شاه: با «انقلاب سفید» آرمان‌های مشروطیت از هر گزندی نجات یافت!/نخست‌وزیر: «انقلاب سفید» مکمل «انقلاب مشروطیت» بود!/«رضاشاه ایران پس از مشروطه را پایه‌گذاری کرد»!/سفیر کبیر جدید ترکیه در ایران/وابسته مطبوعاتی انگلیس ایران را ترک گفت!/«رئیس شورای عالی اصناف به اتهام قتل دستگیر شد»!/آمریکا به ویتنام شمالی حمله کرد!
14 مرداد 1343
شاه: با «انقلاب سفید» آرمان‌های مشروطیت از هر گزندی نجات یافت!
جراید امروز کشور نوشتند: شاهنشاه امروز طی پیامی به مناسبت پنجاه‌ونهمین سال انقلاب مشروطیت ایران تأکید کرد: مشروطیت ایران دیگر آلت اغراض طبقه خاصی نیست، بلکه با انقلاب 6 بهمن آرمان‎های واقعی انقلاب مشروطیت از هر گزندی نجات یافته است.
اکنون مشروطیت ما دیگر آلت اغراض خصوصی طبقه خاصی نیست، بلکه انقلاب 6 بهمن ۱۳۴۱ آرمان‌های واقعی مشروطیت را از هر گزندی نجات داد و آن را تکمیل نمود؛ به طوری که اکنون حکومت اکثریت، یعنی هدف و مفهوم واقعی دموکراسی، در مملکت ما ریشه گرفته و ثمرات آن نظر تحسین و احترام کلیه ملل را نسبت به میهن ما جلب کرده است و این خود مایه سربلندی است.1
 
نخست‌وزیر: «انقلاب سفید» مکمل «انقلاب مشروطیت» بود!
حسنعلی منصور، نخست‌وزیر، نیز طی پیامی به مناسبت سالگرد انقلاب مشروطه تصریح کرده است: متأسفانه با گذشت زمان نیات پاک و هدف‌های مقدس بانیان و شهدای مشروطیت به طور کامل جامه عمل نپوشید و عناصر ارتجاعی مانع از تجلی کامل اراده ملت و به ثمر رسیدن انقلاب مشروطیت شدند و دامنه اختلاف و نفاق و ضعف را به جایی رساندند که تدریجا استقلال سیاسی و اقتصادی مملکت و امنیت و آرامش کشور در معرض خطر واقع شد و اساس استقلال و قومیت و ملیت ما در معرض سقوط قرار گرفت.
 
«رضاشاه ایران پس از مشروطه را پایه‌گذاری کرد»!
خوشبختانه خدا یار ایران بود و سردار رشید ملت ایران رضاشاه کبیر مردی که در حقیقت ایران بعد از مشروطیت را پایه‌گذاری کرد، به صورت تجلی اراده مردم پرچم اصلاحات اساسی را در دست باکفایت خود گرفت و در مدتی کوتاه موجبات تجدید حیات و ترقی و تعالی سریع کشور را فراهم کرد.2
شاهنشاه و رهبر بزرگ ایران در 6 بهمن‌ماه 1341 دست به انقلابی زدند که خواست ملت ایران و مکمل انقلاب مشروطیت بود. با این انقلاب حکومت واقعی اکثریت پایه‌گذاری شد و موجبات مساوات و عدالت در کشور فراهم گردید.
 
سفیر کبیر جدید ترکیه در ایران
به طوری که رایزن مطبوعاتی سفارت ترکیه امروز اظهار داشت: رشاد عرفان، سفیر کبیر سابق ترکیه در ایران که هم‌اکنون در ترکیه می‌باشد به‌زودی به تهران وارد می‌شود و پس از تحویل و تحول، تهران را به قصد لاهه، محل مأموریت جدید خود، ترک خواهد گفت.
رایزن مطبوعاتی سفارت ترکیه سپس اضافه کرد: به جای ایشان آقای نجلت کنت، سفیر کبیر سابق ترکیه در دهلی نو و معاون اداری وزارت امور خارجه آن کشور، با مقام سفیرکبیری به ایران خواهد آمد.
 
وابسته مطبوعاتی انگلیس ایران را ترک گفت!
ریان هریل، وابسته مطبوعاتی سفارت کبرای انگلیس در تهران که مدت مأموریتش در ایران به پایان رسیده بود، امروز ایران را ترک گفت.
وابسته مطبوعاتی جدید سفارت کبرای انگلستان در ایران آقای گای میکلویت اواخر شهریورماه به تهران می‌آید.
 
«رئیس شورای عالی اصناف به اتهام قتل دستگیر شد»!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: گزارشی که ظهر امروز از خبرنگار ما در کرج رسیده حاکی است که مهدی کوشانفر، رئیس شورای عالی اصناف، توسط مأمورین ژاندارمری کرج تحت‌الحفظ به بیمارستان بازرگانان تهران فرستاده شده است. کوشانفر متهم است که یکی از اهالی ده عرب‌آباد را با سلاح کمری خود کشته است.
 
آمریکا به ویتنام شمالی حمله کرد!
روزنامه «اطلاعات» تیتر یک امروز خود را به حمله آمریکا به ویتنام شمالی اختصاص داد و نوشت: به دنبال حمله مجدد اژدرافکن‌ها و شکاری‌های ویتنام شمالی به ناوگان هفتم آمریکا در خلیج تونکن، آمریکا به ویتنام شمالی حمله کرد.
هواپیماهای آمریکا دوازده ساعت است ویتنام شمالی را بمباران می‌کنند.
بر اساس این گزارش «جهان در وحشت جنگ فرو رفته است. شورای امنیت برای نجات جهان از یک فاجعه عصر امروز تشکیل جلسه می‌دهد».
مک نامارا نیز گفت: در جنگی که آغاز شده پیروزی با آمریکاست.
رادیو مسکو نیز خبر حمله را بدون تفسیر پخش کرد.
آمریکا حمله به ویتنام شمالی را به اطلاع متحدین خود در سنتو، ناتو و سیتو رساند.3
 
روزنامه اطلاعات، 14 مرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcjvyev.uqexxzsffu.html
iichs.ir/vdcjvyev.uqexxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما