نقش حق رأی زنان در انتخاب نمایندگان مجلس؛

کارکرد حق رأی زنان از زبان منشی مخصوص فرح دیبا

مینو صمیمی که پس از منشی‌گری در سفارت ایران در سوئیس و سرپرستی دبیرخانه و دفتر روابط عمومی «سازمان ملی حمایت از کودکان» (که زیر نظر فرح اداره می‌شد)، در سال 1355 مستقیما وارد تشکیلات دفتر مخصوص فرح می‌شود و به عنوان منشی مخصوص او در امور بین‌المللی به‌کار می‌پردازد، نظر جالبی درباره حق رأی زنان دارد:
کارکرد حق رأی زنان از زبان منشی مخصوص فرح دیبا
مینو صمیمی که پس از منشی‌گری در سفارت ایران در سوئیس و سرپرستی دبیرخانه و دفتر روابط عمومی «سازمان ملی حمایت از کودکان» (که زیر نظر فرح اداره می‌شد)، در سال 1355 مستقیما وارد تشکیلات دفتر مخصوص فرح می‌شود و به عنوان منشی مخصوص او در امور بین‌المللی به‌کار می‌پردازد، نظر جالبی درباره حق رأی زنان دارد: «هر آنچه به صورت ابتکارات و اصلاحات شاه مانند آزادی زنان و حق رأی برای انتخابات مجلس و... شنیده می‌شد نوعی عوام‌فریبی به نظر می‌رسید چون با شنیدنشان این سؤال به ذهن می‌رسید که اصولا وقتی که ساواک تمام نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کند چگونه کسی وجود آزادی حق رأی را باور داشته باشد؟!»
 

شماره آرشیو: 1-2366-3ع
 
پی نوشت:
 
1. مینو صمیمی، پشت پرده تخت طاووس، ترجمه حسین ابوترابیان، تهران، انتشارات اطلاعات، 1368، ص 52. https://iichs.ir/vdcdxs0f.yt05f6a22y.html
iichs.ir/vdcdxs0f.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما