تصادم شدید اعراب با اسرائیل آغاز شد!/تغییرات جدید در لایحه چک/«وزرا مسئول حرف‌های خود باشند»/اشرف پهلوی: از سفر به شوروی انتظارات زیادی دارم!/خسروانی: گوش منتقدین را با انبر می‌گیرم و از وزارت کار بیرون می‌کنم!/شهردار جدید اصفهان منصوب شد/معاون سیاسی وزارت خارجه به شاه معرفی شد
12 خرداد 1343
تصادم شدید اعراب با اسرائیل آغاز شد!
روزنامه‌ها امروز نوشتند: مقارن ورود لوی اشکول، نخست‌وزیر اسرائیل، به آمریکا و آغاز مذاکرات وی با جانسون، تصادم شدید اعراب و اسرائیل آغاز شد.
کشورهای عرب طرحی برای اخراج اسرائیل از سازمان ملل تهیه کرده‌اند.
سیزده کشور عربی طی اعلامیه شدیداللحنی سفر اشکول به آمریکا را برای روابط اعراب و ایالات متحده خطرناک اعلام داشتند.
نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد: بدون ترس از اعراب، بهره‌برداری از آب‌های رود اردن به‌زودی آغاز خواهد شد.
در واشنگتن گفته شد که نخست‌وزیر اسرائیل برای مقابله با اعراب، از آمریکا تانک و جت‌های مدرن خواسته است.
 
تغییرات جدید در لایحه چک
لایحه چک پس از تغییراتی که دیشب در آن داده شد به هیئت وزیران فرستاده شد.
کسانی که تاکنون به اتهام صدور چک بی‌محل زندانی شده‌اند پس از تصویب این لایحه با جلب رضایت شاکی خصوصی آزاد می‌شوند.
با صدور سه چک بی‌محل بانک‌ها موظف‌اند حساب جاری صاحب چک را بسته و دیگر برای وی حساب باز نکنند.
چک بی‌محل بدون شکایت دارنده چک قابل تعقیب نیست و استرداد شکایت حتی پس از محکومیت صادرکننده چک سبب موقوف شدن تعقیب و مجازات می‌شود.
در صورت بی‌محل بودن چک متخلف به حبس تأدیبی از شش ماه تا دو سال و ربع وجه چک محکوم خواهد شد.
 
«وزرا مسئول حرف‌های خود باشند»
در جلسه امروز مجلس شورای ملی از نخست‌وزیر [: حسنعلی منصور] خواسته شد وزرا مسئول حرف‌های خود باشند. اگر مسئول یک اداره حرفی زد و انجام نشد باید مجازات شود.
نخست‌وزیر نیز گفت: حل مشکلات فرصت می‌خواهد و ما اگر نتوانستیم کاری انجام دهیم، همان طور که صادقانه آمده‌ایم صادقانه هم می‌رویم.
 
اشرف پهلوی: از سفر به شوروی انتظارات زیادی دارم!
«رادیو مسکو» دیشب خبر داد: بعد از ظهر امروز [دیروز] والاحضرت شاهدخت اشرف پهلوی و همراهان وارد فرودگاه مسکو شدند. محوطه فرودگاه با پرچم‌های دو کشور ایران و اتحاد شوروی تزیین یافته بود.
بر اساس این گزارش، اشرف پهلوی مدت بیست روز میهمان رسمی دولت شوروی خواهند بود و طی آن از چندین شهر بازدید می‌نمایند.
اشرف پهلوی در فرودگاه مسکو گفت: از مسافرت به اتحاد شوروی انتظارات زیادی دارم و می‌خواهم با موفقیت‌های مردم این کشور طی هفده سالی که از آخرین سفر من به اتحاد شوروی می‌گذرد آشنا شوم.
 
خسروانی: گوش منتقدین را با انبر می‌گیرم و از وزارت کار بیرون می‌کنم!
صبح امروز خسروانی، وزیر کار و خدمات اجتماعی، بیمارستان 240 تختخوابی مخصوص امراض داخلی سازمان بیمه‌های اجتماعی را افتتاح کرد.
در مراسم افتتاح این بیمارستان، خسروانی، وزیر کار، ضمن تشریح وظایف وزارت کار و بیمه‌های اجتماعی در جهت تأمین رفاه کارگران گفت: در مملکت ما انقلابی به رهبری شاهنشاه به‌وجود آمده است که اساس آن بالا بردن سطح فرهنگ عمومی و بهداشت عمومی است. خوشبختانه ما همکارانی داریم که معتقد به این انقلاب هستند، ولی در همین دستگاه ما هم متأسفانه تعداد انگشت‌شماری اشخاص منفی‌باف فعالیت می‌نمایند که مطالب را به کارگران عوضی حالی می‌کنند و قصدشان بد نشان دادن فعالیت‌های مفید است.
وزیر کار سپس گفت: متأسفانه نباید از تأسیس بیمارستان‌هایی از این قبیل خوشحال بود چون کار ما ایجاد و تأسیس بیمارستان نیست کار ما انعقاد قرارداد با بیمارستان‌هاست، ولی باز هم باید بگویم متأسفانه بیمارستان‌ها هم کارشان به تجارت کشیده است؛ در گذشته بارها دیده شده است.
خسروانی در ادامه گفت: تصمیم جدی داریم که سازمان بیمه‌های اجتماعی و وزارت کار را از وجود کسانی که نمی‌خواهند با ما همکاری صمیمانه داشته باشند تصفیه کنیم.
مملکت ما در حال پیشرفت است و نمی‌توانیم به عقب برگردیم. ما در سر راه، اینها را که در راه تحقق انقلاب شاهنشاه مسامحه می‌کنند باقی می‌گذاریم و جلو می‌رویم.
طبقه کارگر روشن‌شده مواظب کار ما هستند؛ ما درست کار می‌کنیم و نباید عده‌ای این درستی را آلوده نشان دهند. گوش این عده را با انبر می‌گیریم و می‌اندازیم بیرون! من به عنوان وزیر کار قول می‌دهم این کار را بکنم.
 
شهردار جدید اصفهان منصوب شد
از طرف وزارت کشور رضا سجادی به سمت شهردار اصفهان تعیین گردید. رضا سجادی شهردار فعلی اصفهان خدمات دولتی را در اداره انتشارات رادیو (وزارت اطلاعات فعلی) شروع کرد و سپس به وزارت کشور انتقال یافت.
در وزارت کشور مشاغل مختلف و حساسی را عهده‌دار شد و مدتی به سمت شهردار مشهد منصوب گردید و خدمات خود را در آنجا ادامه داد.
 
معاون سیاسی وزارت خارجه به شاه معرفی شد
امروز سخنگوی وزارت امور خارجه اطلاع داد که روز گذشته آرام، وزیر امور خارجه، به حضور شاهنشاه شرفیاب گردید و احمد میرفندرسکی را به سمت معاون سیاسی و پارلمانی وزارت امور خارجه به شاه معرفی نمود.
میرفندرسکی قبلا مدیرکل سیاسی وزارت خارجه بود.
انتصاب میرفندرسکی به دنبال استعفای محمدعلی مسعود انصاری، معاون سیاسی آن وزارتخانه، صورت گرفته است.1
 
روزنامه اطلاعات، 12 خرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcb89b8.rhb8gpiuur.html
iichs.ir/vdcb89b8.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما