تغییرات در کادر سفرا و استانداران/منصور جای علم را می‌گیرد/شیلات تجزیه می‌شود/سازمان پلیس و اداره راهنمایی رانندگی تفکیک می‌شوند؟!/اختلاف هوایی ایران و کویت
27 دی 1342
تغییرات در کادر سفرا و استانداران «تهران‌مصور» نوشت: شنیده شده است تغییر و تبدیل‌هایی که قرار بود در ماه‌های دی و بهمن در کادرهای بالای دولتی از جمله در کادر سفرا، استانداران و حتی پیشکاران دارایی استان‌ها صورت گیرد تا اواخر اسفند امسال به تعویق افتاد.
قرار است روز دوم بهمن‌ماه سفر شاهنشاه و شهبانو به اروپا آغاز شود. تغییراتی که در کادر استانداران و چند تن از معاونان وزارتخانه‌ها و همچنین مدیران کل وزارتخانه و رؤسای عمده ادارات و چند تن از سفرا صورت می‌گیرد موکول به بعد از مراجعت شاهنشاه از سفر اروپا خواهد بود.
 
منصور جای علم را می‌گیرد «تهران‌مصور» نوشت: محافل سیاسی تهران معتقدند کابینه‌ای که بعد از علم زمامدار می‌شود کابینه حزبی حسنعلی منصور خواهد بود.
یک مقام مؤثر گفت: لیست کامل اعضای کابینه آینده نیز تنظیم شده و به احتمال قوی دو تن از وزرای کابینه مذکور از بانوان خواهند بود.
باید توجه داشت در کمیته اجرائیه حزب ایران نوین، بانوان هاجر تربیت، نماینده مجلس شورای ملی، و سناتور دکتر مهرانگیز منوچهریان به سمت نواب رئیس این کمیته انتتخاب شده‌اند و به همین علت اعضای اجرائیه حزب ایران نوین در ترکیب کابینه آینده حزبی نقش مؤثری خواهند داشت.
 
شیلات تجزیه می‌شود «تهران‌مصور» نوشت: به قرار اطلاع ضعف اداره و تشکیلات شیلات که طی چند هفته اخیر در پایتخت و شهرستان‌ها سروصدای زیادی بلند کرده بود در یکی از جلسات اخیر هیئت دولت منعکس شد و در این جلسه مسئولین شیلات در مورد سازمان آن طرح تازه‌ای را عنوان کردند.
به موجب این طرح شیلات به سه قسمت اداره شیلات شمال، اداره شیلات جنوب و بالاخره اداره کل شیلات تقسیم می‌شود.
اولیای شیلات معتقدند هرگاه سازمان جدید به‌وجود آید کلیه مشکلات مربوط به صید و توزیع انواع ماهی و محصولات دریایی مرتفع خواهد شد.
 
سازمان پلیس و اداره راهنمایی رانندگی تفکیک می‌شوند؟! «تهران‌مصور» نوشت: شنیده شده است که بعضی از مقامات انتظامی به فکر تفکیک سازمان پلیس تهران و اداره راهنمایی و رانندگی افتاده‌اند.
مقامات مزبور معتقدند هرگاه این دو اداره مستقلا و به طور جداگانه انجام وظیفه کنند نتایج مثبت‌تری از نظر تأمین امنیت و همچنین تنظیم ترافیک پایتخت به‌دست خواهد آمد.
قبلا هم اداره پلیس از اداره راهنمایی و رانندگی مجزا بود، ولی مدتی قبل دو سازمان مذکور درهم ادغام شد و نام آن را اداره پلیس و راهنمایی گذاشتند که تاکنون مشترکا وظایف خود را انجام می‌دهند.
به دنبال خبر مذکور اضافه شده که بعید نیست اساسا یک اداره کل راهنمایی کشور تأسیس شود که کلیه امور رانندگی و راهنمایی پایتخت و تمام شهرستان‎ها را زیر نظر بگیرد.
 
اختلاف هوایی ایران و کویت «تهران‌مصور» نوشت: در این هفته اطلاع حاصل شد بر اثر مختصر اختلافی که در موضوع حمل و نقل هواپیمایی پیش آمده است چندی است که هواپیماهای ایرانی به کویت نمی‌روند و متقابلا خط هواپیمایی کویتی به تهران نیز متوقف است.
مقامات هواپیمایی دو کشور امیدواری فراوان دارند به‌زودی اختلاف کوچک مربوط به مسائل خطوط هواپیمایی فیمابین رفع شود.
مسافرینی که اکنون از تهران به مقصد کویت از طریق هوا عزیمت می‌کنند ابتدا به بغداد و از آنجا به کویت می‌روند. راه دیگر این است که تا آبادان با هواپیما می‌روند و سپس با کشتی از طریق خرمشهر عازم کویت می‌شوند.1
https://iichs.ir/vdci.ravct1awrbc2t.html
iichs.ir/vdci.ravct1awrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما