نخست‌وزیر: با وجود کسر بودجه اقتصاد ایران اقتصادی سالم و از رکود خارج شده‌ایم/ از آمریکا تا شوروی و انگلیس و لهستان اعتبار گرفته‌ایم!/مذاکرات شاه و ایوب‌خان شروع شد
11 تیر 1343
نخست‌وزیر: با وجود کسر بودجه اقتصاد ایران اقتصادی سالم و از رکود خارج شده‌ایم/ از آمریکا تا شوروی و انگلیس و لهستان اعتبار گرفته‌ایم!
روزنامه «اطلاعات» در شماره امروز نوشت: آقای منصور، نخست‌وزیر، روز سه‌شنبه لایحه بودجه سال 1343 کل کشور را تقدیم مجلس شورای ملی کرد. آقای نخست‌وزیر هنگام تقدیم لایحه بودجه به تفصیل پیرامون برنامه‌های اقتصادی دولت، کارهای انجام‌شده و مسائل مالی سخن گفت که قسمتی از آن در شماره گذشته به استحضار خوانندگان رسید و اینک رئوس قسمت‌های دیگر سخنان آقای نخست‌وزیر پیرامون مسائل مهم مالی و اقتصادی و امور دیگر مملکتی به طور خلاصه به نظر خوانندگان می‌رسد.
  • دولت در فاصله‌ای کوتاه موفق شد که با اتخاذ تدابیر لازم و پیش‌بینی درآمدهای اضافی و تقلیل در هزینه‌های جاری، کسری بودجه را که بدوا متجاوز از یازده‌میلیارد عنوان شده بود به حدود سه‌میلیارد و نیم تقلیل دهد.
  • ما توانستیم، اعتماد دستگاه‌های بین‌المللی را به حدی کسب بکنیم که در فاصله کوتاه تصدی این دولت اعتبارات کافی برای ایران تحصیل شده است. دولت موفق شده است نه تنها از بانک بین‌المللی بلکه از دولت آمریکا، دولت فرانسه، دولت شوروی، دولت لهستان و دولت انگلستان اعتباراتی را که در بودجه منعکس شده و تبصره آن تقدیم شده است، به‌دست آورد و این بهترین نمونه اعتماد به وضع اقتصادی امروز ایران است.
  • امروز ما می‌توانیم بگوییم که اقتصاد ایران یک اقتصاد سالم است، رکود اقتصادی از بین رفته و ایران در راه رونق اقتصادی است.
 
مذاکرات شاه و ایوب‌خان شروع شد
جراید امروز کشور نوشتند: فیلد مارشال ایوب‌خان، رئیس‌جمهوری پاکستان، غروب دیروز برای یک اقامت خصوصی دو روزه به دعوت شاهنشاه به تهران آمدند و مورد استقبال شاهنشاه و اعضای هیئت وزیران و شخصیت‌های داخلی و خارجی مقیم دربار شاهنشاهی قرار گرفتند.
رئیس‌جمهوری پاکستان صبح فردا تهران را به سوی آنکارا ترک می‌گوید.
صبح امروز منصور، نخست‌وزیر، و آرام، وزیر امور خارجه، در کاخ صاحبقرانیه به حضور رئیس‌جمهور پاکستان رسیدند.
در این ملاقات که یک ساعت و نیم به طول انجامید ذوالفقار علی، وزیر خارجه پاکستان، سلمان علی، یکی از مقامات وزارت خارجه پاکستان، و سفیر کبیر آن کشور در ایران حضور داشتند و پیرامون روابط دوستانه دو کشور و پیشرفت روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور مذاکراتی صورت گرفت.
وابسته مطبوعاتی سفارت کبرای پاکستان اظهار داشت: ساعت 11:30 امروز شاه در کاخ صاحبقرانیه با رئیس‌جمهور پاکستان ملاقات کرد. در این دیدار وزرای خارجه دو کشور، کفیل ریاست کل تشریفات سلطنتی، احمد میرفندرسکی، معاون سیاسی و پارلمانی وزارت خارجه، و سلمان علی، از وزارت خارجه پاکستان، حضور داشتند.
قرار است امشب از طرف رئیس‌جمهوری پاکستان پیامی از تلویزیون ایران خطاب به مردم ایران فرستاده شود.1
 
روزنامه اطلاعات، 11 تیر 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcj8hev.uqe8mzsffu.html
iichs.ir/vdcj8hev.uqe8mzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما