در این گزارش تصویری، سخن از پدیده‌‍ای است که در سایه غفلت یا تغافل دلسوزان مکتب تشیع، به مرور رشد داشته و بیم آن می‌رود که به مکانت مرجعیت و یکپارچگی جهان اسلام، آسیبهایی جدی وارد آورد. امید آنست که در پی این زنهار، توجه بخش بیشتری از تاریخ‌پژوهان بدین مهم جلب گردد.
ماجرا از این قرار بود که آیت‌الله حاج سید میرزا مهدی شیرازی از مراجع تقلید مقیم شهر کربلا، در بهمن ماه 1339 بدرود حیات گفت. پس از درگذشت وی، فرزندش آیت‌الله سید محمد شیرازی ــ که در سنین جوانی بود ــ مدعی اجتهاد و مرجعیت گشت و موفق شد که برخی مریدان پدر را به سوی خویش جذب نماید. اجتهاد وی از سوی مراجع نامدار نجف و کربلا مورد تخطئه قرار گرفت، با این همه وی با اتکاء به برخی پیروان خویش، به فعالیتهای خود در عراق، کویت و ایران تداوم بخشید و پس از مرگ وی نیز، در ابعادی به ظاهر گسترده‌تر ادامه یافت.امروزه به جرئت می توان مدعی شد که رهاورد مرجعیت خاندان شیرازی در طول56 سال اخیر، موروثی کردن مرجعیت در تبار خویش، ایجاد حقد و کینه در اهل سنت نسبت به تشیع به دلیل افراط در حمله به معتقدات آنان و از همه عجیب‌تر، قدرت عجیب در سازش با کانونهای قدرت جهانی است که شمه‌ای از آن پس از حمله آمریکا به عراق نمایان گشت. آنان با سازش با مقامات آمریکا و برخی دست‌نشاندگان آنان در عراق، به سرعت به کربلا بازگشتند و بسیاری از مراکز و کانونهای مذهبی این شهر را در دست گرفتند.
حمله آنان به نظام دینی که تنها حامی شیعیان در جهان است و زیر سؤال بردن دفاع مقدس در زمره آخرین اقدامات این فرقه در هماهنگی با استکبار جهانی است.
مجموعه تصاویری که هم اینک پیش روی شماست، شمه‌ای از زمانه و کارنامه این فرقه را نشان می دهد. امید آنکه مورد عنایت و استفاده اهل تحقیق قرار گیرد.
https://iichs.ir/vdcd.f0k2yt0kfa26y.html
iichs.ir/vdcd.f0k2yt0kfa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما