«تمام تحریکات از منزل برادران خمینی شروع می‌شود»!/تشکر دبیرکل سازمان ملل از ایران!/ملاقات سفیر آمریکا با منصور/اهدای نفت به ویتنام جنوبی!
10 تیر 1343
«تمام تحریکات از منزل برادران خمینی شروع می‌شود»!
بر اساس یک سند ساواک به تاریخ 10 تیر 1343 «محترما به عرض می‌رساند ساعت 8 صبح روز 10 /4 /43 که مصادف با روز اربعین بود، اینجانب محمدصادق وکیل‌باشی، متصدی شعبه آگاهی در مسجد جامع حاضر اظهارات وعاظ و اهل منبر را [یکی] پس از دیگری استماع تقریبا ساعت 9:30 الی 10 صبح روز مذکور شیخ زمانی1‌ منبر رفته و بیان می‌داشت باید از دین و قرآن و مرجع تقلید پشتیبانی نمود؛ چون قصد دارند دین اسلام را نابود سازند و مذاهب دیگر بر ما حکومت نماید. دولت امروز خود را تعطیل کرده که کارمندان در مجالس سوگواری حاضر شوند؛ متأسفانه پنج یک آنها در این مجالس حضور ندارند و اساعه [الساعه] در استخر شنای رامسر زن و مرد به پشتک و وارو مشغول هستند. اگر دولت به مرجع تقلید و روحانیون کاری نداشته باشد، ما به آنها کاری نداریم و خودشان باعث ایجاد اختلاف می‌باشند؛ ضمنا شب گذشته در مجلسی که ما روحانیون جمع بودیم در برنامه خود به شهربانی خمین اعلام کردیم آن دو نفر مأموری که اولاد زهرا را اذیت کرده‌اند خود جلو جمعیت و مردم دیده نشوند که مبادا تولید بی‌نظمی ایجاد گردد و جملات دیگری را که فراموش کردم».
این سند می‌افزاید: «در خاتمه از قرار بازجویی دقیق محرمانه که به عمل آمد کمیسیون روحانیون در شب روز مذکور منزل برادران خمینی به نام سیدمرتضی پسندیده و سیدنورالدین هندی2 تشکیل و تمام تحریکات [از آنجا] بلند می‌شود مراتب گزارشا معروض گردید».
در ذیل این سند تصریح شده است: «تذکرات لازم را زمانی به واعظ بدهید که جز امور مذهبی به سخنرانی نپردازد و در صورت لغزش تعقیب شود؛ ضمنا جریان تشکیل کمیسیون روحانیون در منزل برادران خمینی را به اطلاعات گزارش کنید».3
 
تشکر دبیرکل سازمان ملل از ایران!
«یونایتدپرس» 1 ژوئیه گزارش داد: اوتانت، دبیرکل سازمان ملل، امروز از کلیه کشورهایی که تلاش آنها به خاطر امر شریف صلح باعث شد نیروهایی در اختیار سازمان ملل در کنگو بگذارند تشکر کرد.
ایران، اتریش، برزیل و پاکستان از جمله کشورهای مزبور هستند.
 
ملاقات سفیر آمریکا با منصور
پیش از ظهر امروز جولیوس هومز، سفیر کبیر ایالات متحده، در دربار شاهنشاهی با منصور، نخست‌وزیر، در کاخ نخست‌وزیری ملاقات کرد. این ملاقات به مدت یک ساعت به طول انجامید.
 
اهدای نفت به ویتنام جنوبی!
منصور، نخست‌وزیر، امروز اظهار داشت: دولت ایران به منظور کمک به دولت ویتنام جنوبی مقدار یک‌هزار تن مواد نفتی به آن کشور اهدا کرده است.
مراتب به وسیله سفیر کبیر ایالات متحده در تهران به اطلاع دولت ویتنام جنوبی رسیده است.4
 
حسنعلی منصور در حاشیه یکی از ضیافت‌ها
حسنعلی منصور در حاشیه یکی از ضیافت‌ها
 
https://iichs.ir/vdcevo8z.jh8wni9bbj.html
iichs.ir/vdcevo8z.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما