«شهرداری با سگ‌ها خشونت می‌کند»!/«هفت‌هزار معلم روزمزد پیمانی می‌شوند»/شیلات: فکر اساسی نشود نسل ماهی فلس‌دار در دریای مازندران منقرض می‌شود!/اصناف از این جمعه تعطیل می‌شوند/وزیر کشاورزی: وقت زیادی برای اجرای مرحله دوم «اصلاحات ارضی» نداریم!/کفیل استانداری مرکز منصوب شد/مدیر کل بانک ملی در مقام خود تثبیت شد!/مبادله استاد و دانشجو بین پاکستان، ترکیه و ایران/آبجو به بهانه افزایش مالیات گران شد!
19 مرداد 1343
«شهرداری با سگ‌ها خشونت می‌کند»!
با شروع برنامه سگ‌کشی، انجمن حمایت حیوانات اعلام کرد: شهرداری با سگ‌ها خشونت می‌کند!
بر اساس گزارش روزنامه «اطلاعات» شهرداری تا ظهر امروز، دوهزار سگ به بهای چهارهزار تومان خریداری و معدوم کرده است.
بیکاره‌ها، دسته دسته سگ‌های ولگرد را تحویل می‌دهند و پول می‌گیرند.
یکی از فروشندگان می‌گفت من کرایه خانه‌ام را از فروش سگ‌های ولگرد تأمین کرده‌ام.
 
«هفت‌هزار معلم روزمزد پیمانی می‌شوند»
امروز دکتر سام، معاون کل وزارت فرهنگ، در یک مصاحبه گفت: هفت‌هزار معلم روزمزد پیمانی می‌شوند.
از بین کسانی که برای آموزگار پیمانی ثبت نام کرده‌اند 2900 نفر استخدام می‌شوند.
 
شیلات: فکر اساسی نشود نسل ماهی فلس‌دار در دریای مازندران منقرض می‌شود!
گزارش شیلات درباره طرق مختلف ممنوعیت صید ماهی فلس‌دار به مدت سه سال، روز گذشته توسط مهندس ستوده، رئیس هیئت‌مدیره شیلات، به نخست‌وزیر تسلیم شد.
در گزارش راه حل‌‎هایی برای تکثیر ماهی فلس‌دار، از قبیل ماهی سفید، ماهی کفال، ماهی آزاد، ماهی سوف و نظایر آن پیشنهاد شده است.
در گزارش مزبور گفته شده که اگر فکر فوری و اساسی برای نجات نسل ماهی فلس‌دار در دریای مازندران و رودخانه‌های اطراف آن نشود، انقراض نسل ماهی مزبور زودتر از سه سال آینده حتمی و قطعی است.
 
اصناف از این جمعه تعطیل می‌شوند
بنا به تصمیم کمیته مأمور تهیه و اجرای طرح تعطیل هفته و تحدید ساعات کار اصناف، اصناف تهران از روز جمعه آینده 23 مردادماه طرح تعطیل را اجرا خواهند کرد.
کمیته در جلسه دیشب خود جزئیات مربوط به اجرای طرح تعطیل را بررسی کرد و مقرر داشت که 82 صنف تمام روز جمعه و 25 صنف از ساعت 12 این روز تعطیل باشند، 29 صنف نیز که اجناس و خدماتشان مورد حاجت مردم است جمعه‌ها باز خواهند بود.
 
وزیر کشاورزی: وقت زیادی برای اجرای مرحله دوم «اصلاحات ارضی» نداریم!
وزیر کشاورزی طی یک مصاحبه اعلام کرد: در اجرای مرحله دوم قانون اصلاحات ارضی تسریع می‌شود.
در مورد اراضی بایر آیین‌نامه‌ای تهیه شده که تقدیم دولت می‌شود.
وزارت کشاورزی و سازمان اصلاحات ارضی مشغول تنظیم برنامه‌ای است که به موجب آن چگونگی اجرای قانون مرحله دوم اصلاحات ارضی در سراسر کشور مشخص و معلوم خواهد شد. علت تهیه این برنامه به این منظور است که وقت زیادی برای آغاز مرحله دوم نداریم و نمی‌توانیم برای هر منطقه جداگانه اعلان منتشر نماییم.1
 
کفیل استانداری مرکز منصوب شد
مهندس جواد تبریزی، فرماندار تهران، از طرف وزیر کشور تا تعیین استاندار تهران به سمت کفیل استانداری مرکز تعیین و مشغول کار شد.2
 
مدیر کل بانک ملی در مقام خود تثبیت شد!
به تصویب هیئت وزیران، یوسف خوش‌کیش، مدیر کل بانک ملی ایران، برای مدت سه سال دیگر در مقام فعلی خود تثبیت شد.
 
مبادله استاد و دانشجو بین پاکستان، ترکیه و ایران
امروز دومین جلسه کمیسیون مبادلات فرهنگی وابسته به پیمان منطقه‌ای سه کشور پاکستان، ترکیه و ایران که مأمور تنظیم برنامه‌های فرهنگی و مبادله استاد و دانشجو بین سه کشور است، با شرکت آقایان دکتر سام، معاون کل وزارت فرهنگ، دکتر رهنما، معاون وزارت خارجه، دکتر شریفی، معاون وزارت فرهنگ، دکتر افضل، نماینده دانشگاه، و نمایندگان وزارت اطلاعات و اداره کل هنرهای زیبا در وزارت فرهنگ تشکیل شده و تا ساعت 13 ادامه داشت.
در این جلسه پیرامون کلیه اقدامات و برنامه‌های مشترک فرهنگی تبادل نظر شد. نتیجه تصمیمات به وسیله دکتر سام، رئیس کمیسیون امور فرهنگی، پس از بحث و تبادل نظر با نمایندگان سیاسی سه کشور برای اخذ تصمیم نهایی مطرح خواهد شد.
 
آبجو به بهانه افزایش مالیات گران شد!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: کارخانه‌های آبجوسازی تهران به بهانه افزایش مالیات چهار روز پیش قیمت هر بطری آبجو را یک ریال افزایش داده‌اند. هم‌اکنون میان مردم و فروشندگان از یک طرف و فروشندگان و کارخانه‌ها از طرف دیگر اختلاف ایجاد شده و اتحادیه صنف اغذیه‌فروش و کافه رستوران‌ها از شورای عالی اصناف و شهرداری درخواست کرده‌اند تا به این امر رسیدگی کند.
در صورتی که کارخانه‌ها حاضر به تعدیل نرخ شوند ممکن است اغذیه‌فروش‌ها از فروش آبجو امتناع کنند.3
 
روزنامه اطلاعات، 19 مرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcc1xqs.2bq0p8laa2.html
iichs.ir/vdcc1xqs.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما