رشیدیان: هر کس با ما مخالفت کند خرد خواهد شد/ شاه از بانک من و برادرم حمایت می‌کند!/همه اصناف مجبورند عضو شرکت‌های تعاونی من  و برادرم بشوند!/کسی نمی‌تواند در مقابلمان مقاومت کند چرا که شاه حامی بانک ماست!/هر کسی مخالفت کند خرد خواهد شد!/وزیر راه: اساس دموکراسی اقتصادی در روستاها بنیان‌گذاری شده است!/اولین جلسه دادگاه تجدید نظر زمان جنگ تشکیل شد!/شانزده‌هزار نوع دارو وارد کشور و  تنها مشابه هزار نوع داروی وارداتی در کشور تولید می‌شود!/با دخالت هیئت حمایت صنعتی؛ از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری می‌شود!
15 شهریور 1343
رشیدیان: هر کس با ما مخالفت کند خرد خواهد شد/ شاه از بانک من و برادرم حمایت می‌کند!
بر اساس یک سند ساواک به تاریخ 15 شهریور 1343 «پیش از ظهر روز جمعه جلسه هفتگی منزل اسدالله رشیدیان تشکیل گردید و در حدود یکصد و بیست نفر از طبقات مختلف و از جمله سرهنگ تاج‌بخش فرمانده پادگان جمشیدآباد، سرگرد ولی معینی افسر ارتش، سرهنگ نیک‌نژاد افسر بازنشسته نیروی هوایی، حیدری به اتفاق یک نفر دیگر که به قرار اطلاع هر دو عضو اداره دوم ستاد کل می‌باشند، هوشمند افسر اخراجی ارتش که عضو سازمان نظامی حزب منحله توده و مدت‌ها زندانی بوده است، روستا (برادر رضا روستا)، پور رازقی رئیس بیمه‌های اجتماعی شمیران به اتفاق دکتر فرساد وکیل دادگستری، مهندس واسعی کارمند بنگاه آبیاری، مهندس انصاری کارمند وزارت آبادانی و مسکن، نشاطی رئیس کارگزینی کارخانجات راه آهن، دانشگر کارمند راه آهن، گودرزی، جلالی، دانشیار، اعضای بنگاه راه آهن به اتفاق چند نفر از کارگران آن بنگاه، حسام مقاطعه‌کار، در حدود بیست نفر از اهالی رشت و بندر پهلوی مقیم تهران که به معرفی مهندس انصاری که او هم اهل رشت می‌باشد با رشیدیان آشنا شده‌اند، صدیقی کارمند بنگاه دارویی، مصطفوی رئیس اتحادیه گرمابه‌داران، صمیمی (که خود را سخنگوی جنوب شهر معرفی می‌کند)، حسین رمضان‌یخی، مصطفی زاغی (که سابقه شرارت و چاقوکشی داشته و معروفیت دارد) در آن شرکت کردند.
در ادامه این سند پس از برشمردن حاضران در جلسه آمده است: «در این جلسه رشیدیان در ساعت 10:30 برای ملاقات و مذاکره خصوصی با سرهنگ تاج‌بخش و نشاطی به ساختمان مجاور محل جلسه رفت و حدود ساعت 12 دوباره به جلسه بازگشت. پس از بازگشت در اتاقی که در حدود 25 نفر نشسته بودند راجع به برنامه بانک تعاونی اعتبارات توزیع که متعلق به وی و برادرش می‌باشد و اخیرا افتتاح گردیده اظهار داشت: من و برادرم با کمک چند نفر دیگر برای رفاه مردم اقدام به تأسیس این بانک کرده‌ایم و برای تمام اصناف مختلف یک شرکت تعاونی جداگانه تشکیل می‌دهیم و به آنها سرمایه می‌دهیم که عضو سهامدار بانک و عضو شرکت مزبور خواهند شد و اجناس مغازه‌های خود را از دست اول (شرکت تعاونی) خریداری و با رعایت تخفیف قیمت و بهداشت به مصرف‌کنندگان خواهند فروخت».
 
همه اصناف مجبورند عضو شرکت‌های تعاونی من  و برادرم بشوند!
این سند می‌افزاید: «رشیدیان با ارائه یک آلبوم بزرگ به حضار گفت تا به حال صنف کله‌پز و سیرابی‌فروش به موجب همین عکس‌ها به صورت کثیف و زننده سیرابی تهیه و در ظروف آلوده می‌فروختند، ولی این بانک ساختمان‌ها و وسایل مدرن برای تهیه و توزیع سیرابی تهیه و در اختیارشان گذارده که در عکس‌ها نشان داده می‌شود و حتی سیرابی پاک کرده و آماده شده هم در بسته‌های نایلونی تهیه می‌شود که مصرف‌کنندگان بتوانند آنها را خریداری و در منزل پخته و استفاده کنند و تمام اعضای اصناف ناچارند به عضویت شرکت‌های تعاونی وابسته به این بانک درآیند».
 
کسی نمی‌تواند در مقابلمان مقاومت کند چرا که شاه حامی بانک ماست!
منتها برای حصول به این مقصود مشکلات زیادی در پیش داریم. عناصر حسود قطعا با ما و سازمان این بانک مبارزه خواهند کرد، ولی قادر به مبارزه نمی‌باشند؛ زیرا شاه در مقام بالا ناظر کار ما و پشتیبان کامل ما و این بانک می‌باشند.
 
هر کسی مخالفت کند خرد خواهد شد!
در بخش دیگری از این سند آمده است: «رشیدیان افزود روز گذشته من با آقای منصور، نخست‌وزیر، ملاقات و به ایشان پیشنهاد کردم که کلیه اصناف عضو شرکت‌های تعاونی این بانک را از مالیات معاف و در عوض از شرکت تعاونی معادل 1 درصد بدون زحمت مالیات دریافت کنند و آقای منصور هم پیشنهاد من را استقبال کرد و وزارت دارایی اقدام خواهد کرد و اکنون به طور کلی نخست‌وزیر، سازمان امنیت و شخص دکتر شادمان1 شهردار که شخصا مردی درستکار است و سایر سازمان‌ها پشتیبان من در توسعه این بانک می‌باشند و هیچ قدرتی قادر به مبارزه نخواهد بود و به این لحاظ مصلحت همه اصناف این است که سهامداران این بانک شده و عضویت شرکت تعاونی را بپذیرند و از مزایای آن استفاده کنند و هر فرد مخالف خرد خواهد شد؛ زیرا این کار را من نخواسته و به دستور شاه مملکت و برای رفاه مردم شروع کرده‌ام و آقای مهام2 شهردار سابق که عضو هیئت‌مدیره این بانک است از عناصر شریف می‌باشد دو شب پیش به چند نفر از مخالفین این بانک رسما گفتم که به دستور شاه این کار باید به دست من صورت گیرد و اگر شما با من مخالفت کنید و فرضا من قادر به انجام این کار نشوم به جای من یک نفر سپهبد را خواهند گذاشت که پدر همه شما را خواهند سوزانید».3
 
وزیر راه: اساس دموکراسی اقتصادی در روستاها بنیان‌گذاری شده است!
عصر دیروز، آقای دکتر کشفیان، وزیر راه، در مجمع عمومی اتحادیه شرکت‌های تعاونی راه آهن حضور یافت و به کارهای اتحادیه رسیدگی کرد.
وزیر راه در این جلسه گفت: نهضت تعاونی در ایران ترقی فوق‌العاده کرده و با اجرای اصلاحات ارضی و ایجاد شرکت‌های تعاونی روستایی اساس دموکراسی اقتصادی در روستاها بنیان‌گذاری شده است.
در پایان رئیس راه آهن درباره اهمیت شرکت‌های تعاونی صحبت کرد.4
 
اولین جلسه دادگاه تجدید نظر زمان جنگ تشکیل شد!
بر اساس گزارش جراید امروز کشور ساعت ۸ صبح امروز اولین جلسه دادگاه تجدید نظر زمان جنگ مأمور رسیدگی به پرونده یازده نفر سران «غائله فارس» با حضور رئیس دادگاه، دادستان و قضات دادگاه و وکلای  مدافع متهمین تشکیل شد.
چون بعضی از وکلای مدافع متهمین «غائله فارس» نسبت به صلاحیت دادگاه تجدید نظر زمان جنگ و نقص تحقیقات اعتراض داشتند دادگاه پس از پاسخگویی دادستان و اظهارات مجدد وکلای مدافع متهمین کفایت مذاکرات را اعلام داشت و در ساعت 10:10 صبح امروز دادگاه در غیاب متهمین وارد شور شد و تاکنون (ساعت ۱۲) هنوز دادگاه از شور خارج نشده است.
 
شانزده‌هزار نوع دارو وارد کشور و  تنها مشابه هزار نوع داروی وارداتی در کشور تولید می‌شود!
روزنامه «اطلاعات» در گزارشی نوشت: در حال حاضر شانزده‌هزار نوع دارو از کشورهای مختلف جهان به ایران وارد می‌شود که مشابه هزار نوع آن را در ایران می‌سازند. میزان ارز سالانه‌ای که از بابت ورود دارو از ایران خارج می‌شود بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان است.
به دنبال دستور وزارت بهداری برای جلوگیری از ورود داروهایی که مشابه آنها در ایران تهیه می‌شود خبرنگار ما امروز کسب اطلاع کرد که هم‌اکنون به طور متوسط از هر دارویی هشتاد قلم وارد ایران می‌شود؛ به این معنی که داروهای اصلی در تمام دنیا دویست نوع بیشتر نیست، ولی از هر نوع از این داروها هشتاد قلم می‌سازند و از هر کشوری نیز انواع داروها وارد ایران می‌گردد.
یک مقام مطلع دراین‌باره گفت: انواع مختلف داروهایی که مشابه آنها در ایران ساخته می‌شود ولی در عین حال از کشورهای مختلف جهان نیز به ایران وارد می‌شود هزار نوع است. کشورهای ترکیه و پاکستان که مانند کشور ما دارای کارخانجات مجهز داروسازی هستند شدیدا از ورود داروهای مشابهی که در کشور خود می‌سازند جلوگیری کرده‌اند.
 
با دخالت هیئت حمایت صنعتی؛ از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری می‌شود!
هیئت حمایت صنایع برای بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد نحوه اداره کارخانه زاینده‌رود، مرتبا جلسات خود را تشکیل می‌دهد.
کارخانه زاینده‌رود اولین کارخانه‌ای است که در اختیار این هیئت قرار داده شد. هیئت مزبور طبق قانون اداره کارخانه را به عهده گرفت و در حقیقت جانشین مدیران کارخانه شد.
مطابق تصویب‌‎نامه دولت، هر یک از کارخانه‌ها که به علت عدم قدرت پرداخت بدهی با اجرائیه روبه‌رو شود و قرار تأمین و یا توقف صادر گردد هیئت حمایت صنعتی برای جلوگیری از تعطیل کارخانه اقدام خواهد کرد.5
 
روزنامه اطلاعات، 15 شهریور 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdca66n6.49nme15kk4.html
iichs.ir/vdca66n6.49nme15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما