کلنگ‌زن  بی‌سابقه دنبال کار!/دولت لایحه استخدام را پس گرفت/وزارتخانه جدید ورزش و تندرستی تشکیل می‌شود؟!/بهای کیهان و اطلاعات کم شد!
14 فروردین 1343
کلنگ‌زن  بی‌سابقه دنبال کار!
مجله طنز «توفیق» در شماره امروز خود با کنایه به اسدالله علم، نخست‌وزیر سابق، که در کاریکاتورهای این نشریه به نخست‌وزیر کلنگی مشهور بود، نوشت: یک نفر کلنگ‌زن بی‌سابقه دارای ورقه معافی خدمت نظام وظیفه و تصدیق دوچرخه‌سواری و گواهی صحت مزاج و چند جور مدرک به درد خور دیگر، جویای کار بوده و حاضر است همه رقم کارهای کلنگی را با سلیقه و تر تمیز در اسرع وقت انجام دهد.
دارندگان کارهای کلنگی می‌توانند همه‌روزه به استثنای ایام تعطیل به اینجانب مراجعه فرمایند!
«امضا محفوظ»1
 
دولت لایحه استخدام را پس گرفت
«تهران‌مصور» نوشت: سرانجام دولت پس از مطالعات کافی تصمیم گرفته است لایحه جدید استخدام را از مجلس شورای ملی پس بگیرد و آن را برای تکمیل به کمیسیون خاصی احاله کند.
به همین مناسبت از طرف دستجات مختلف کارمندان، به منظور حق‌شناسی از اقدام دولت تاج گل‌هایی برای تقدیم به نخست‌وزیر تهیه شده است.
 
وزارتخانه جدید ورزش و تندرستی تشکیل می‌شود؟!
«تهران‌مصور» نوشت: به دنبال تشکیل وزارتخانه‌های جدید اطلاعات، آب و برق و عمرانی و مسکن کسب اطلاع شده است که یکی دیگر از اقدامات مفید و مؤثر دولت جدید بعد از تعطیلات نوروز تهیه و تنظیم لایحه تشکیل وزارت ورزش و تندرستی بود.
به موجب این لایحه که در جلسه 23 فروردین تقدیم مجلس خواهد شد کلیه امور ورزشی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی به‌خصوص وزارت فرهنگ و پیشاهنگی و تربیت بدنی در وزارتخانه‌ای به نام وزارت ورزش متمرکز می‌گردد و تشکیلات وزارت ورزش به کلی از صورت فعلی خارج خواهد شد.
یک خبر خصوصی حاکی است که در لایحه جدید سهم وزارت ورزش از درآمد شهرداری که تاکنون صدی پنج بود به دو برابر افزایش پیدا کرد.
برای تصدی این وزارتخانه اسامی سپهبد محمد امیرخاتمی، سرلشکر ایزدپناه، حاج عظیمی و سرتیپ موحد برده می‌شود، ولی هنوز تصمیم قاطعی درباره وزیر این وزارتخانه اتخاذ نشده است.2
 
بهای کیهان و اطلاعات کم شد!
«تهران‌مصور» نوشت: روز دوشنبه این هفته اطلاعات و کیهان که دو ماه پیش یک ریال به بهای روزنامه‌های خود افزوده بودند بر اثر کم شدن تیراژ تصمیم گرفتند مجددا روزنامه را سه ریال بفروشند.
گفته می‌شود علت اصلی کاهش بهای دو روزنامه یومیه عصر تهران کم شدن تیراژ آنها به دنبال افزایش قیمت بود.3
https://iichs.ir/vdchmqnz.23nvmdftt2.html
iichs.ir/vdchmqnz.23nvmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما