«چین کمونیست بمب اتمی ساخت»/مقررات ورود قند و شکر تغییر کلی می‌کند/حریق دامنه‌دار معدن سمنان/منصور: بهره‌برداری از منابع جدید نفتی درآمد ما را افزایش می‌دهد!/مزاحمین مدارس دخترانه از ادامه تحصیل محروم خواهند شد!/دانشجویان رتبه اول به خارج اعزام خواهند شد!/رژه سپاهیان دانش از مقابل شاه!/قاتل کودک تجریشی به زودی اعدام می‌شود!
8 مهر 1343
«چین کمونیست بمب اتمی ساخت»
به موجب اطلاعیه‌ای که شب گذشته از طرف دین راسک، وزیر خارجه آمریکا، انتشار یافت چین کمونیست بمب اتمی ساخت.
بمب اتمی چین به زودی در صحرای «سین کیانگ» منفجر می‌شود.
یک ایستگاه تلویزیونی آمریکا اعلام کرد که بمب اتمی چین آزمایش شد.
ظاهرا چینی‌ها به تنهایی و بدون کمک روس‌ها بمب اتمی ساخته‌اند.
اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا در لندن و پاریس تعجبی ایجاد نکرد.1
 
مقررات ورود قند و شکر تغییر کلی می‌کند
یکی از مقامات رسمی کشور امروز در مورد وضع قند و شکر اظهار داشت: از سال آینده برای حمایت از کارخانه‌های داخلی و تثبیت وضع قند و شکر کشور مقررات ورود قند و شکر تغییر کلی می‌کند.
بر اساس اظهارات این مقام چون بر خلاف گذشته قیمت شکر در بورس جهانی دائما در نوسان است، لذا ترتیبی داده می‌شود که بر اساس آخرین نرخ شکر در بورس‌های بین‌المللی عوارض و سود بازرگانی از واردکنندگان دریافت شود.
طبق مقررات جدید که از سال آینده اجرا خواهد شد چنانچه قیمت‌ها در بورس جهانی تقلیل یابد، سود بازرگانی بیشتری دریافت خواهد شد و در غیر این صورت دریافت سود بازرگانی از واردکنندگان تقلیل می‌یابد.
 
حریق دامنه‌دار معدن سمنان
عصر دیروز یک معدن گوگرد در حوالی سمنان آتش گرفت و به دنبال انفجاری که رخ داد شعله‌های آتش سراسر معدن را فرا گرفت، این حریق هنوز ادامه دارد و از تهران برای خاموش کردن آن کمک خواسته شده است.2
 
منصور: بهره‌برداری از منابع جدید نفتی درآمد ما را افزایش می‌دهد!
حسنعلی منصور، نخست‌وزیر، در میهمانی ناهاری که ظهر دیروز به افتخار مدیران مطبوعات تهران در هتل دربند ترتیب یافته بود مسائل مربوط به تشکیل «سپاه ترویج» را تشریح کرد و در مورد مسائل مربوط به نفت اظهار داشت که کوشش دولت به رهبری شاهنشاه این است که حداکثر منافع و درآمد از نفت به‌دست آید و در این راه موفقیت‌هایی حاصل شده و منافع نفتی ایران نیز توسعه می‌یابد و احتمال بهره‌برداری از منابع جدید نفت وجود دارد.
بر اساس اظهارات منصور بهره‌برداری منابع جدید نفتی ایران درآمدهای کشور را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داشت.3
 
مزاحمین مدارس دخترانه از ادامه تحصیل محروم خواهند شد!
امروز کسب اطلاع شد که طبق تصمیم وزارت فرهنگ دانش‌آموزان پسری که در خیابان مزاحم دختران دانش‌آموز بشوند برای همیشه از ادامه تحصیل در کلیه دبیرستان‌های کشور محروم می‌گردند.
هیئتی مرکب از افراد پلیس و چند تن از بازرسان فرهنگ در ساعات درس و غیر درسی مدارس دانش‌آموزان را تحت کنترل قرار داده و مزاحمین را جلب و تحویل مقامات صالحه خواهند داد.
ضمنا پسران دانش‌آموزی هم که مزاحم دختران می‌شوند توسط همین مأمورین به وزارت فرهنگ معرفی خواهند شد.
 
دانشجویان رتبه اول به خارج اعزام خواهند شد!
منصور، نخست‌وزیر، صبح امروز در ملاقات با دانشجویان رتبه اول «دانشگاه تهران» اظهار داشت که وزارت فرهنگ برای اعزام دانشجویان رتبه اول به خارج به زودی ترتیب لازم را خواهد داد و پیش از عزیمت دانشجویان نیز از آنان در دستگاه‌های مختلف مملکتی استفاده خواهد شد.4
 
رژه سپاهیان دانش از مقابل شاه!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: 3450 سپاهی دانش دیروز در برابر شاهنشاه سوگند مبارزه با دیو جهل و بی‌سوادی خوردند.
وزیر فرهنگ در این مراسم گفت: تشکیل سپاه دانش مورد استقبال «یونسکو» قرار گرفته و در آینده عده‌ای برای کارآموزی در امور تشکیل سپاه دانش به ایران می‌آیند.5
 
قاتل کودک تجریشی به زودی اعدام می‌شود!
امروز کسب اطلاع شد که تقاضای اعاده دادرسی یک محکوم به اعدام، از طرف دیوان عالی کشور رد و پرونده وی از طریق اداره فنی برای تعیین تاریخ اجرای حکم به دفتر وزیر دادگستری فرستاده شده است.
این محکوم که حسن اسمعیلی نام دارد در سال 1341 پسربچه خردسالی را در تجریش کشته و جنازه‌اش را پنهان کرده بود.
شعبه اول دادگاه جنایی این جوان سنگدل را به علت جنایتش به اعدام کیفر داد و حکم نیز در دیوان عالی کشور ابرام گردید و آخرین مرحله آن نیز که در تقاضای اعاده دادرسی بود انجام شد. عده‌ای از اهالی شمیرانات که از وقوع این حادثه شرم‌آور به سختی متأثر شده بودند از مقامات قضایی درخواست کرده‌اند که قاتل در محلی که مرتکب جرم شده به دار آویخته شود.6
 
روزنامه اطلاعات، 8 مهر 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcfe0dy.w6dvxagiiw.html
iichs.ir/vdcfe0dy.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما