وزیر کشور: مأمورین جزء اقدمات مأمورین بالا را خنثی می‌کنند!/بزرگ‌ترین مزایده نفتی جهان در خلیج فارس خاتمه یافت!/مقررات کنکور تغییر می‌کند!/استفاده از گوشت‌کوب چوبی ممنوع شد!/گروه زیادی از دانش‌آموزان دبستانی کتاب ندارند!/امیر فیصل به جای ملک سعود پادشاه عربستان می‌شود!/وزیر اقتصاد: از انحصار صنایع با تمام قوا جلوگیری خواهیم کرد!
10 آبان 1343
وزیر کشور: مأمورین جزء اقدمات مأمورین بالا را خنثی می‌کنند!
دکتر صدر، وزیر کشور، در بازدید از نظام وظیفه گفت: سربازگیری از سال آینده به وسیله مأموران کشوری انجام می‌شود.
البته بعضی از مأمورین کوچک با سوء نیت اقدامات مأمورین بالا را خنثی و حتی خرابکاری می‌کنند. اعلیحضرت همایونی چندین بار از وضع نظام وظیفه اظهار نگرانی کرده‌اند و علت آن مسلما وجود همین مأمورین کوچک است که به زودی کلیه آنان شناخته و برکنار خواهند شد.1
 
بزرگ‌ترین مزایده نفتی جهان در خلیج فارس خاتمه یافت!
سخنگوی شرکت ملی نفت امروز اعلام داشت: آخر وقت اداری دیروز مهلت قبول پیشنهادهای مربوط به بزرگ‌ترین مزایده نفتی دنیا، یعنی بخش یک نفتی ایران واقع در آب‌های خلیج فارس، پایان یافت و 34 شرکت بزرگ نفتی جهان پیشنهادهای خود را در ده گروه به شرکت ملی نفت ایران تسلیم نمودند.
 
مقررات کنکور تغییر می‌کند!
امروز خبرنگار دانشگاهی روزنامه «اطلاعات» کسب اطلاع کرد که کمیسیونی برای تجدید نظر در مورد نحوه انجام امتحانات ورودی سال آینده دانشگاه‌ها، در دانشگاه تهران تشکیل شده است.
این کمیسیون کار خود را از هم‌اکنون آغاز نموده و تا پایان امتحانات ورودی نیز به کار خود ادامه خواهد داد.
از طرف اعضای کمیسیون مزبور پیشنهادهای تازه‌ای برای امتحانات ورودی دانشگاه‌ها تسلیم مقامات دانشگاهی خواهد شد.
 
استفاده از گوشت‌کوب چوبی ممنوع شد!
امروز آیین‌نامه بهداشتی قهوه‌خانه‌ها انتشار یافت. به موجب مقررات آیین‌نامه جدید قهوه‌خانه‌ها ملزم به رعایت و اجرای مقررات بهداشتی قهوه‌خانه‌ها و مراکز فرووش دیزی و آبگوشت شده‌اند.
قهوه‌خانه‌ها و دیزی‌پزی‌ها باید ویترین داشته باشند، شاگرد قهوه‌چی‌ها روپوش سفید به تن کرده و ناخن‌ها را بگیرند و هر روز چندین نوبت دست و روی خود را با صابون بشویند.
بر اساس این مقررات استفاده از گوشت‌کوب چوبی نیز ممنوع شده است.
 
گروه زیادی از دانش‌آموزان دبستانی کتاب ندارند!
عده‌ای از اولیای دانش‌آموزان طی نامه‌هایی که به روزنامه‌ها فرستاده‌اند شکایت کرده‌اند که کودکان دبستانی آنها فاقد کتاب درسی هستند.
کتب درسی کلاس‌های اول تا چهارم به وسیله وزارت فرهنگ و به قیمت 5 ریال در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و از قرار معلوم امسال به علت بی‌ترتیبی‌هایی که در کار توزیع کتب درسی چهار کلاس ابتدایی شده در بعضی بخش‌های فرهنگی اطفال دبستانی کتاب درسی ندارند.2
 
امیر فیصل به جای ملک سعود پادشاه عربستان می‌شود!
منابع مطلع در بیروت گفتند انتظار می‌رود در 24 ساعت آینده ملک سعود، پادشاه عربستان سعودی، از سلطنت کنار برود و امیرفیصل به جای او منصوب شود.
این منابع افزودند امرای خاندان سلطنتی سعودی و علمای دین آن کشور خواستار این تغییر شده‌اند.
 
وزیر اقتصاد: از انحصار صنایع با تمام قوا جلوگیری خواهیم کرد!
دکتر عالیخانی، وزیر اقتصاد، دیروز بعد از ظهر طی سخنانی در انجمن پیشرفت مدیریت با بیان اینکه «از انحصار صنایع با تمام قوا جلوگیری می‌کنیم» اظهار داشت: برای توسعه فعالیت سرمایه‌های خصوصی در رشته‌های صنعتی مرکز جدیدی به‌وجود خواهد آمد که بانک مرکزی، سازمان برنامه و وزارت اقتصاد در آن شرکت خواهند داشت و این مرکز وسایل لازم را برای توسعه صنایع خصوصی فراهم خواهد نمود.
وزیر اقتصاد همچنین گفت: طرح جدیدی تهیه شده که به موجب آن 180 نفر کارشناس خارجی برای مدت پنج سال در اختیار ما قرار خواهند گرفت و این کارشناسان را که عموما در رشته مدیریت صنعتی متخصص هستند بنا به تقاضای صاحبان صنایع خصوصی در اختیار ایشان قرار خواهیم داد. نیمی از مخارج این طرح را سازمان برنامه و بقیه را مؤسسات خصوصی استفاده‌کننده خواهند پرداخت.
عالیخانی سپس گفت: هدف اساسی دولت تقویت صنایع و مؤسسات خصوصی است و در این مورد نظر دولت کاملا روشن است و ما تا هنگامی که سرمایه‌گذاران خصوصی آماده سرمایه‌گذاری باشند، در هیچ رشته‌ای سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم، ولی ضمنا با تمام قوا از ایجاد انحصار جلوگیری خواهیم کرد و روش صدور پروانه‌های صنعتی هم بر این اساس قرار گرفته است.3
 
روزنامه اطلاعات، 10 آبان 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcgzx9q.ak9uu4prra.html
iichs.ir/vdcgzx9q.ak9uu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما