آیت‌الله خمینی: به حساب بهائی‌ها خواهیم رسید و تمام کارهای خلاف قرآن را برطرف می‌کنیم/مبلغ از بالای دار هم نباید ترسی داشته باشد!/خدا شاهد است من خمینی از هیچ چیز واهمه ندارم!/شیلات قراردادهای مهم با کمپانی‌های خارجی منعقد می‌کند/انتخابات بقیه نقاط ایران/اجازه تأسیس کارخانه‌های مونتاژ داده نخواهد شد/آخرین شایعات درباره کارخانه ذوب آهن!
28 فروردین 1343
آیت‌الله خمینی: به حساب بهائی‌ها خواهیم رسید و تمام کارهای خلاف قرآن را برطرف می‌کنیم
آیت‌الله خمینی امروز در جمع بازاریان شهرستان قائم‌شهر طی سخنانی اظهار داشتند:1 فعلا کاری با آنها نداشته باشید. شما هر چه می‌توانید جوانان را به مسجد دعوت کنید.‏‎ ‎‏جریان دین اسلام را به آنها تلقین نمایید. کم کم حساب بهائی‌ها را هم در این مملکت‏‎ ‎‏خواهیم رسید. تمام کارهایی که خلاف قرآن است در این مملکت جعفری، ما همه را‏‎ ‎‏برطرف خواهیم نمود به فضل خداوند متعال.
ایشان در ادامه فرمودند: شما علمای هر شهرستان باید توجه داشته‏‎ ‎‏باشید، چه نحوه باید به راه تبلیغ وارد شد تا بتوانیم استفاده نماییم. باید به مردم رسانید که‏‎ ‎‏رسول اکرم با پای پیاده می‌رفت برای امر تبلیغ؛ حکم خداوند را به مردم می‌رسانید. ما‏‎ ‎‏باید فعالیت نماییم برای دین مقدس اسلام. تمام مردم وظیفه دارند برای امر دین کوشش‏‎ ‎‏نمایند...2
 
مبلغ از بالای دار هم نباید ترسی داشته باشد!
‏‎مگر تبلیغ عوض می‌شود؟ تا حال هر نحوه به مردم تبلیغ می‌کردید همان نحوه تبلیغ‏‎ ‎‏نمایید. واقعیت را باید به مردم رسانید. شخص تبلیغ‌کننده، ترس و واهمه نباید داشته‏ باشد. از بالای دار هم نباید ترسی داشته باشد. آنهایی که در بندرعباس تبعید هستند، و‏‎ ‎‏آنهایی که کشته شده‌اند، مگر باک از کشته شدن داشتند؟ در موقع چشم بستن، آنها‏‎ ‎‏داشتند می‌خندیدند و سر به سوی خدا بلند می‌کردند. آن نحوه باید مبارزه کرد.‏
 
خدا شاهد است من خمینی از هیچ چیز واهمه ندارم!
بهترین راه تبلیغ این است که من در اول گفتم. باید مطلب را به مردم رسانید. خدا‏‎ ‎‏شاهد است منِ خمینی از هیچ چیز واهمه ندارم؛ حرف‌های خود را هم می‌گویم. خودشان‏‎ ‎‏هم می‌دانند حق با مراجع تقلید است. کوشش روحانیت از روی قانون قرآن است و‏‎ ‎‏حرف‌هایشان منطقی است. در این مدت مبارزه خود، که هنوز هم ادامه دارد، هیچ تغییر‏‎ ‎‏نکردم، ولی گاهی برای دین غصه می‌خورم که چرا باید در مملکت جعفری ما این نحوه‏‎ ‎‏کارهای خلاف قرآن عملی شود.
پریشب شام منزل آیت‌الله نجفی بودم. آقای‏‎ ‎‏شریعتمداری هم بود. گفتم: مراجع تقلید قبلی مسئول هستند؛ اگر حقیقت امر الهی را‏‎ ‎‏نگویید و برای دین دفاع نکنید، باید همه ما دست به هم داده تا قوانینی که وضع شده‏‎ ‎‏منحل نماییم. خودشان هم اطلاع دارند، تا این قوانین منحل نشود، علما دست‌بردار‏‎ ‎‏نیستند. تمام کشور‏‏[‏‏های‏‏]‏‏ خارج، مطلب روحانیت را فهمیده‌اند که هیئت حاکمه دارد با‏‎ ‎‏علمای شیعه چه می‌کند. زندان‌ها می‌برد، تبعید می‌کند. گوش به حرف علما نمی‌دهند...3
 
 امام خمینی بر منبر مسجد اعظم قم در اولین روز پس از آزادی از حبس و حصر (سال 1343)
امام خمینی بر منبر مسجد اعظم قم در اولین روز پس از آزادی از حبس و حصر (سال 1343)
 
شیلات قراردادهای مهم با کمپانی‌های خارجی منعقد می‌کند
«تهران‌مصور» نوشت: دولت در نظر دارد با چند کمپانی خارجی قراردادهای مهمی در مورد شیلات منعقد کند.
این کمپانی‌ها علاوه بر صید ماهی، کارخانه‌های تبدیل انواع ماهی به پودر و کود زراعتی را نیز در کشور دایر خواهند کرد و پودر و کود حاصله نیز به مصرف امور کشاورزی خواهد رسید.
 
انتخابات بقیه نقاط ایران
«تهران‌مصور» نوشت: قرار است تکلیف انتخابات نقاطی که انجام نشده و همچنین حوزه‌هایی که وکلای آنها از مجلس به دستگاه‌های دولتی و اجرایی منتقل شده‌اند، هر چه زودتر تعیین شود.
گفته می‌شود مطالعاتی در جریان است که یا وکلای وزیرشده بتوانند پس از کناره‌گیری از کارهای دولتی به مجلس برگردند یا برای اشغال کرسی‌های خالی آنان در حوزه‌های انتخابیه‌شان مجددا انتخابات صورت گیرد.
 
اجازه تأسیس کارخانه‌های مونتاژ داده نخواهد شد
«تهران‌مصور» نوشت: شنیده می‌شود که دولت در نظر ندارد دیگر به هیچ مؤسسه‌ای اجازه تأسیس کارخانه مونتاژ رادیو و تلویزیون بدهد.
ظاهرا مقامات وزارت اقتصاد به این نتیجه رسیده‌اند که فعلا تعداد مؤسسات مزبور در کشور کافی است.4
«سپید و سیاه» نیز در این زمینه نوشت: طبق تصمیم وزارت اقتصاد بعد از این اجازه مونتاژ به کسی داده نخواهد شد؛ زیرا کارخانه‌های مختلفی که قطعات مختلف را از خارج وارد کرده در ایران نصب می‌کنند متعهد شده بودند اجناس خود را به قیمت ارزان در دسترس مردم بگذارند، ولی بعضی از این کارخانه‌ها از ممنوعیت واردات استفاده کرده کالاهای خود را با قیمت گرانی عرضه می‌کردند.
به قرار اطلاع کمیسیونی مأمور شده تا درباره کارخانه‌های مونتاژ رسیدگی کرده امتیاز متخلفین را لغو کند.
 
آخرین شایعات درباره کارخانه ذوب آهن!
«سپید و سیاه» نوشت: بررسی‌های مربوط به احداث کارخانه ذوب آهن این بار از طرف هیئتی از فرانسوی‌ها مورد مطالعه قرار گرفته و به طور یقین کارخانه ذوب آهن در خوزستان و منطقه اهواز ایجاد خواهد شد.5
 
https://iichs.ir/vdcevf8z.jh87oi9bbj.html
iichs.ir/vdcevf8z.jh87oi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما