شهرداری آسفالت خیابان‌های تهران را به مناقصه بین‌المللی می‌گذارد!/سالی یکصدمیلیون تومان اضافه درآمد/سرنوشت 57 کارخانه دولتی/اقبال به روسیه، انگلیس و آمریکا می‌رود!/پیشنهاد انگلیسی‌ها برای لوله‌‎کشی نفت به خور موسی!/مدیران نُه‌گانه شرکت نفت تغییر کردند/کاریکاتور «سپید و سیاه» درباره برنامه خاموشی در تهران!
16 مرداد 1343
شهرداری آسفالت خیابان‌های تهران را به مناقصه بین‌المللی می‌گذارد!
«تهران‌مصور» نوشت: از یک مقام مطلع کسب اطلاع شده است که یک کنسرسیوم به شهرداری تهران پیشنهاد کرده است آسفالت سراسر خیابان‌های تهران را حاضر است به مبلغ دویست میلیون تومان انجام دهد و پول آن را ده‌ساله دریافت نماید.
به قرار اطلاع شهرداری در نظر دارد این مسئله را به یک مناقصه بین‌المللی واگذارد.
 
سالی یکصدمیلیون تومان اضافه درآمد
خبرنگار «تهران‌مصور» از قول وزیر دارایی اظهار داشت با تدابیری که اخیرا برای وصول مالیات‌ها اتخاذ شده، در سه‌ماهه اول سال جاری نسبت به سه‌ماهه اول سال قبل 26 میلیون تومان اضافه مالیات اخذ شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری جمعا یکصدمیلیون تومان بیش از سال قبل مالیات مستقیم و غیر مستقیم وصول شود.
 
سرنوشت 57 کارخانه دولتی
«تهران‌مصور» نوشت: به قرار اظهار یک مقام دولتی تعداد کارخانه‌هایی که تاکنون در اختیار شرکت سهامی کارخانجات دولتی گذاشته شده تا سهام آنها به مالکین فروخته شود 57 کارخانه است.
قیمت مجموع این کارخانه‌ها بیش از 770 میلیون تومان است که 4 به 15 هزار سهام پنجاه ریالی تقسیم شده است.
 
اقبال به روسیه، انگلیس و آمریکا می‌رود!
«تهران‌مصور» نوشت: به قرار اطلاع روز 28 مرداد دکتر اقبال بنا به دعوت دولت شوروی به مسکو می‌رود و از آنجا به لندن عزیمت خواهد کرد تا در مجمع سالیانه کنسرسیوم نفت شرکت نماید.
اقبال از لندن به تهران بازخواهد گشت و سپس در نیمه دوم مهرماه به سوی واشنگتن رهسپار خواهد شد و پس از مراجعت به ایران، سکوی نفت شرکت پان‌امریکن را افتتاح خواهد کرد.
 
پیشنهاد انگلیسی‌ها برای لوله‌‎کشی نفت به خور موسی!
«تهران‌مصور» نوشت: بار دیگر پروژه کشیدن لوله نفت از آبادان به خور موسی مورد توجه قرار گرفته است.
سال گذشته یک کمپانی انگلیسی از آمادگی خود برای اختصاص هفده‌میلیون پوند برای کشیدن یک لوله نفت از پالایشگاه آبادان به خور موسی اعلام کرد تا از این راه کشتی‌های نفت‌کش بدون آنکه نیازی به عبور از شط‌العرب [اروندرود] داشته باشند، در خورموسی مواد نفتی را بارگیری کنند.
این پیشنهاد که مدتی مسکوت مانده بود، اینک بار دیگر مورد مطالعه قرار گرفته است.
 
مدیران نُه‌گانه شرکت نفت تغییر کردند
«تهران‌مصور» نوشت: اعضای هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت که تاکنون نُه نفر بوده‌اند، با اشتغال هویدا به سمت وزیر دارایی، فواد روحانی به سمت مشاور نخست‌وزیر، مرندی به عضویت شرکت خدمات نفت ایران در لندن و رفتن نقوی به مرخصی از این پس تغییر خواهد یافت و به جای آنها دو نفر قائم‌مقام مدیر عامل و دو نفر مدیر امور اداری و مدیر امور غیر صنعتی انجام وظیفه خواهند کرد.1
 
کاریکاتور «سپید و سیاه» درباره برنامه خاموشی در تهران!
«سپید و سیاه» با اشاره به سخن مدیر کل برق تهران که گفته است در صورتی که مردم در مصرف برق صرفه‌جویی نکنند، در تهران برنامه خاموشی اجرا خواهد شد کاریکاتور زیر را منتشر کرد.2
 
کاریکاتور «سپید و سیاه» درباره برنامه خاموشی در تهران (مجسمه فردوسی فانوس به‌دست)
 
https://iichs.ir/vdcg7z9q.ak9tt4prra.html
iichs.ir/vdcg7z9q.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما