پیشنهاد شاه تسلیم دبیرکل سازمان ملل شد!/ایران سال 1345 سرشماری می‌شود/طغیان ارس دو دهکده را زیر سیلاب برد/«مملکت ما گورستان کامیون شده است»!/وام بانک جهانی به ایران/تغییر نام دانشکده ادبیات/سفرای شوروی و آمریکا با نخست‌وزیر ملاقات کردند/امیر کویت: روابط ایران و کویت همیشه دوستانه بوده است!/منصور: حزب ایران نوین پاسدار انقلاب است!/زندان‌های کشور نوسازی می‌شوند!
21 خرداد 1343
پیشنهاد شاه تسلیم دبیرکل سازمان ملل شد!
روزنامه‌های امروز کشور نوشتند: به وسیله نماینده ایران در سازمان ملل پیشنهاد شاه برای شرکت ارتش ایران در واحدهای صلح سازمان ملل تسلیم اوتانت شد.
شاه در کالیفرنیا اظهار داشت: ایران و آمریکا باید همکاری نزدیک خود را ادامه دهند.
 
ایران سال 1345 سرشماری می‌شود
به موجب لایحه جدید تأسیس مرکز آمار ایران جمعیت کشور در سال 1345 سرشماری می‌شود.
کلیه وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و ساکنان کشور مکلف‌اند به پرسشنامه‌های مربوط به سرشماری پاسخ دهند.
 
طغیان ارس دو دهکده را زیر سیلاب برد
در نتیجه طغیان رودخانه ارس چندین قریه ساحلی رودخانه در منطقه اهر مخصوصا قرای «ساری جانلو» و «مفروزلو» که در ساحل رودخانه ارس می‌باشند دچار خسارات بسیار زیادی شدند.
بر اثر طغیان ارس قریه «ساری جانلو» که دارای پنجاه خانوار سکنه بود، به کلی زیر سیلاب رفت و منهدم گردید و به قریه «مفروزلو» نیز خسارات بسیار زیادی وارد شد.
 
«مملکت ما گورستان کامیون شده است»!
در اجتماع بزرگ کامیون‌داران گفته شد: چهل‌هزار کامیون‌دار مصمم هستند کارخانه لاستیک وارد کنند. مملکت ما گورستان کامیون شده و باید ورود کامیون ممنوع شود.
باد در لاستیک می‌کنند و آب در رادیاتور می‌ریزند می‌گویند صنعت داخلی!
رئیس اتاق بازرگانی نیز گفت: ما با کمال بی‌طرفی و باصداقت در اختیار کامیون‌داران هستیم.
 
وام بانک جهانی به ایران
بانک جهانی دیروز وامی به مبلغ 18/5 میلیون دلار به ایران داد تا صرف اصلاح و توسعه راه‌های کشور شود.
از وام بانک جهانی برای احداث جاده‌های آسفالته بین مراکز صنعتی، بازرگانی و کشاورزی استفاده خواهد شد.
دولت ایران از محل این وام 425 میل جاده بین نقاطی که در برنامه راهسازی کشور به آنها حق تقدم داده شده است، احداث خواهد کرد و نقشه‌برداری و طرح ریزی جاده‌هایی را که ساختمان آنها به آینده موکول شده است انجام خواهد داد.
 
تغییر نام دانشکده ادبیات
در جلسه شورای دانشگاه که روز گذشته در محل دانشکده کشاورزی کرج تشکیل شد شورای دانشگاه با تغییر نام دانشکده معقول و منقول به دانشکده علوم و معارف اسلامی موافقت نمود.
در این جلسه پیشنهاد شد که اسم دانشکده ادبیات تغییر و به نام دانشکده ادبیات و علوم انسانی نامیده شود.
 
سفرای شوروی و آمریکا با نخست‌وزیر ملاقات کردند
ساعت 10:30 امروز زایتسف، سفیر کبیر شوروی، در دربار شاهنشاهی با حسنعلی منصور، نخست‌وزیر، ملاقات کرد.
این ملاقات در کاخ نخست‌وزیری صورت گرفت و مدت یک ساعت طول کشید.
در ساعت 12 نیز سفیر کبیر آمریکا در تهران با منصور، نخست‌وزیر، ملاقات کرد.
 
امیر کویت: روابط ایران و کویت همیشه دوستانه بوده است!
تیمسار سرتیپ فرزانگان، سفیر کبیر تازه شاهنشاهی در کویت، روز گذشته با تشریفات خاصی استوارنامه‌های خود را به امیر کویت تسلیم کرد.
سفیر کبیر تازه ایران در کویت پس از تسلیم استوارنامه‌های خود به امیر کویت اظهار داشت: از اینکه به دستور اعلیحضرت شاهنشاه به عنوان سفیر کبیر فوق‌العاده به کویت آمده‌ام بسیار خوشوقتم. من آنچه در قوه دارم برای تقویت و گسترش روابط دوستانه موجود بین دو کشور به کار خواهم برد.
 
منصور: حزب ایران نوین پاسدار انقلاب است!
بانوان وابسته به جمعیت‌های مختلف زنان برای اعلام همبستگی خود به حزب ایران نوین عصر دیروز اجتماعی در محل دبیرخانه حزب مذکور ترتیب دادند.
منصور، نخست‌وزیر و دبیر کل حزب ایران نوین، سام، معاون وزارت فرهنگ، و چند تن از بانوان نماینده مجلس شورای ملی در این اجتماع حضور داشتند.
حسنعلی منصور، نخست‌وزیر و دبیر کل حزب ایران نوین، اظهار داشت: شاهنشاه به حزب ایران نوین «پاسدار انقلاب» لقب داده‌اند و من تصور می‌کنم این بزرگ‌ترین افتخاری است که تاکنون به یک اجتماع سیاسی این مملکت داده شده است.
 
زندان‌های کشور نوسازی می‌شوند!
امروز در جلسه‌ای که در آن وزرای دادگستری و کشور، رئیس شهربانی کل، مدیرعامل سازمان برنامه و معاون و مدیر کل وزارت آبادانی و مسکن حضور داشتند، تصمیم گرفته شد که نسبت به تجدید بنا و تهیه ساختمان‌های جدید زندان‌ها در سراسر کشور اقداماتی انجام گیرد.1
 
روزنامه اطلاعات، 21 خرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcaaon6.49n6u15kk4.html
iichs.ir/vdcaaon6.49n6u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما