورین ناصر اکنون آنها را دستگیر کرده و تحت شکنجه قرار داده‌اند؛ ازاین‌رو من از رؤسای ممالک عربی تقاضا و استدعا دارم که از قتل عام افراد خانواده‌ام جلوگیری کنند؛ گرچه «فرعون خونخوار مصر» با همه میانجیگری و شفاعتی که ملک سعود، پادشاه مستعفی عربستان، درباره پدرم از ناصر کرد، مع‌هذا او را به قتل رساند؛ بااین‌حال من نگران سایر افراد خانواده‌ام هستم.2
  یک روستا به نام دبیر کل سابق سازمان ملل در اطراف تهران ساخته می‌شود؟! «سپید و سیاه» نوشت: ممکن است در آتیه نزدیک در مجاورت تهران، قریه جدیدالاحداثی به‌وجود آید. عده‌ای از دانشجویان ایرانی که عضویت کلوپ دانشجویان طرفدار سازمان ملل متحد را پذیرفته‌اند می‌خواهند با تشریک مساعی یکدیگر قریه‌ای در حومه تهران بسازند.
قریه مزبور را به نام دبیر کل سابق سازمان ملل، داک هامر شولد، نام‌گذاری خواهند کرد. پس از آنکه این دهستان کاملا آماده شد عده‌ای از خانواده‌های ساکن جنوب شهر تهران را به دهستان مزبور منتقل خواهند کرد.
  کاغذسازی در ایران با کمک هندی‌ها! «سپید و سیاه» نوشت: در مورد ایجاد یک کارخانه کاغذسازی در ایران اخیرا اخبار گوناگونی انتشار یافته است.
مطالعات برای احداث کارخانه مزبور در خوزستان در مجاورت مزارع نیشکر هفت‌تپه همچنان ادامه دارد و در این باب از وجود و نظریه کارشناسان خارجی نیز استفاده شده و آنها هم لزوم ایجاد کارخانه کاغذسازی را در آن منطقه تأیید کرده‌اند.
در این هفته خبر رسید که مقامات دولت هند پیشنهاد داده‌اند که حاضرند در ایجاد کارخانه کاغذسازی در ایران شرکت جویند.3
https://iichs.ir/vdch-knz.23nw6dftt2.html
iichs.ir/vdch-knz.23nw6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما