«ایران و شوروی روابط خود را بر پایه نفع متقابل و عدم مداخله در امور یکدیگر قرار داده‌اند»!/ از صبح فردا، اتومبیل‌های دولتی در وزارت دارایی جمع‌آوری می‌شود!/ خرید گوشت منجمد از استرالیا/ مراسم ۱۷ دی در مقبره رضاشاه برگزار شد!/ هواپیمای پادشاه نروژ نتوانست در تهران بنشیند!/ فساد در کشورهای دیگر بیشتر از اینجاست!/ «تخم مرغ از سال‌های قبل گران است ولی ارزان خواهد شد»!/
17 دی 1343
 
«ایران و شوروی روابط خود را بر پایه نفع متقابل و عدم مداخله در امور یکدیگر قرار داده‌اند»! به گزارش «رادیو مسکو» هیئت پارلمانی شوروی در جلسه مشترک مجلسین ترکیه حضور یافت و در آن نیکلای پادگرنی، عضو هیئت‌رئیسه شورای عالی اتحاد شوروی، در برابر نمایندگان پارلمان بیاناتی ایراد نمود.
پادگرنی در سخنان خود به روابط ایران و شوروی اشاره نمود وچنین گفت: تا همین چند سال پیش در مرز اتحاد شوروی و ایران در واقع غبار تیره عدم اعتماد وجود داشت؛ اکنون در آنجا منظره دیگری دیده می‌شود. در رود مرزی ارس کارهای مشترکی برای ساختمان سد و کارخانه‌های برق آبی جریان دارد، روابط بازرگانی و اقتصادی شوروی و ایران توسعه یافته، اخیرا خط هوایی مستقیم بین مسکو و تهران دایر گردیده، تعهد دولت ایران مبنی بر اینکه به هیچ دولت خارجی اجازه داده نخواهد شد در ایران هیچ گونه پایگاه موشکی داشته باشد و خاک ایران به عنوان وسیله تجاوز به خاک اتحاد شوروی مورد استفاده قرار بگیرد، فایده خوبی برای توسعه ثمربخش بیش از پیش روابط شوروی و ایران به‌وجود آورده است.
ما معتقدیم اکنون کلیه شرایط ضروری برای اجرای تحول در روابط اتحاد شوروی و ترکیه و توسعه و تحکیم این روابط نیز به‌وجود آمده است.
 
از صبح فردا، اتومبیل‌های دولتی در وزارت دارایی جمع‌آوری می‌شود! روزنامه «اطلاعات» نوشت: از صبح فردا تمام اتومبیل‌های جیپ و جیپ‌استیشن پایین‌تر از مدل 60 و اتومبیل‌های سواری متعلق به وزارت دارایی از طرف اداره فنی آن وزارتخانه جمع‌آوری می‌شود و اتومبیل‌های جیپ و جیپ استیشن بالاتر از مدل 60 در سرویس‌های مخصوصی که در وزارت دارایی و سازمان‌های دولتی درست می‌شود و احکام آنها نیز صادر شده مشغول به‌کار خواهند گشت.
در وزارت دارایی از اتومبیل‌های سرویسی بیشتر برای ادارات وصول مالیات استفاده خواهد شد. این اتومبیل‌ها مورد استفاده مأمورین ابلاغ و اجرا قرار خواهد گرفت تا در کار وصول تسریعی به عمل آمده باشد.
امروز آخرین روز بود که صاحبان اتومبیل‌های اختصاصی می‌توانستند از اتومبیل خود استفاده کنند. در آخر وقت امروز و حداکثر صبح فردا این اتومبیل‌ها تحویل اداره فنی وزارت دارایی می‌شود.
  خرید گوشت منجمد از استرالیا   قرارداد خرید یکصدهزار کیلو گوشت منجمد بین شرکت معاملات خارجی و یک شرکت استرالیایی به امضا رسید.
قیمت هر تن گوشت خریداری‌شده 37 هزار ریال می‌باشد (وارد خرمشهر) و در صورتی که مخارج حمل آن در نظر گرفته شود هر کیلو  گوشت ۳۹ ریال تمام خواهد شد.
شرکت معاملات خارجی برای رفع کمبود گوشت در زمستان مشغول مذاکره با نمایندگان چند شرکت فروشنده گوشت منجمد و گوسفند زنده می‌باشد.
گوشت خریداری‌شده از استرالیا در اختیار ارتش گذاشته خواهد شد، ولی ارتش برای مصارف خود احتیاج به پانصدهزار تن گوشت منجمد دارد و برای تأمین بقیه آن می‌بایست قراردادهای دیگری به امضا برسد.
شرکت معاملات خارجی در نظر دارد علاوه بر تأمین گوشت ارتش مقداری گوشت منجمد برای شهرداری تهران خریداری نماید.
  مراسم ۱۷ دی در مقبره رضاشاه برگزار شد! روزنامه «اطلاعات» نوشت: امروز مصادف با روز ۱۷ دی روز «آزادی زنان»! است؛ به همین مناسبت والاحضرت شاهدخت اشرف پهلوی، ریاست عالیه شورای عالی جمعیت‌های زنان، و رؤسای جمعیت‌های زنان در آرامگاه اعلیحضرت فقید حضور یافتند و تاج گلی نثار آرامگاه کردند.
  هواپیمای پادشاه نروژ نتوانست در تهران بنشیند! روزنامه «اطلاعات» نوشت: امروز شاهنشاه ما و مردم پایتخت آماده شده بودند که از اعلیحضرت اولاف، پادشاه نروژ، میهمان عالی‌قدر خود، در فرودگاه مهرآباد استقبال کنند، ولی متأسفانه به علت انقلاب ناگهانی هوا و ریزش برف شدید، به طوری که در گزارش جداگانه خبرنگاران ما آمده است، هواپیمای حامل پادشاه نروژ با همه تلاشی که به‌کار برد نتوانست در فرودگاه به زمین بنشیند و عازم بیروت شد.
 
فساد در کشورهای دیگر بیشتر از اینجاست! روزنامه «کیهان» نوشت: شاهنشاه طی مصاحبه‌ای با فرستاده مخصوص رادیو سوئیس، در پاسخ به این پرسش که مبارزه با فساد در چه مرحله‌ای است گفت: من در اینجا باید اضافه کنم که این مبارزه شدید و عمیق خواهد بود، ولی نمی‌شود گفت که فساد در کشور ما بیشتر از جاهای دیگر است، بلکه این فقط خود ما هستیم که آن را نشان داده و حتی گاهی فساد را بیشتر و بدتر از آنچه که هست معرفی می‌کنیم درحالی‌که کشورهای دیگری هستند که فساد در آنجا به مراتب بیشتر از اینجاست.
 
«تخم مرغ از سال‌های قبل گران است ولی ارزان خواهد شد»! روزنامه «اطلاعات» نوشت: بررسی وضع خواربار تهران و شهرستان‌ها نشان می‌دهد به طور کلی زمینه کافی است و معاملات هم جریان عادی دارد و قیمت تخم مرغ تا دو هفته آینده با عرضه تخم مرغ رشتی و سایر شهرستان‌ها دانه‌ای یک تا یک‌ونیم ریال ارزان می‌شود.
طبق اطلاع خبرنگار ما در حال حاضر زمینه تخم مرغ در تهران و شهرستان‌ها کافی است مع‌هذا چندان فراوان نیست؛ بدین جهت هم‌اکنون بهای تخم مرغ بیش از سال‌های گذشته می‌باشد.
ولی تا پانزده روز آینده تخم مرغ‌های امسال رشت و سایر نقاط شمالی و بیرجند به مرکز حمل خواهد شد و چون از طرفی تولید تخم مرغ امسال رضایت‌بخش است و با توجه به زمینه فعلی از بهای تخم مرغ حداکثر تا 5/1 ریال کاسته خواهد شد.
در حال حاضر تخم مرغ گران‌ترین قیمت را در سنوات اخیر دارد.1
 
https://iichs.ir/vdchwknz.23nwmdftt2.html
iichs.ir/vdchwknz.23nwmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما