استاندار تهران تغییر می‌کند/سرنوشت سفرای شوروی در ایران/پنج‌میلیون تن نفت از آب‌های خلیج فارس عاید «پان امریکن» می‌شود!/بودجه‌نویسان آمریکایی در ایران/سالی پانصدهزار نفر بر جمعیت کشور اضافه می‌شود/دعوت از کمپانی‌های نفتی جهان برای استخراج منابع نفتی ایران در آب‌های خلیج فارس/باغ بزرگ مصادره‌ای برادران قشقایی به اسدالله علم می‌رسد؟!
9 مرداد 1343
استاندار تهران تغییر می‌کند
«تهران‌مصور» نوشت: شنیده شده است که محسن رئیس که به استانداری تهران انتخاب شده بود از قبول این مسئولیت خودداری کرده و ترجیح داده است که یکی از کرسی‌های خالی سنا را اشغال کند.
با انتخاب رئیس به سناتوری، استاندار جدیدی برای استان مرکزی انتخاب خواهد شد.
 
سرنوشت سفرای شوروی در ایران
«تهران‎مصور» نوشت: پکوف، سفیر کبیر سابق شوروی در ایران، اکنون در الجزایر به سر می‌برد و اولین سفیرکبیر شوروی در آن کشور است.
ورونین، مستشار اسبق سفارت کبرای شوروی در ایران که جمعا مدت دوازده سال در دو نوبت در ایران خدمت می‌کرد و به زبان فارسی آشنایی دارد و در ایران ازدواج نمود، اکنون مستشار سفارت کبرای شوروی در آنکارا می‌باشد.
سادچیکف و لاورنتیف، سفرای کبار اسبق شوروی در ایران، در مسکو به سر می‌برند و در وزارت امور خارجه آن کشور خدمت می‌کنند.
زایتسف، سفیر کبیر کنونی شوروی در ایران که برای استفاده از مرخصی از ایران رفته است، اینک در ییلاقات چکسلواکی ایام مرخصی را می‌گذراند.
 
پنج‌میلیون تن نفت از آب‌های خلیج فارس عاید «پان امریکن» می‌شود!
«تهران‌مصور» نوشت: کمپانی نفت پان‌آمریکن که به موجب قرارداد نفت فلات قاره در آب‌های خلیج فارس مشغول فعالیت است امسال پنج‌میلیون تن استخراج نفت خواهد داشت.
پان‌آمریکن طبق برنامه چهارساله‌ای که تنظیم نموده در سال آینده 100 درصد، در سال دوم 50 درصد و در سال سوم 25 درصد بر میزان استخراج نفت خود می‌افزاید.
مقامات نفتی پان‌آمریکن امیدوارند که ظرف امسال (1964) بیست‌میلیون دلار درآمد نفت ایران از منابع مزبور خواهد بود.
 
بودجه‌نویسان آمریکایی در ایران
«تهران‌مصور» نوشت: همفیل و ینگز، کارشناسان آمریکایی تنظیم بودجه، این روزها به اتفاق دکتر عبدالمجید مجیدی، مدیر دفتر بودجه، و همکاران وی سرگرم تنظیم بودجه سال 1344 هستند.
از طرف دفتر بودجه یک کلاس تربیت بودجه‌نویسی به مدت شش هفته تشکیل شده است و کارشناسان آمریکایی فوق در آن کنفرانس می‌دهند.
 
سالی پانصدهزار نفر بر جمعیت کشور اضافه می‌شود
خسروشاهی، رئیس اتاق بازرگانی، در یک کنفرانس گفت: تنها راه رفع بحران بیکاری (با وجود کارهای عمرانی زیادی که در مملکت شروع شده) رونق اقتصادی کشور از طریق تشویق سرمایه‌گذاری در بخش غیر دولتی می‌باشد.
خسروشاهی همچنین اعلام کرد که هر سال ده‌هزار نفر بر تعداد فارغ‌التحصیلان و پانصدهزار نفر بر جمعیت کشور افزوده می‌شود که تغذیه و پیدا کردن کار برای این عده از مشکلات بزرگ دولت است.
 
دعوت از کمپانی‌های نفتی جهان برای استخراج منابع نفتی ایران در آب‌های خلیج فارس
«تهران‌مصور» نوشت: یک ماه دیگر آگهی بین‌المللی شرکت ملی نفت برای جلب مشتری جهت اکتشاف و استخراج نفت در آب‌های خلیج فارس (منطقه یک) منتشر خواهد شد.
در فروردین پارسال که شرکت ملی نفت چنین آگهی برای منطقه یک نفتی در آب‌های خلیج فارس به وسعت چهل‌هزار کیلومتر مربع منتشر کرد، در حدود سی کمپانی نفتی آمادگی خود را اعلام داشتند و این سی کمپانی تشکیل چند کنسرسیوم دادند تا بتوانند رقبای خود را از میدان به در ببرند.
گفته می‌شود نام کمپانی‌های برنده در نیمه دوم مهرماه اعلام خواهد شد.1
 
باغ بزرگ مصادره‌ای برادران قشقایی به اسدالله علم می‌رسد؟!
«سپید و سیاه» نوشت: طبق اطلاع باغ بزرگ و مصفای ارم در شیراز که متعلق به برادران قشقایی بود و از طرف دولت مصادره گردید، برای محل سکونت آقای علم، رئیس دانشگاه شیراز که عنقریب به سمت استانداری آن استان نیز خواهد رسید، اختصاص داده شد؛ چون محل مذکور قرار است والی‌نشین فارس گردد.2
 
نمایی از چاه‌های نفت مسجد سلیمان
نمایی از چاه‌های نفت مسجد سلیمان
شماره آرشیو: 2753-3ع
 
https://iichs.ir/vdcaywn6.49nyu15kk4.html
iichs.ir/vdcaywn6.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما