آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده پیشین مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری درگذشت.
حضرت آیت‌الله ممدوحی به دیار حق شتافت
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده تاریخ معاصر، آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده پیشین مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، ساعاتی پیش دعوت حق را لبیک و دار فانی را وداع گفتند.
 
آیت‌الله ممدوحی (رضوان‌الله تعالی علیه) در سال 1318 در کرمانشاه دیده به جهان گشود. ایشان در سال 1338 به حوزه علمیه قم وارد شدند و دروس مقدماتی و سطح را نزد حضرات آیات ستوده، مشکینی، سلطانی و برخی دیگر از بزرگان گذراندند و درس خارج را نزد آیات عظام گلپایگانی، شیخ هاشم آملی و سیدمحمد محقق داماد طی کردند.
آیت‌الله حسن ممدوحی فلسفه و کلام را از علامه طباطبائی و سپس از آیات جوادی آملی و حسن‌زاده آملی آموختند. ایشان علاوه بر فقه و اصول سال‌ها به تدریس متون معتبر فلسفی، کلامی و عرفانی اشتغال داشتند و شاگردان مبرزی به حوزه علمیه قم تقدیم کردند.
از آیت‌الله ممدوحی (رضوان‌الله تعالی علیه) تألیفات متعددی از جمله حکمت حکومت فقیه، ترجمه و شرح صحیفه سجادیه در چهار جلد، ترجمه و شرح نهج‌البلاغه در شش جلد، عیان و نهان در گستره هستی، برگ سبزی از گلشن معارف، لواءالحمد (تفسیر سوره حمد)، عرفان در منظر وحی و برهان (شرح کتاب مصباح‌الهدایه امام خمینی رحمه‌الله علیه)، اندیشه‌های بنیادین اسلام، علم و ادب به یادگار مانده است.
ایشان از ارادتمندان ثابت‌قدم امام خمینی و مقام معظم رهبری و در زمره علمای انقلابی قم و از اعضای مؤثر جامعه مدرسین بودند و همچنین در دور چهارم مجلس خبرگان از کرمانشاه به مجلس خبرگان راه یافتند.
حمایت بی‌لکنت از ارزش‌های انقلاب اسلامی، زندگانی ساده، سال‌ها تدریس فلسفه اسلامی در حوزه علمیه قم، درس اخلاق حکمت‌آموز و مجاهدت در طلبه‌پروری، جلوه پررنگ زندگانی پربرکت ایشان بود.
خداوند ایشان را با اولیای خود محشور فرماید. عاش سعیدا و مات سعیدا.
پژوهشکده تاریخ معاصر درگذشت این عالم مجاهد را به امت اسلامی تسلیت می‌گوید؛ اذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَه لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَه (هرگاه عالمی بمیرد رخنه‌ای جبران‌ناپذیر در اسلام ایجاد می‌شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمى‌‏پوشد).
گفتنی است پیکر مطهر استاد و حکیم فرزانه حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسن ممدوحی (رضوان‌الله تعالی علیه) فردا پنجشنبه 3 مهر 1399 ساعت ۱۰ صبح از مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تشییع خواهد شد.
https://iichs.ir/vdceoz8z.jh8pvi9bbj.html
iichs.ir/vdceoz8z.jh8pvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما