آغاز فعالیت یک گروه جدید!/ایران خط مقدم مبارزه آمریکا با شوروی!/توسعه روابط ایران و فرانسه/سرمایه‌گذاری برای کارخانه‌های مونتاژ رادیو و تلویزیون/رپرتاژ مجلات داخلی و خارجی برای زندگی مرفه «ولیعهد»!
4 اردیبهشت 1343
آغاز فعالیت یک گروه جدید!
«تهران‌مصور» نوشت: جمعیتی شبیه گروه مترقی در شرف تکوین است که اغلب اعضای هیئت‌مدیره و افراد آن را تحصیل‌کرده‌های خارج از کشور تشکیل خواهند داد.
این جمعیت در نظر دارد در زمینه مسائل اقتصادی و عمرانی طرح‌ها و برنامه‌های جالبی تهیه و تنظیم نماید. هم‌زمان با خبر به‌وجود آمدن این جمعیت احزاب ملّیون و مردم نیز سرگرم توسعه دادن تشکیلات خود هستند.
 
ایران خط مقدم مبارزه آمریکا با شوروی!
«تهران‌مصور» نوشت: اعلام این مسئله در واشنگتن که 82 درصد کمک‌های خارجی آمریکا به کشورهای مجاور چین و شوروی اختصاص داده شده، در محافل سیاسی تهران با اهمیت خاصی تلقی شده است.
گفته می‌شود این اقدام آمریکا نشان می‌دهد که دولت مذکور توجه بیشتری به وضع ممالکی که در «خط اول جبهه دنیای آزاد» و در پشت مرزهای دنیای کمونیزم قرار دارند مبذول خواهد داشت.
 
توسعه روابط ایران و فرانسه
«تهران‌مصور» نوشت: مسافرت سناتورهای فرانسوی به ریاست سناتور لاکومت، رئیس کمیته روابط خارجی سنای فرانسه، به تهران و مذاکرات اقتصادی و فرهنگی آنها با مقامات ایرانی به عنوان گام تازه‌ای در راه نزدیکی بیشتر بین دو کشور تلقی شده است.
فرانسه در زمان زمامداری ژنرال دوگل طی سال‌های اخیر به عنوان قدرت مستقل و تازه‌نفسی وارد سیاست جهانی به‌خصوص آسیا و اروپا و اخیرا آمریکای لاتین شده است.
 
سرمایه‌گذاری برای کارخانه‌های مونتاژ رادیو و تلویزیون
«تهران‌مصور» نوشت: به دنبال خبر هفته گذشته مبنی بر اینکه دولت قصد ندارد اجازه تأسیس کارخانجات مونتاژ جدیدی را در رشته رادیو و تلویزیون بدهد، اطلاع حاصل شد که این موضوع موجب گردید که عده‌ای از مهندسین ایرانی که قصد سرمایه‌گذاری در این راه را دارند عریضه‌ای به پیشگاه همایونی تقدیم داشته و تقاضا کرده‌اند که با توجه به کمی تولید رادیو و تلویزیون در کشور، اوامر لازم صادر فرمایند تا آنها بتوانند برای تأسیس کارخانجات جدید مونتاژ رادیو و تلویزیون سرمایه‌گذاری کنند.1
 
رپرتاژ مجلات داخلی و خارجی برای زندگی مرفه «ولیعهد»!
«تهران‌مصور» نوشت: در نخستین ماه بهار امسال، عکس‌ها و رپرتاژهای جالبی از زندگی ولیعهد محبوب ایران در مطبوعات و مجلات معروف جهان منتشر گردید. در این رپرتاژها، از برنامه‌های روزانه زندگی والاحضرت از سخنان شیرین، از بازی‌ها، از اسباب‌بازی‌ها و از تعلیماتی که به ولیعهد کوچولو داده می‌شود، سخن به میان آمده و عکس‌های جالبی نیز منتشر گردیده که بسیاری از آنها در مطبوعات کشور نیز منعکس شده است.
طبق یک آمار فقط در فروردین‌ماه امسال یازده مجله اروپایی و سه مجله آمریکایی عکس‌ها و رپرتاژهایی از ولیعهد ایران در میلیون‌ها نسخه منتشر کرده‌اند از جمله مطالبی که در این مجلات به چشم می‌خورد این است که والاحضرت رضا، ولیعهد ایران، اغلب روزها به اتفاق پدر تاجدار خود از کاخ اختصاصی به کاخ مرمر می‌روند و در باغ کاخ به گردش و بازی می‌پردازند و پس از یکی دو ساعت توقف به کاخ اختصاصی باز می‌گردند و جالب آنکه در این روزها، اغلب فاصله بین دو کاخ را که در نزدیکی هم قرار دارند، پیاده می‌پیمایند و عابرینی که بر حسب تصادف، با عبور ولیعهد کوچک و محبوبشان مواجه می‌شوند، مشتاقانه به تماشا می‌ایستند و برای او ابراز احساسات می‌کنند و ولیعهد به همراهی مراقب مخصوص خویش با قدم‌های کوچک و آرام از میان آنان و از خیابان عبور می‌نمایند.
شهبانو فرح، همان طور که خود بارها گفته‌اند در کار تنظیم برنامه بازی و درس و غذای فرزند دلبند خود مراقبت تام و تمام دارند و ولیعهد را در همه موارد راهنمایی و همراهی می‌فرمایند و برای خانواده سلطنتی ایران هیچ لحظه‌ای شیرین‌تر و بانشاط‌تر از لحظاتی نیست که شاهنشاه پس از خاتمه کار طاقت‌فرسای روزانه، به کانون گرم و باسعادت خانوادگی خویش باز می‌گردند و خستگی خویش را با شنیدن سخنان شیرین و دیدن حرکات دل‌پذیر ولیعهد کوچک ایران از خاطر می‌زدایند.2
رضا پهلوی، محمدرضا پهلوی، فرح دیبا
 
https://iichs.ir/vdch66nz.23nvzdftt2.html
iichs.ir/vdch66nz.23nvzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما