ادامه پروژه تبلیغاتی انتساب قیام 15 خرداد به «عبدالناصر و مصر»!/وزیر کشاورزی: دهقانان مراقب وسوسه‌های شیطانی باشند/اوپک: درآمد دولت انگلیس از نفت ایران چند برابر دولت ایران است/واردات چهار برابر صادرات/آمادگی باشگاه جعفری برای تمرین و  ثبت نام پس از ویران شدن توسط مردم!
27 خرداد 1342
ادامه پروژه تبلیغاتی انتساب قیام 15 خرداد به «عبدالناصر و مصر»!
روزنامه «اطلاعات» در شماره امروز خود به نقل از خبرگزاری‌های خارجی تحولات روزهای اخیر کشور بعد از قیام 15 خرداد 1342 را شکست عبدالناصر در ایران خوانده و نوشت: ثبات وضع ایران  و درهم شکستن توطئه 15 خرداد همچنان مورد بحث محافل سیاسی جهان است و خبرگزاری‌ها و مطبوعات دنیا دراین‌باره اخبار و تفسیرهای بسیار منتشر می‌سازند.
خبرگزاری آلمان نوشت: موقعیت شاهنشاه را باید کاملا مستحکم و استوار تلقی کرد. جریانات 15 خرداد نشان داد که حکومت کاملا بر اوضاع مسلط است. پایان غائله فارس و اغتشاشات تهران را بایستی پایان هوس‌های توطئه‌آمیز دانست.
بنا به نظر محافل مطلع تهران، ثبات سیاسی و بهبود اقتصادی ایران در آینده قطعی است. شاهنشاه نه فقط به فرمانبرداری ارتش مستحضر هستند، بلکه امروز در همه جا مورد تأیید و پشتیبانی ملت ایران می‌باشند که برای اجرا و انجام رفورم‌ها حاضر به همه گونه فداکاری است. اعمال جمال عبدالناصر فقط این احساسات عمومی را تقویت کرده است.
خبرگزاری بیروت نیز نوشت: هر قدر اسناد اقامه‌شده از طرف ژنرال پاکروان، رئیس سازمان امنیت و اطلاعات ایران، درباره نقل و انتقال پول از طرف عوامل ناصر به ایران به منظور بلوا و شورش به نظر محافل سیاسی انکارناپذیر و امر عادی دستگاه تبلیغاتی ناصر تلقی می‌شود، همان قدر خشم مطبوعات قاهره را این روزها برانگیخته است.
محافل آشنا به روش تبلیغاتی مصر در عین حال که مندرجات مطبوعات مصر را عاری از حقیقت و سفسطه می‌دانند، سرعت عمل و روشن‌بینی و اقدامات قاطع حکومت ایران را برای درهم شکستن آنچه عمال ناصر در مغز خود پرورش می‌داده و اینک با شکست قطعی مواجه شده‌اند تحسین می‌کنند.
 
وزیر کشاورزی: دهقانان مراقب وسوسه‌های شیطانی باشند
عصر دیروز 41 هزار و 450 کشاورز از کشاورزان دهکده‌های اطراف قزوین صاحب زمین شدند و تیمسار سپهبد ریاحی، وزیر کشاورزی، طی مراسمی اسناد مالکیت این کشاورزان را توزیع کرد و با توزیع اسناد مذکور مرحله اول قانون اصلاحات ارضی در قزوین به پایان رسید.
وزیر کشاورزی در مراسم اهدای این اسناد گفت: مبادا وسوسه شیطانی شما را فریب دهد. من به‌صراحت اعلام می‌کنم که اگر نیرویی بود که در مقابل آن یاغی‌ها ایستادگی کرد تا قانون اصلاحات ارضی بارور شود همان نیرو هم اکنون آماده و حاضر است تا هر فرد خطاکاری را از هر طبقه‌ای باشد یا طبقه کشاورز خدای ناخواسته یا طبقه خرده‌مالک یا مالک یا غیره او را هم سرکوب کند.
وزیر کشاورزی تأکید کرد دهقانان نباید بگذارند افراد پلید و بیگانه‌پرستان در کار اصلاحات ارضی اخلال کنند.1
 
اوپک: درآمد دولت انگلیس از نفت ایران چند برابر دولت ایران است
به دنبال انتشار گزارش سالیانه شرکت نفت بریتیش پترولیوم (شرکت سابق نفت ایران و انگلیس) مسئله مذکور در جلسه نمایندگان شرکت‌های صاحب نفت اوپک مطرح و بررسی گردید و اوپک نظرات خود را پیرامون این گزارش اعلام کرد.
تفسیر اوپک پیرامون مسئله بهره مالکانه نفت و افزایش بهای نفت خام دور می‌زند. در گزارش اوپک نکته جالب این است که علاوه بر شرکت‌های نفتی انگلیس مالیات و عوارضی که این دولت بابت مصرف نفت چند کشور خاورمیانه و خاصه ایران در آن کشور اخذ می‌کنند چند برابر درآمد دولت‌های صاحب نفت از این ثروت طبیعی و تحت‌الارضی آنهاست.
 
واردات چهار برابر صادرات
طبق آخرین آمار گمرکی که از طرف اداره بررسی‌های وزارت اقتصاد منتشر گردیده است، در فروردین‌ماه سال جاری جمعا 437 میلیون و 203 هزار ریال کالا از ایران به کشورهای مختلف صادر گردیده است. باید توجه داشت که در فروردین‌ماه سال جاری طبق همین آمار حدود یک میلیارد و 791 میلیون ریال کالا از کشورهای خارجی به بازارهای ایران رسیده است.2
 
آمادگی باشگاه جعفری برای تمرین و  ثبت نام پس از ویران شدن توسط مردم!
باشگاه ورزشی «شعبان جعفری» امروز اعلام کرد: با آنکه در حوادث تأسف‌آور 15 خرداد قسمت اعظم باشگاه، که یک کانون ملی و مذهبی است، به تلی از خاکستر تبدیل شد و مردم تهران با مشاهده بقایای باشگاه مرتبا نسبت به عاملین این عمل ابراز تنفر می‌کنند و با آنکه خرابی وضع باشگاه به حدی است که تجدید بنای آن مدتی وقت می‌خواهد، ولی قسمت فرنگی باشگاه که در دستبرد حادثه‌جویان صدمه دیده بود به کوشش آقای جعفری و ورزشکاران دایر شده و برای تمرین ورزش فرنگی ثبت نام می‌کند.
ضمنا ویرانه‌های باشگاه ورزشی جعفری تا مدتی طولانی برای بازدید عموم آماده خواهد بود تا مردم تهران با مشاهده این ویرانه به حقیقت اعمال حادثه واقف شوند.3
 

https://iichs.ir/vdcf.tdeiw6dcjgiaw.html
iichs.ir/vdcf.tdeiw6dcjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما