رپرتاژ خاندان سلطنتی در نشریات اروپایی!/بازار ایران در دستان این کشورهاست!/«پادشاه عربستان به ایران می‌آید»/کنفرانس بین‌المللی «مقام زن» در ایران با دبیری همسر اشرف پهلوی برگزار می‌شود!/«انقلاب فرهنگی» در کشور به این زودی امکان‌پذیر نیست!/برای زنان ایران در کنگره هند تصمیماتی گرفته شده است!/«توصیه شده در سناریوهای سینمایی کلمات دور از نزاکت به کار نبرند»!
27 آذر ۱۳۴۳
رپرتاژ خاندان سلطنتی در نشریات اروپایی!
«تهران‌مصور» نوشت: مجله معروف «اوجی» چاپ ایتالیا که در این هفته با پست هوایی به تهران رسیده و در شمار پرتیراژترین و معروف‌ترین مجلات ایتالیاست رپرتاژ مستند و انحصاری بی‌نظیری از خاندان سلطنتی ایران در 16 صفحه رنگی منتشر کرده است که جالب‌ترین عکس‌های آن عکس شاهنشاه و عکس دسته‌جمعی اعضای خاندان سلطنتی ایران است.
مجله «اوجی» در ذیل عکس خاندان سلطنتی می‌نویسد: شاهنشاه ایران در یک روز جمعه که روز جشن و تعطیل هفتگی ایرانیان به‌شمار می‌رود، تمام خویشان و افراد خاندان سلطنتی را به کاخ اختصاصی دعوت فرمودند و ژان ژاک بروگس، خبرنگار عکاس مجله اوجی که در آنجا حاضر بود، این عکس فوق‌العاده و بی‌سابقه را از خاندان سلطنتی گرفت. در این عکس به جز عیاحضرت ملکه پهلوی مادر شاهنشاه، کلیه اعضای خاندان سلطنتی ایران حضور دارند.
 
بازار ایران در دستان این کشورهاست!
«تهران‌مصور» نوشت: مصاحبه مطبوعاتی اعلیحضرت همایونی با خبرنگار روزنامه «زود دیوچه زیتونک» مونیخ درباره روابط ایران و آلمان در محافل سیاسی و اقتصادی دو کشور با دقت مورد توجه قرار گرفته است.
اعلیحضرت همایونی درباره بازار تجاری ایران که آلمان مقام اول را در آن دارد گفت: «ما می‌خواهیم یک بازار داخلی وسیع در ایران ایجاد کنیم؛ به طوری که هیچ کشوری که ما خواهان دوستی آن هستیم نتواند ما را نادیده بگیرد و لطمه‌ای هم نبیند».
باید دانست که آلمان غربی در حال حاضر بزرگ‌ترین صادرکننده کالا به ایران است و طی چهارماهه اول سال جاری 3 میلیارد و 334 میلیون و 992 هزار و 94 ریال کالا به ایران فروخته است. پس از آلمان کشورهای آمریکا، انگلستان، ژاپن، فرانسه، ایتالیا و شوروی بازار ایران را در دست دارند.
 
«پادشاه عربستان به ایران می‌آید»
«تهران‌مصور» نوشت: به قرار اطلاع اعلیحضرت ملک فیصل، پادشاه عربستان سعودی، بنا به دعوت شاهنشاه سال آینده به ایران مسافرت خواهد کرد.
ملک فیصل در مسافرت هیئت مطبوعاتی ایران به عربستان سعودی، که هفته گذشته انجام یافت، پیامی به وسیله رادیو ایران برای مردم ایران فرستاد.
علاوه بر این مهندس والا، مدیر «تهران‌‎مصور» که به دعوت دربار سعودی به عربستان مسافرت کرده بود، مصاحبه جالبی با اعلیحضرت ملک فیصل به عمل آورد که مشروح آن هفته آینده در «تهران‌مصور» منتشر خواهد شد.
 
کنفرانس بین‌المللی «مقام زن» در ایران با دبیری همسر اشرف پهلوی برگزار می‌شود!
«تهران‌مصور» نوشت: در ماه مارس آینده (فروردین 1344) یک کنفرانس بزرگ بین‌المللی مقام زن با شرکت نمایندگان بیش از صد کشور جهان در تهران تشکیل خواهد شد.
گفته می‌شود دکتر بوشهری، همسر والاحضرت اشرف پهلوی، از هم‌اکنون به دبیری اجرایی این کنفرانس انتخاب و مشغول کار گردیده است.1
 
«انقلاب فرهنگی» در کشور به این زودی امکان‌پذیر نیست!
«سپید و سیاه» نوشت: باز هم در محافل فرهنگی حالت انتظاری که از بدو ترمیم کابینه به‌وجود آمده بود ادامه دارد و ضمنا هنوز معلوم نشده که معاونان تازه و یا مدیران کل دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ چه افرادی خواهند بود.
مقامات فرهنگی می‌گفتند تغییراتی که در این دو وزارتخانه مورد نظر است به زودی به مراحل اجرایی خواهد رسید، اما یک خبر خصوصی حاکی است تغییرات مزبور چون با اساس سازمان فرهنگی معلمات سروکار دارد مادام که مورد بررسی‌های عمیق قرار نگرفته است عملی نخواهد شد و به این لحاظ گفته شده است فعلا تا پایان سال جاری «انقلاب فرهنگی مملکت» صورت‌پذیر نیست.
 
برای زنان ایران در کنگره هند تصمیماتی گرفته شده است!
«سپید و سیاه» نوشت: اخیرا در هندوستان کنگره مخصوص زنان کشورهای مختلط جهان تشکیل شد. در این کنگره مسائل مربوط به زنان دنیا از هر قبیل مطرح گردید و تصمیمات کنگره به صورت قطعنامه به تصویب رسید.
در کنگره زنان جهان نماینده‌ای هم از ایران شرکت داشت که قطعنامه را نیز امضا کرد.
مصوبات کنگره اخیر زنان دنیا به تمام کشورهایی که نماینده‌ای در کنگره داشته‌اند ابلاغ خواهد شد. گفته شده است بر اساس تصمیمات مزبور ممکن است فعالیت‌های وسیعی در جهت پیشرفت بانوان ایران به طرق مختلفه صورت گیرد و عنداللزوم مواردی از آنها هم در پارلمان ایران و به وسیله بانوان نماینده انعکاس یابد.
 
«توصیه شده در سناریوهای سینمایی کلمات دور از نزاکت به کار نبرند»!
«سپید و سیاه» نوشت: برای بهبود سطح نمایش و سینما مدتی است فعالیت‌های متعددی آغاز شده است و ضمنا در نحوه تنظیم و نگارش سناریوهای سینمایی در ایران توصیه شده دقت کامل را رعایت کنند که جملات و کلمات دور از نزاکت و مضامین سبک را به کار نبرند و همچنین در دوبلاژ فیلم‌های خارجی به فارسی حداکثر دقت معمول می‌شود.
برای ارتقای سطح امور نمایشی در ایران نیز اقدامات دیگری در جریان است. گزارش‌هایی که تا به حال تنظیم شده نشان می‌دهد طی یکی دو ماهه اخیر رغبت عمومی نیز به تماشای نمایش‌ها و فیلم‌هایی که جنبه‌های هنری و فرهنگی و اخلاقی دارد به وضع محسوس و قابل توجهی افزایش یافته است.2
 
https://iichs.ir/vdci55az.t1avr2bcct.html
iichs.ir/vdci55az.t1avr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما