ارسال طرح تشکیل وزارت فرهنگ و هنر برای تصویب نهایی به دولت/بارندگی جزیره خارک را در هم کوبید!/افزایش وصولی مالیات در سال 1343/ششصد نفر در سالن سینما زیر آوار رفتند!/راه قزوین ـ بازرگان تا سال 1345 ساخته می‌شود!/رئیس شهربانی بابلسر منتظر خدمت شد!/پزشکپور در کنفرانس حزب پان‌ایرانیست: خلیج فارس، گورستان عبدالناصر است!
22 آذر 1343
ارسال طرح تشکیل وزارت فرهنگ و هنر برای تصویب نهایی به دولت
روزنامه «اطلاعات» نوشت: امروز کسب اطلاع شد که طرح تشکیل وزارت فرهنگ و هنر که به موجب لایحه تفکیک وزارت فرهنگ تأسیس شده است، در روزهای جمعه و شنبه با حضور مهرداد پهلبد، وزیر فرهنگ و هنر، و گودرزی، وزیر مشاور و رئیس شورای عالی اداری کشور، مورد بررسی قرار گرفته و برای تصویب نهایی به هیئت وزیران فرستاده شده است.
بر اساس این گزارش «از مطلعین و اشخاص صاحب نظر برای اداره بعضی سازمان‌ها و مشاوره در امور هنری و فرهنگی دعوت به‌کار می‌شود».
امور مشابه هنری در تمام سازمان‌ها زیر نظر وزارت فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد. وزارت فرهنگ و هنر روابط فرهنگی ایران را با کشورهای خارج تحت نظارت می‌گیرد.
 
بارندگی جزیره خارک را در هم کوبید!
بر اساس گزارش جراید امروز کشور «ریزش برف اغلب راه‌های برف‌گیر کشور را مسدود کرده و بارندگی جزیره خارک را در هم کوبیده است».
کلیه خانه‌های بومی مردم خارک فرو ریخته و ارتش و شرکت نفت به کمک مردم خارک شتافته‌اند.
در بعضی از شهرستان‌ها به علت ارتفاع زیاد برف مدارس تعطیل شده است، واحدهای برف‌روب در گردنه‌ها مشغول برف‌روبی شده‌اند و از حرکت اتومبیل‌ها در جاده‌های برف‌گیر جلوگیری می‌شود.
 
افزایش وصولی مالیات در سال 1343
روزنامه «اطلاعات» در گزارشی با اشاره به اینکه «سازمان‌های زائد دولتی مانع از پیشرفت سایر بخش‌های خصوصی است» نوشت: دولت در هشت ماه سال جاری 8 درصد مالیات مستقیم و 14 درصد مالیات غیر مستقیم افزایش وصولی داشته است و به این ترتیب ممکن است تا پایان سال 25 درصد اضافه وصولی نسبت به سال 1342 داشته باشیم.
527 میلیون تومان تعهدات دولت از بابت هزینه‌های سال قبل پرداخت شده است.
 
ششصد نفر در سالن سینما زیر آوار رفتند!
دیشب هنگامی که عده زیادی در حدود ششصد نفر تماشاچی در سالن یکی از سینماهای آبادان به نام شهرزاد مشغول تماشای فیلم بودند ناگهان صدای مهیبی در سالن سینما پیچید و به دنبال آن سقف سالن سینما بر سر تماشاچیان خراب شد.
در این واقعه اسفناک عده‌ای از تماشاچیان به سختی مجروح گردیدند و هنوز معلوم نیست که در این جریان تلفاتی هم وارد آمده است یا نه؟!1
 
راه قزوین ـ بازرگان تا سال 1345 ساخته می‌شود!
امروز مهندس شالچیان، وزیر راه، اظهار داشت: راه بندرعباس به کرمان در سال 1345 پایان خواهد یافت و راه اصفهان ـ یزد که تاکنون 60 کیلومتر آن آسفالت شده با بهبودی وضع هوا آسفالت بقیه آن ادامه خواهد یافت.
راه قزوین ـ بازرگان نیز تا سال 1345 ساخته و آسفالت خواهد شد.
 
رئیس شهربانی بابلسر منتظر خدمت شد!
«کیهان» نوشت: سرگرد بهاء‌الدین مشرفی، رئیس شهربانی بابلسر، از طرف شهربانی کل کشور منتظر خدمت شد و از طرف شهربانی بابل، سرگرد صانعی‌پور، سرکلانتر بابل، به سمت رئیس شهربانی بابلسر منصوب و مشغول به کار گردید.
گفته می‌شود انتظار خدمت رئیس شهربانی بابلسر به دنبال گزارشی است که سروان سوادکوهیان، کلانتر بابلسر، و همچنین هیئت بازرسی که از ساری به بابلسر رفته بودند به مرکز ارسال داشتند.2
 
پزشکپور در کنفرانس حزب پان‌ایرانیست: خلیج فارس، گورستان عبدالناصر است!
کنفرانس حزب پان‌ایرانیست با حضور عده‌ای از طبقات مختلف مردم و افراد وابسته به این حزب در اهواز تشکیل شد.
در این کنفرانس محسن پزشکپور، رهبر حزب پان‌ایرانیست، اظهار داشت: این بار یک مرد قبطی دم از تجزیه خوزستان می‌زند و این واقعا برای ما دشوار است که سکوت کنیم و ایرانی در شرایطی که کسی چشم طمع به حقوق او دوخته باشد نمی‌تواند سکوت کند و ما راه خودمان را پیدا کرده‌ایم.
هدف ما این است که خوزستان را به یک منبع هیجانی تبدیل کنیم و این دشت‌های خشک و بایر را بارور نماییم.
ایران بزرگ آرمان بزرگ می‌خواهد و ملت بزرگ ما در برابر وسوسه‌های ناصر متزلزل نمی‌شود و با قدرت ایستادگی خواهد کرد. من از این استقبال و شور و هیجان شما مطلب بزرگی را استنباط نموده و با خود به تهران می‌برم و آن این است که خلیج فارس گورستان عبدالناصر می‌باشد.3
 
https://iichs.ir/vdcfmjdy.w6dcxagiiw.html
iichs.ir/vdcfmjdy.w6dcxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما