کاری از: شاهد توحیدی
 شهید محمود قندی در سال 1323 در خانواده ای مذهبی در تهران متولد شد،  تحصیلات ابتدایی را در دبستان محمدی و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان علوی در سال 1341 به پایان رسانید. او یکی از بهترین شاگردان این دبیرستان به شمار می‌رفت. استاد روزبه یکی از بنیانگذاران دبیرستان علوی هماره براین نکته تاکید می ورزید: من دو امید در علوی دارم که یکی از آنها قندی است!
 
شهید قندی کلیه سالهای دبیرستان را با رتبه اول به پایان رساند و دیپلم خود را با معدل 85/19 گرفت. دوره فوق لیسانس مهندسی الکترومکانیک را در دانشگاه تهران در سال 1345 به پایان رسانید و سپس برای ادامه تحصیل،  به دلیل نبودن مراتب عالی این رشته در ایران،  به سفارش مربیان خویش عازم امریکا شد.او چون همیشه شاگرد اول بود،  مخارج وی از سوی خود دانشگاه تأمین می شد.
 
شهید قندی در سال 1350،  درجه دکترای خود را با بالاترین نمره دانشگاهی،  در رشته مهندسی برق و الکترونیک گرفت . پس از مراجعت به ایران در سال 50،  شروع به تدریس در دانشگاه فنی دانشگاه تهران و دانشکده مخابرات کرد . شهید قندی دارای همسر و چهار فرزند بود. در مقطع اوج‌گیری انقلاب اسلامی،  شهید محمود قندی به همراه دو دوست خویش به جهت پخش اعلامیه امام به زندان افتادند . پس از پیروزی انقلاب به سمت ریاست دانشکده مخابرات و سپس از طرف شورای انقلاب به وزارت پست و تلگراف و تلفن منصوب شد که درکابینه شهید محمدعلی رجایی در این سمت ابقاء گشت.او سرانجام در شامگاه یکشنبه 7 تیرماه 1360، درانفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.
 
تصاویری که پیش روی شماست، شهید دکتر محمود قندی را درادوار گوناگون حیات نشان می دهد.
https://iichs.ir/vdcf.tdjiw6decgiaw.html
iichs.ir/vdcf.tdjiw6decgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما