فرح بر مزار کندی گریه کرد!/جمعیت انبوه در استقبال از هنرپیشه آمریکایی در تهران!/«سیاست فعلی مالیاتی مانع رشد صنعتی است»/منصور: جنوب شهر بهترین نقطه تهران می‌شود!/خانم شهردار بابلسر برکنار شد!
19 خرداد 1343
فرح بر مزار کندی گریه کرد!
روزنامه‌ها امروز نوشتند: «شاهنشاه و شهبانو تاج گلی نثار آرامگاه کندی کردند و شهبانو بر مزار کندی گریست»!
شاهنشاه و سناتورهای آمریکایی در یک میهمانی ناهار پیرامون اوضاع جهانی مذاکره کردند.
دانشگاه نیویورک نیز امروز به شاهنشاه دکترای افتخاری حقوق تقدیم کرد.
 
جمعیت انبوه در استقبال از هنرپیشه آمریکایی در تهران!
ساعت 11:10 دیشب ویلیام هولدن، هنرپیشه آمریکایی، در راه عزیمت به توکیو به تهران آمد و در فرودگاه جمعیت انبوهی به استقبال او آمده بودند و هنگامی که هواپیما بر زمین نشست، جوش و خروش مردم برای دیدن او شدت گرفت.
این هنرپیشه آمریکایی در پاسخ به خبرنگاران که از علت مسافرت او پرسیده بودند گفت: برای شرکت در فیلم جدیدی به توکیو و هنگ کنگ می‌روم!
وی در پاسخ به این سؤال که درباره ایران چه می‌دانید گفت: متاسفانه اطلاعات زیادی ندارم، من پیش از این چند بار به ایران آمده‌ام، اما چون مدت توقفم در کشور شما زیاد نبوده و از چند ساعت تجاوز نکرده موفق نشده‌ام که زیبایی‌های کشور شما را از نزدیک ببینم.
 
«سیاست فعلی مالیاتی مانع رشد صنعتی است»
سیاست مالی دولت و سیستم مالیاتی دو موضوع اصلی مورد بحث سمینار مالیاتی صنعتی می‌باشد.
در جلسه دیروز سیاست مالیاتی و در جلسه امروز روی سیستم مالیاتی صحبت شد.
در مورد سیاست مالیاتی توافق نظر بین صاحبان صنایع و نمایندگان وزارت دارایی وجود داشت. صاحبان صنایع به نمایندگان وزارت دارایی متذکر شدند که سیاست مالیاتی دولت باید مشوق توسعه صنعت باشد درحالی‌که سیاست فعلی مالیاتی مانع پیشرفت و رشد صنعتی مملکت است.1
 
منصور: جنوب شهر بهترین نقطه تهران می‌شود!
حسنعلی منصور، نخست‌وزیر، امروز طی مراسمی نخستین کلنگ ساختمان خانه‌های افسران و افراد شهربانی را در نازی‌آباد به زمین زد و طی سخنانی گفت: امروز روزی است که بایستی افکار کهنه و پوسیده را به دور ریخت و کلیه طبقات باید دست به دست هم داده و برای پی‌ریزی ایران نوین بکوشند.
شاهنشاه به امر خانه‌سازی توجه مخصوص دارند و بارها تأکید فرموده‌اند که در این مورد توجه شود و دولت نیز مسئله خانه‌سازی و تأمین مسکن سالم برای مردم سراسر کشور را در سرلوحه کار خود قرار داده و اطمینان می‌دهم که روزی جنوب شهر از بهترین نقاط تهران بشود.2
 
خانم شهردار بابلسر برکنار شد!
پس از سه ماه مبارزه بین انجمن شهر بابلسر و خانم دبیر اعظم حسنی، شهردار انتخابی این منطقه، سرانجام خانم شهردار بابلسر با اکثریت آرا از طرف انجمن شهر بابلسر برکنار شد.
بنا به عقیده اعضای انجمن چون شهردار حاضر به پاسخگویی موارد استیضاح نشد، لذا انجمن شهر با اکثریت آرا خانم شهردار بابلسر را از کار برکنار نمود.3
 
روزنامه اطلاعات، 19 خرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcdfn0f.yt0fx6a22y.html
iichs.ir/vdcdfn0f.yt0fx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما