سرنوشت سه وزیر عضو وزارت امور خارجه!/به زودی قانون جدید مالیات تنظیم می‌شود/بیست‌هزار مجهول‌الهویه در تهران!/اسدالله علم و ارسنجانی با شاه به آمریکا می‌روند؟!/اهمیت مسافرت آرام به کشور اردن!/تغییر سفرای کبار!/دانشکده نفت تأسیس می‌شود/شهردار سابق تهران به‌زودی آزاد می‌شود!
8 خرداد 1343
سرنوشت سه وزیر عضو وزارت امور خارجه!
«تهران‌مصور» نوشت: اخیرا به دستور وزیر خارجه بخشنامه‌ای صادر شده که به موج آن کارمندان وزارت خارجه حق ندارند در سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی کار کنند.
در محافل سیاسی گفته می‌شود با توجه به بخشنامه وزارت خارجه باید دید تکلیف سه تن از اعضای کابینه که عضو وزارت خارجه هستند چه خواهد شد. این سه نفر عبارت‌اند از: حسنعلی منصور نخست‌وزیر، هویدا وزیر دارایی و دکتر صدر وزیر کشور.
 
به زودی قانون جدید مالیات تنظیم می‌شود
امیرعباس هویدا، وزیر دارایی، به خبرنگار «تهران‌مصور» اظهار داشت: وزارت دارایی به زودی قانون جدید مالیاتی را که به بهترین وجهی تنظیم خواهد شد تقدیم مجلس خواهد کرد.
برای این کار سمینارهایی با حضور اعضای اتاق صنایع و بازرگانی و اصناف تهران تشکیل می‌شود تا از نظرات آنان و طبقات مالیات‌بده در تنظیم قانون استفاده شود.
وزیر دارایی افزود: قانون فعلی مانند جامه هزار وصله‌ای است که به زور بر پیکر مردم کرده‌اند و حال آنکه قانون جدید در حکم لباس متناسب و برازنده‌ای برای طبقات مالیات‌بده خواهد بود.
 
بیست‌هزار مجهول‌الهویه در تهران!
«تهران‌مصور» نوشت: در حال حاضر در تهران ده‌هزار پرونده مستغلات و ده‌هزار پرونده کسبه وجود دارد که صاحبان آنها به عنوان مجهول‌الهویه و یا به عناوین دیگر از پرداخت مالیات خودداری می‌کنند.
برای دریافت مالیات از این بیست‌هزار پرونده که میلیون‌ها تومان خواهد شد به‌زودی اقداماتی صورت می‌گیرد.
 
اسدالله علم و ارسنجانی با شاه به آمریکا می‌روند؟!
«تهران‌مصور» نوشت: مسافرت شاهنشاه به آمریکا که بامداد روز پنجشنبه آینده انجام خواهد شد در محافل سیاسی داخلی و خارجی مورد بحث قرار گرفته است.
اعلیحضرت همایونی مدت یک هفته در واشنگتن اقامت خواهند کرد و با پریزیدنت جانسون پیرامون روابط دو کشور مذاکره خواهند فرمود.
شاه پس از افتتاح نمایشگاه هفت‌هزار سال هنر ایران از کالیفرنیا و نیویورک دیدن می‌کند و شنیده شده است که اسدالله علم، نخست‌وزیر سابق، و دکتر ارسنجانی، سفیر ایران در ایتالیا، جزء ملتزمین خواهند بود.
 
اهمیت مسافرت آرام به کشور اردن!
«تهران‌مصور» نوشت: محافل سیاسی تهران برای مسافرت آرام، وزیر امور خارجه، به اردن هاشمی اهمیت زیادی قائل‌اند.
آرام که در این هفته پیام شاه را به ملک حسین تسلیم کرد، مدتی با پادشاه اردن هاشمی و نخست‌وزیر آن کشور راجع به اوضاع عمومی خاورمیانه و روابط دو کشور مذاکره کرد.
شنیده شده است که ایران نسبت به اظهار علاقه دولت مصر درباره تجدید رابطه دو کشور روی موافق نشان نداده است.1
 
تغییر سفرای کبار!
«سپید و سیاه» نوشت: تقریبا قطعی شده است که به‌زودی در کادر سیاسی ایران در خارجه تغییرات مهمی روی خواهد داد و چند سفیر کبیر جدید جای چند سفیر قدیمی را خواهند گرفت.
اوایل هفته آینده شاید روز شنبه یا یکشنبه دکتر پیراسته، سفیر ایران در عراق، و سرتیپ فرزانگان، سفیر ایران در کویت، به حضور اعلیحضرت معرفی خواهند شد.
در محافل سیاسی اظهار عقیده می‌شود انتخاب دکتر پیراسته به سمت سفیر کبیر ایران در عراق نشانه توجه کامل به حسن روابط دولتین و ملتین ایران و عراق می‌باشد.
 
دانشکده نفت تأسیس می‌شود
«سپید و سیاه» نوشت: چون صنعت نفت روز به روز توسعه می‌یابد تشکیل یک دانشکده اقتصادی نفت ضروری به نظر می‌رسد تا دانشجویان با تحصیل در این دانشکده از عزیمت به خارج بی‌نیاز شوند.
ممکن است شرکت ملی نفت به زودی آگهی تاسیس این دانشکده را اعلام نماید.
 
شهردار سابق تهران به‌زودی آزاد می‌شود!
«سپید و سیاه» نوشت: طبق اطلاع قرار است به‌زودی قرار بازداشت آقای احمد نفیسی، شهردار سابق، تبدیل گردد.
گفته می‌شود دوستان نفیسی بیش از سی‌میلیون تومان اسناد مالکیت آماده کرده‌اند که در صورت لزوم برای آزادی نفیسی ارائه دهند.2
 

 
https://iichs.ir/vdcauan6.49n6o15kk4.html
iichs.ir/vdcauan6.49n6o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما